Gå til innhold

Morsmelk som hovednæring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge bør morsmelk være hovednæringen til barnet? Og når har barnet behov for mer enn tre måltider fast føde på dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefalingen er 6 mnd med mm også begynne å introdusere litt fast føde. Berta mi er 9 mnd og har 4 fastføde måltider om dagen, i tillegg til mme, jeg har ikke ammet så da begynte hun tidligere med fast føde. Du kan jo fullamme fram til et år om dere begge har lyst? ;)

Skrevet

Anbefalingen er 6 mnd med mm også begynne å introdusere litt fast føde. Berta mi er 9 mnd og har 4 fastføde måltider om dagen, i tillegg til mme, jeg har ikke ammet så da begynte hun tidligere med fast føde. Du kan jo fullamme fram til et år om dere begge har lyst? ;)

Tror kanskje jeg forklarte meg litt dårlig. Mente ikke morsmelk som eneste næring, men som hovednæring, altså at morsmelk er det viktigste barnet får?

Mini er 7,5 mnd og får allerede tre måltider om dagen. Har gjort det en måneds tid. Tror jeg kommer til å vente en stund med å introdusere neste måltid for vi surrer nok med maten som det er. Mye tull og matstreik til tider. Når er det vanlig å introdusere det fjerde måltidet?

Skrevet

Her er mini 9 mnd, og han har akkurat begynt å få 4 måltider om dagen. Før var det grøt x2 og fruktpure, og for en uke siden fant jeg middag han liker også :) Jeg ammer en del ennå. og før det nyeste innførte måltidet så ammer jeg, for å opprettholde melkeproduksjon litt også. :)

jeg fullammet han til 6 mnd, så vi var sent ute med smaksprøver og innføring av fast føde. men han følger kurven sin veldig bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...