lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 30. desember 2011 #1 Skrevet 30. desember 2011 Det er snart tid for årets sydentur, men denne gangen sliter vi med å bestemme oss. Har funnet et perfekt hotell i Hurghada (Egypt), fire stjerners med all inclusive. Hotellet har eget badeland og mye gode referanser. Det som gjør at vi holder litt igjen er at min kjære har snakket med to kollegaer som var i Hurghada noen år siden, og som visst nok ikke ville anbefalt noen å dra dit. Grunnen til at vi vil til akkurat dette hotellet er fordi det er det eneste vi har funnet med den standarden, badeland og all inclusive til en overkommelig pris. Det vi betaler for to uker får vi ei uke for om vi skal på kanariøyene. Noen som har erfaringer med Hurghada? Er det en OK plass å være eller er det virkelig så gale?
Storebror & Lillebror Skrevet 30. desember 2011 #2 Skrevet 30. desember 2011 Jeg likte meg ikke i Hurghada, da vi var der for fire år siden (regner ikke med at forandringene er veldig store siden da). Greit nok om hensikten kun er å være på hotellområdet, for utenfor var det ikke hyggelig å være. Skittent, ingen ålreite butikker (såvidt vi kunne se), grusomt pågående selgere hvorav mange prøver å lure deg, og håpløst å finne "trygge" restauranter. Vi bodde på et fint all inclusive-hotell. Mye aktiviteter på hotellområdet og hyggelig personell. Maten der var veldig flott og god. Drikken som fulgte med var ikke noe særlig, hverken det med eller uten alkohol. Så det endte med at vi heller betalte for å få ordentlig drikke. Seks av åtte i reisefølget ble dårlige av maten - det er jo å regne med i Egypt. Vi anbefaler heller ingen å reise til Hurghada.
sykkelpumpe Skrevet 30. desember 2011 #3 Skrevet 30. desember 2011 Vi var der i fjor, og ønsker å reise tilbake! Tror det har litt med innstillingen du reiser med:) JA, det er møkkete i Hurgada by, JA bakteriefloraen er helt annerledes enn den vi omgir oss med hjemme, JA det er mulig å få magetrøbbel. I vårt reisefølge fikk mannen min trøbbel med magen, men det får man gjerne om man pusser tenna med KRANVANN!!! Antibac og forebyggende tabeletter er et must. Vi bodde på Star Tours Blu village og hadde det helt fantastisk. Og hotellorådet var RENT. Var en dag i Hurgada og synes det var greit. Igjen handler det om innstillingen. Vi hadde med oss den eldste sønnen på den turen, og fikk lært han litt om hvor heldige vi faktisk er som bor i Norge og har det så godt som vi har det! Selgerne var pågående, men aksepterte et nei. Hurgada er ikke et sted du drar til om du vil shoppe, eller se på flott arkitektur, men om du ønsker sol og slappe av, er det perfekt. Skal dere være lenge, går det an å reise på tur (vi ble anbefalt å holde oss unna bussutfluktene, da dagen blir lang og maten ikke er trygg) Godt valg:)
Gjest Heartbroken Skrevet 30. desember 2011 #4 Skrevet 30. desember 2011 Med de urolighetene som er og har vært hadde jeg ikke valgt å reise til Egypt nå. Det er en grunn til at det er så billig der nå. Da hadde jeg heller gått ned litt på standarden og reist til et sted hvor det går an å kose seg utenfor hotellområdet også.
Storebror & Lillebror Skrevet 30. desember 2011 #5 Skrevet 30. desember 2011 Tror nok ikke negativ innstilling spilte inn på vår opplevelse av Hurghada, nei. Vi reiste med åpent sinn, innstilt på å slappe av og kose oss, til tross for at vi hadde hørt litt ymse om reisemålet på forhånd. Vi er blide, høflige og imøtekommende, og ganske enkle å tilfredsstille hva reisemål angår. Likevel likte vi ikke Hurghada. Når det er sagt, hadde vi tross alt en hyggelig ferie sammen.
Strikkulf Skrevet 30. desember 2011 #6 Skrevet 30. desember 2011 Vi var også der ifjor, og satt igjen med akkurat samme opplevelse som Storebror & Lillebror. Vi gledet oss veldig, men ble så utrolig skuffet. Hotellet var flott men synest det var utrolig slitsomt med en gang vi bevegde oss utenfor hotellområdet med ekstremt slitsomme selgere, søppel i gatene og generelt følelsen av å bli lurt hver gang vi gjorde en handel.. Nå skl det siest at jeg er en elendig pruter så det kan jo være litt av grunnen. Men neste gang drar jeg uten tvil til et helt annet sted.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #7 Skrevet 31. desember 2011 Det er ikke akkura en kulturell begivenhet.. men man kan dykke fine steder der og noe god mat. ellers mye ekle menn, lite gjestfritt folkeslag og mye lureri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå