Lise259 Skrevet 30. desember 2011 #1 Skrevet 30. desember 2011 Er det noen som har noen tips til å ha med i føde og barsel bagen? Om dere av erfaring eller har hørt noen gode tips?
minlilleHelene Skrevet 30. desember 2011 #2 Skrevet 30. desember 2011 Kamera musikk Fødselpapirer Bok , blader. Notatbok for evt å skrive ned følelser osv.. Til deg. Leppomade Sjampo /balsam En hudkrem uten parfyme i!! Deo Tannbørste / Krem Store behagelige truser Amme bh Ammeinnlegg Tøffler Sokker Stor t-shorte og genser To store deilige bukser. Hentesett til baby To boddyer i str 50 . Ikke nødvendig men mange liker å ha på egene klær. Du får låne på barsel. Lue som baby kan ha på hjemturen og en til barsel. Vi tar med et helseteppe som vi lar ligge sammen med babyen slik at lukten sitter i fra første stund . Det hjalp jenta vår med å sove når vi kom hjem fra barsel.. Lykke til
3 gleder Skrevet 30. desember 2011 #3 Skrevet 30. desember 2011 Gode sko, enkle å ta på. Med andremann var jeg stadig oppe og gikk om natta. Han hadde magevondt, så jeg gikk med han i gangene og var oppe av senga og skiftet flere bleier. Denne gangen SKAL jeg ha med meg vaskeservietter til kropp og ansikt. Store, gode truser er vel en selvfølge og et must! Gjerne flere skift i tillfelle.
Sørlandsmommy Skrevet 30. desember 2011 #4 Skrevet 30. desember 2011 Kopierer bare listen jeg har skrevet etter egen erfaring og tips her på bim. Hvis man skal på pasienthotell, så sier de i hvertfall her at man må ha alt av tøy til seg selv og baby med selv. Fødebagen Helsekort Nattbind Amme bh Ammeinnlegg, ull & vanlig Brystvortekrem for såre brystvorter Sjampo og balsam Noe å drikke på under fødselen; styrkedrikk, cola osv. Kan bli lei bare vann og gul saft Kjeks, frukt, nøtter Matpakke til far Fotoapparat & lader Filmkamera & lader Mobil lader Noe å lese på Noe å skrive på og med Bilsete Joggedress og vanlig tøy til mannen Store truser Varme sokker Nattkjole t-skjorter joggebukse og jakke tunika med knapper mom & baby sett fra usa hårstrikk & spenner tannbørste tannkrem deo ansiktskrem bodylotion nesespray hårbørste tøfler og crocs morgenkåpe Klær til baby Hentesett Bodyer Strømper Sparkebukser Bleier og våtservietter til hjemturen Yttertøy Lue Sokker Kokte smokker Gulpekluter Dunposen/dress
Underveis --> Skrevet 30. desember 2011 #5 Skrevet 30. desember 2011 Jeg brukte utrolig lite av det jeg hadde tatt med meg. De store sykehusskjortene var utrolig deilige, og nettingtrusene var det eneste jeg ville ha på meg. Ja, altså... Ikke det ENESTE *humrehumre* Det kommer an på om du bor veldig nær sykehuset, eller om det ikke bare er for mannen å svippe hjem og hente ting. Her kommer jeg vel til å ha det jeg står og går i, en komfortabel bukse og genser, litt sminke kanskje og litt klær til barnet. Det ALLER VIKTIGSTE er kamera! Resten kan kjøpes ;-) Hentesett, bilsete osv henter pappa'n når vi skal hjem.
happy0610 Skrevet 30. desember 2011 #6 Skrevet 30. desember 2011 Tenk først og fremst på hygieneprodukter og komforttable klær - hipsters/truser med litt god plass til store bind. Jeg var storbruker av Asan våtservietter og ansiktsservietter sist, jeg sminket meg for å føle meg en smule fresh ( type mascara og lett foundation ) og bodylotion var et must. Jeg pakket hentesett og slikt, men alt sånt kan tas med av mannen etterhvert. Pysjamas og joggebukse var helt nødvendig for meg Amme-BH og singlet. Jeg valgte mørke farger, i tilfelle blodsøl :/ (Man blør en del mer enn man forestiller seg )
Lise259 Skrevet 1. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 1. januar 2012 Tusen takk,kjekt med tips fra dere med erfaring
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 1. januar 2012 #8 Skrevet 1. januar 2012 Syns det var greit å ha med toalettsaker som deodorant (uten lukt!), tannbørste, tannkrem, dusjsaker, hårbørste, litt sminke, lipsyl (purelan brystvortekrem er veldig god å bruke) Et par-tre kosebukser og ammesingletter/topper, sokker og ammebh. Nettingtrusene man får der er praktiske. Jeg tok med meg flere stk hjem også Innesko. Kamera, mobil og lader til disse. Til babyen var det greit å ha med et par bodyer og strømpebukser. Jeg brukte bare sykehusets babyklær fram til hjemreisedagen. Men dagen vi skulle dra så gulpet hun på de klærne hun skulle reise hjem med, så det var bra at vi hadde med ekstra. Hadde også med kjøredress og ullpledd.
boll@ Skrevet 2. januar 2012 #9 Skrevet 2. januar 2012 Paracet er lurt, etter riene er ikke gode... Greit å ikke måtte mase seg til smertestillende hele tida.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå