kleika Skrevet 30. desember 2011 #1 Skrevet 30. desember 2011 hei jeg ser at de fleste blir på sykehuset i et stykke tid,jeg selv har aldri følt meg riktig avslappet på sykehuset og vil helst hjem,jeg føler meg også roligere ved at mannen min tar babyen istedenfor fremmede. Min første ble tatt med tang født kl 06.00 samme dag kl 18.00 ble jeg utskrevet etter eget ønske( der var selvfølgelig ingen faresignaler med babyen) med nr 2 fødte jeg kl 08.30 om morgenen og kl 15.00 sad jeg hos min svigemor. Denne gang ønsker jeg å gjøre det samme(hvis det er muligt selvfølgelig) eller hurtigere hehe se om rekorden kan slås :-). er jeg den eneste der ønsker at føde ambulant?
mefl Skrevet 30. desember 2011 #2 Skrevet 30. desember 2011 har det sånn jeg også-føler meg abssolut ik¨ke komfortabel på sykehuset.men jeg har måtte bli over en natt jeg da
Mininni Skrevet 30. desember 2011 #3 Skrevet 30. desember 2011 Jeg har tenkt på det, men jeg tror min beste mulighet til å få slappet av og kommet litt til hektene er ved å bli på sykehuset et par netter - vel å merke dersom jeg synes det er OK å være der. Men føler jeg for det på et tidlig tidspunkt, reiser jeg hjem.
minlilleHelene Skrevet 30. desember 2011 #4 Skrevet 30. desember 2011 Jeg var på sykehuset i to dager sist. Jeg er ikke fan av sykehus men valgte å bli der siden jeg ikke helt visste hva jeg kunne vente av barsel. I ettertid er ser jeg at jeg var mer eller mindre i tåke og trodde nok at jeg var i mye bedre form enn jeg egentlig var. Jeg innbiller meg at det er sunt både for baby og mor at man blir på sykehuset så lenge som de anbefaler. Jeg mener ikke at det er usunt å dra hjem . Men jeg heller mer mot å bli på sykehuset for å bli bedre kjent med babyen og få slappet av uten forstyrrelser fra øvrig familie , venner osv.. Ingen kritikk til de som velger anderledes. Jeg synes det er viktig og tilføye at det er ingen konkuranse om å dra hjem først!!!
Ezmeralda Skrevet 30. desember 2011 #5 Skrevet 30. desember 2011 Jeg ønsker å bli på sykehuset til jeg har fått bekreftet at alt er i orden med både meg og babyen, og alle prøver, tester og undersøkelser er tatt. Jeg har mer tillit til fagpersonell enn til både megselv og min mann (selv om vi begge er utrustet med en normalt sunn fornuft (;-)) Ble i tre netter med førstemann. Tenker å bli i to døgn denne gangen, hvis jeg får og alt går som planlagt. Har ingen dårlig assosiasjoner med sykehus. De var så veldig flinke på barselavdelingen sist og jeg lærte så mange triks som kom til nytte da jeg kom hjem.
kleika Skrevet 30. desember 2011 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2011 hei igjen og takk for svar :-) det er godt å vite at det ikke kun er meg der føler det sådan,jeg vil først understreke at jeg ser selvfølgelig ikke på det som en konkurranse og ville aldri har dratt så tidligt hvis ikke det var det der føltes som det riktige for meg eller hvis der hadde vært noen medisinsk grunn til ikke å dra. Da jeg fødte min første,hadde jeg vel heller ikke tenkt meg å dra så tidligt,men da jeg hadde noen for dårlige oplevelser på sykehuset valgte jeg det. jeg fødte på en av årets travleste dage det år og personalet var veldig stressede, jeg kunne ikke få plass på barselsavdelingen før ut på dagen og lå på gangen,gutten min ble aldri vasket for de hadde ikke tid, det gjorde vi selv da vi kom hjem,barneplejeren der skulle vise meg å sette første bleie hadde litt travlt og dyttede hans hode inn i veggen bak stellematen, hun var selvfølgelig utrolig ulykkelig og unnskyldte mange gange,men min tanke var altså det kan jeg selv gjøre bedre. da jeg ønskede å gå ned med mannen min fikk jeg beskjed på bare å etterlate babyen min utenfor på gangen foran deres pauserom,så hørte de ham nokk hvis han grått, osv dette var mitt første barn og jeg følte meg slet ikke trygg eller komfortabel og dro derfor hjem. Jeg klandrer ikke sykehuset for disse tingene,jeg er klar over de jobbede hårdt den tiden jeg var der og at tingene bare ikke falt på plass for dem,desuden var det i fellesferien med en del vikarer. Med nr 2 hadde jeg alle tiders personale på samme sykehus og alt var super,men fødslen var fort overstått og jeg så ingen grunn til å bli,desuden ble jeg overført til en 4 mannsstue på barslen hvor jeg tenkte her får jeg aldri ro ;-) Man kan selvfølgelig si at med 2 barn hjemme denne gangen, ville det være mere roligt å bli,desuden har jeg hørt de har åpnet et kjempefint barselshotell på ahus,men mitt instinkt er altså hjemme best ;-) så vi får se hvad der er best for baby og mamma tror jeg altså også kan diskuteres for hvis mamma ikke kan slappe av eller føler seg utrygg,vil også dette merkes på barnet. Jeg tror det er viktigt vi alle gjør det som føles rigtigt for oss, jeg hører bare om disse store sykehus bagge og lurte på om det kun er meg der skal hjem fortest muligt og det var godt og høre at også andre har det som meg og gjerne vil hjem
Venter nr3 er 22 år Skrevet 30. desember 2011 #7 Skrevet 30. desember 2011 hei. her skal jeg bli på sykehuset di dagene jeg har krav på ) har fire barn hjemme,så kan være godt å bli kjendt med den lille litt først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå