Gå til innhold

Tips til føde og barsel bag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen tips til å ha med i føde og barsel bagen? Om dere av erfaring eller har hørt noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kamera

musikk

Fødselpapirer

Bok , blader.

Notatbok for evt å skrive ned følelser osv..

Til deg.

Leppomade

Sjampo /balsam

En hudkrem uten parfyme i!!

Deo

Tannbørste / Krem

Store behagelige truser

Amme bh

Ammeinnlegg

Tøffler

Sokker

Stor t-shorte og genser

To store deilige bukser.

Hentesett til baby

To boddyer i str 50 . Ikke nødvendig men mange liker å ha på egene klær. Du får låne på barsel.

Lue som baby kan ha på hjemturen og en til barsel.

Vi tar med et helseteppe som vi lar ligge sammen med babyen slik at lukten sitter i fra første stund . Det hjalp jenta vår med å sove når vi kom hjem fra barsel..

Lykke til

Skrevet

Gode sko, enkle å ta på. Med andremann var jeg stadig oppe og gikk om natta. Han hadde magevondt, så jeg gikk med han i gangene og var oppe av senga og skiftet flere bleier.

Denne gangen SKAL jeg ha med meg vaskeservietter til kropp og ansikt.

Store, gode truser er vel en selvfølge og et must! Gjerne flere skift i tillfelle.

Skrevet

Kopierer bare listen jeg har skrevet etter egen erfaring og tips her på bim.

Hvis man skal på pasienthotell, så sier de i hvertfall her at man må ha alt av tøy til seg selv og baby med selv.

Fødebagen

Helsekort

Nattbind

Amme bh

Ammeinnlegg, ull & vanlig

Brystvortekrem for såre brystvorter

Sjampo og balsam

Noe å drikke på under fødselen; styrkedrikk, cola osv. Kan bli lei bare vann og gul saft

Kjeks, frukt, nøtter

Matpakke til far

Fotoapparat & lader

Filmkamera & lader

Mobil lader

Noe å lese på

Noe å skrive på og med

Bilsete

Joggedress og vanlig tøy til mannen

Store truser

Varme sokker

Nattkjole

t-skjorter

joggebukse og jakke

tunika med knapper

mom & baby sett fra usa

hårstrikk & spenner

tannbørste

tannkrem

deo

ansiktskrem

bodylotion

nesespray

hårbørste

tøfler og crocs

morgenkåpe

Klær til baby

Hentesett

Bodyer

Strømper

Sparkebukser

Bleier og våtservietter til hjemturen

Yttertøy

Lue

Sokker

Kokte smokker

Gulpekluter

Dunposen/dress

Skrevet

Jeg brukte utrolig lite av det jeg hadde tatt med meg. De store sykehusskjortene var utrolig deilige, og nettingtrusene var det eneste jeg ville ha på meg. Ja, altså... Ikke det ENESTE *humrehumre*

Det kommer an på om du bor veldig nær sykehuset, eller om det ikke bare er for mannen å svippe hjem og hente ting.

Her kommer jeg vel til å ha det jeg står og går i, en komfortabel bukse og genser, litt sminke kanskje og litt klær til barnet. Det ALLER VIKTIGSTE er kamera! Resten kan kjøpes ;-)

Hentesett, bilsete osv henter pappa'n når vi skal hjem.

Skrevet

Tenk først og fremst på hygieneprodukter og komforttable klær - hipsters/truser med litt god plass til store bind.

Jeg var storbruker av Asan våtservietter og ansiktsservietter sist, jeg sminket meg for å føle meg en smule fresh ( type mascara og lett foundation ) og bodylotion var et must. Jeg pakket hentesett og slikt, men alt sånt kan tas med av mannen etterhvert. Pysjamas og joggebukse var helt nødvendig for meg :) Amme-BH og singlet. Jeg valgte mørke farger, i tilfelle blodsøl :/ (Man blør en del mer enn man forestiller seg )

Skrevet

Tusen takk,kjekt med tips fra dere med erfaring :)

Skrevet

Syns det var greit å ha med toalettsaker som deodorant (uten lukt!), tannbørste, tannkrem, dusjsaker, hårbørste, litt sminke, lipsyl (purelan brystvortekrem er veldig god å bruke)

Et par-tre kosebukser og ammesingletter/topper, sokker og ammebh. Nettingtrusene man får der er praktiske. Jeg tok med meg flere stk hjem også

icon_smile.gif

Innesko.

Kamera, mobil og lader til disse.

Til babyen var det greit å ha med et par bodyer og strømpebukser. Jeg brukte bare sykehusets babyklær fram til hjemreisedagen. Men dagen vi skulle dra så gulpet hun på de klærne hun skulle reise hjem med, så det var bra at vi hadde med ekstra. Hadde også med kjøredress og ullpledd.

Skrevet

Paracet er lurt, etter riene er ikke gode... Greit å ikke måtte mase seg til smertestillende hele tida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...