Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk for nesten et halvt år siden brev om at vi sto på venteliste for prøverør. Det sto i brevet at vi ville være i gang med behandling 15. januar. Men vi har enda ikke fått noe brev fra rikshospitalet med tid for samtale. Begynner å bli redd for at vi ikke vil være i gang i januar jeg nå...

Hvor lenge i forveien fikk dere brevet med timen dere skulle på? Jeg ville jo trodd at man fikk dette brevet mer enn 14 dager før timen...

Takk til alle som tar seg tid til å svare...

Godt nytt år ønskes alle sammen, måtte 2012 bli året vi er så heldige å få det etterlengtede barnet...

Fortsetter under...

Jeg synes du har ventet ekstremt leeeenge alerede! Jeg holder på st.olavs i trondheim. Du da?

Legen min sendte papira i begynnelsen av februar 2011 og jeg hadde uttak/innsett i april alerede. Vi måtte ikke til forsamtale siden det var ei klar diagnose tipper jeg.

Jeg også skulle ha ringt. Det kan hjelpe.

Hmm. Det sto i brevet at det var ca 1/2 års ventetid. Om jeg ikke får noe brev første uken i januar så får jeg ringe og høre.

Samboeren skulle vært inne og levert en sædprøve også. Kanskje vi ikke har hørt noe fordi han ikke har tatt den? Trodde ikke det hastet siden vi ikke hørte noe og det sto januar i brevet.

Annonse

Rugekassa, ja han var og tok en i forbindelse med søknaden tror jeg det var. Så fordi han allerede hadde tatt en og den tenkte vi at det ikke hastet. Nå skal han prøve å få dratt inn og tatt en til uka, slik at vi får levert den.

tvitvi1977, du gir meg håp om at det kanskje skjer noe i januar allikevel. En uke i forkant er absolutt mulig nå da. Takk :)

Hei Mayflower. Gyno sendte inn søknad/henvisning i beg aug og hørte ikke noe på 1 mnd, ringte og maset og fikk brev uka etterpå, time 20 okt 2011, også skal vi ha uttak i uke 3.. Riksen er noge tregere..

Vi fikk veldig raskt svar fra Riksen etter at gyno sendte inn søknaden. Først fikk vi brev om at søknaden var mottatt, så gikk det kort tid før vi fikk brev om at søknaden var evaluert og vi var satt på venteliste, med forventet oppstart innen 15. januar 2012. Så nå venter vi bare på å høre fra de igjen om at vi skal komme til forsamtale.

Samboeren skal inn på tirsdag tenkte vi og levere en sædprøve. Også får vi se etter det.

Takk for alle svar. Fortsett å svare slik at jeg ser hvordan dere andre har det. Veldig interessant å høre om Ullevål eller Rikshospitalet som er sykehusene vi hører til.

Hvis du ikke hører noe, må du bare ringe :) Det kan jo skje "papirglipp" hos dem også! Synes du har ventet ekstremt lenge ja, men så er jeg på st.olavs da... Uansett, lykke til - dette blir spennende!

Fikk brev i dag!!! Jippi. Men jeg skjønner ikke så mye av det. Står jeg skal ha en kikkhullsoperasjon - laparoskopi, det syntes jeg var voldsomt. Hmm. Må ringe dem og høre hva dette er.

Timen fikk jeg den 16. januar, så da er vi endelig i gang.

Annonse

Så bra du fikk brev!

Jeg hadde også laparoskopi, som et ledd utredningen. Var ferdig utredet fra gynekolog (bortsett fra lap) da henvisningen ble sendt til Riksen. Funn ved lap kan være med å å bestemme hvilken behandling dere skal ha. Sjekker om eggledere er åpne om det er endometriose og sikkert mye mer. Jeg hadde bittelitt endometriose som ble brent bort under lap. Og så sier de at det er en del som blir spontant gravide etter en lap. Og det er jo ikke dumt:)

Takk for svar Rugekassa.

Jeg også mangler LAP fra utredningen hos gynekologen. Det blir spennende å se hvor lang tid det tar fra LAP til den neste timen.

Har du noen erfaringer å dele Rugekassa?

Er det lap du skal ha den 16 januar?

Jeg hadde lap i 2009, så ventetider kan jo ha forandret seg en del. Hadde lap i slutten av juni, og ny time i midten av august. Innimellom der var det 3-4 uker sommerstengt. Så synes det gikk fort. Vi skulle starte med aih-behandling, og det var det da ikke ventetid på, og vi startet opp allerede på første mens etter timen.

Ja, LAP den 16. januar. Ok, da får jeg bare vente å se. Kjempe glad for at jeg fikk brev i dag, og er et skritt nærmere. Et par-tre måneder til nå gjør ingen forskjell når man har prøvd siden 2008 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...