Gå til innhold

Dere med jenter på ca 2,5 år (skikkelig overfaldisk om hår)

Anbefalte innlegg

Jeg kjeder meg og kom til å tenke på dette med småjenter og hår i dag da vi var sammen med noen andre jenter på samme alder (litt eldre enn min) som hadde helt andre frisyrer. Hvilken hårklipp/sveis har din jente, og hvorfor akkurat den frisyren?

Min jente på 2 år og 4 mnd har jeg egentlig ikke klippet bortsett fra stussing en gang da hun var 1,5 år, så håret hennes er langt (til like nedenfor skulderbladene) og med lang lugg. Jeg pleier normalt å enten bare dra luggen litt bakover og feste en strikk i den, eller pariserflette luggen litt bakover. Hender hun får fletter eller hestehale også. Må innrømme at grunnen er litt forfengelighet på hennes vegne, og litt til min glede. Har tre gutter og synes langt hår på små jenter er nydelig, spesielt når de har litt fall i slik som min datter har. Og så er det litt gøy å dille med det (det hadde jeg egentlig ikke trodd om meg selv ;) ). Egentlig er det ikke så veldig praktisk for henne, men hun liker å bli børstet og at jeg fletter henne, setter det opp osv, så da går det jo greit.

Fortsetter under...

Jenta mi har vi klipt fire-fem ganger siden hun ble født (hadde masse hår)

Når har hun hår som rekker henne til rett nedenfor skuldrene og en pannelugg som nesten går bak ørene.

Jeg får lov til å ha hårspenne i håret, men alt annet får jeg ikke lov til. Da er det hyl og skrik og drar ut hårstrikker og det som er. Gleder meg til hun begynner å like å sette opp håret litt..

Jeg tenkte å fortsette å prøve å sette opp håret hennes litt, men når hun runder 3 (til sommeren) så gir jeg opp. Da blir det en bob med pannelugg, som vi kun trenger å børste.

En annen ting er at hun hater å vaske håret, noe som er nødvendig med langt hår. Så vi får se hvordan det neste halve året blir med tanke på hår hehe

Heldig du som har en jente som liker å dille litt med håret sitt :)

Jenta mi har alt like langt hun også :) Også har hun krøller så ikke alltid like enkelt å få orden håret men har klemmer i luggen,luggen i hale,hestehale,musefletter,vanlige fletter enten en eller 2 :)

Jeg kan ikke pariserflette men skulle virkelig ønske jeg kunne for det er helt nydelig med småjenter med det :)

Jenta mi har vi klipt fire-fem ganger siden hun ble født (hadde masse hår) Når har hun hår som rekker henne til rett nedenfor skuldrene og en pannelugg som nesten går bak ørene. Jeg får lov til å ha hårspenne i håret, men alt annet får jeg ikke lov til. Da er det hyl og skrik og drar ut hårstrikker og det som er. Gleder meg til hun begynner å like å sette opp håret litt.. Jeg tenkte å fortsette å prøve å sette opp håret hennes litt, men når hun runder 3 (til sommeren) så gir jeg opp. Da blir det en bob med pannelugg, som vi kun trenger å børste. En annen ting er at hun hater å vaske håret, noe som er nødvendig med langt hår. Så vi får se hvordan det neste halve året blir med tanke på hår hehe Heldig du som har en jente som liker å dille litt med håret sitt :)

Ja, jeg er vel det ;) Hun er faktisk akkurat slik jeg helt hemmelig inni meg håpet at en evt datter skulle bli. Håper jeg ikke blir disset for å skrive dette da, for jeg hadde nok vært glad i henne uansett personlighet! Men hun er steintøff i den forstand at hun går på, aldri gir seg, og tåler en god trøkk og har svært bestemte meninger og tonnevis av (rå) humor. Samtidig er hun veldig, veldig feminin og jentete som elsker kjoler, prinsesser, rosa, pynt i håret ol.

Akkurat nå er det akkurat forbi det stadiet som jeg definerer som hockeysveis, (heldigvis).

Luggen er akkurat så lang at jeg klarer å tre den bak det ene øret, og lengden bak er rett forbi skuldrene. Jeg har prøvd med fletting her, men håret er så tynt at det blir ikke særlig fint enda, og hun er ikke spesielt begeistret over å måtte sitte stille i mer enn ett minutt, så her går det mest i musefletter om vi skal "pynte oss".

Til vanlig blir det oftest en klemme for å få bort luggen.

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥

Naboen er frisør, og hun klippet frøkna for første gang nå for ca 1 mnd siden. Jeg har stusset litt på panneluggen hennes tidligere, men fått streng beskjed av både mannen og naboen om at det får jeg IKKE lov til å gjøre igjen. Har tydeligvis ikke noe talent for å klippe hår:)

Hun har nå ganske lang pannelugg, som jeg forsøker å sette en spenne i hele tiden. Men vi har et høyt forbruk av spenner her, fordi de forsvinner alltid i løpet av kort tid. Ellers har hun krøller bak, så håret rekker kun ned til skuldrene.

Må innrømme at pappaen hennes er mer opptatt av håret enn jeg. Jeg tenker mest praktisk, mens han vil at hun skal ha typisk "jentehår":)

Annonse

3-åringen min har skikkelige korketrekker-krøller, det er jo veldig fint men begrenser frisyre-mulighetene noe. Så det blir stort sett bare til at hun får noen spenner for å holde luggen borte fra pannen. Hestehale funker ikke så veldig bra, siden alt håret detter ut etter kort tid. Har klippet henne én gang, det var i sommer (drøye 2,5 år gammel), men pga alle krøllene så blir det ikke den helt store lengden på det når håret er tørt (når hun dusjer ser man hvor langt det egentlig er, og jeg blir alltid like overrasket hehe). Hun har blitt mer og mer glad i å pynte seg med tiden, så nå er spenner og smykker og dill dall veldig stas, men før hun ble 2,5- 3 år var hun mer likegyldig eller prøvde å rive det av seg.

Hun har blitt mer og mer glad i å pynte seg med tiden, så nå er spenner og smykker og dill dall veldig stas, men før hun ble 2,5- 3 år var hun mer likegyldig eller prøvde å rive det av seg.

Så da vil kanskje jeg se litt forbedring på stylingfronten på jenta mi det neste halve året da :D

Klippet henne første gang da hun var 6 mnd fordi panneluggen gikk langt over øynene og hun ville ikke ha klemmer i håret. Panneluggen vokser utrolig fort så etter det har jeg klippet den hver 2-3. uke.. Har tenkt noen ganger på hvor langt håret hennes hadde vært hvis jeg aldri hadde klippet det :)

Klippet resten av håret da hun var rundt 1 år gammel for det vokste ganske ujevnt og så tynt ut. ville få litt mer volum;) Det har jeg også fortsatt med, så hun har hår litt lengre enn til skuldrene, og pannelugg nå.

Panneluggen må jeg klippe hele tiden. Prøver å venne henne til å bruke klemmer og strikk i håret sånn at den kan spares ut, men hun nekter å ha noe i håret:) Så det blir sånn foreløpig.

Hun har blitt mer og mer glad i å pynte seg med tiden, så nå er spenner og smykker og dill dall veldig stas, men før hun ble 2,5- 3 år var hun mer likegyldig eller prøvde å rive det av seg.

Så da vil kanskje jeg se litt forbedring på stylingfronten på jenta mi det neste halve året da :D

Hehe, ja det kan nok hende! Hun var virkelig null interessert i hårpynt og smykker og sånt helt til nå i sommer egentlig, da var hun nesten 3 år. Nå har hun blitt en jåle av dimensjoner, med stort fokus på alt som er rosa, lilla og som glitrer så "nyydelig". Lillesøster på 15 mnd er faktisk enda mer jålefrøken, og valser rundt med smykker, veske og prinsessekjole allerede, og insisterer på spenner og hårbånd selv om hun ikke har noe særlig hår å skryte av enda :P Så det er ihvertfall tydelig forskjell på barn ja;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...