Gå til innhold

Hva synes du om....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det bør skrives som originalen - Alexander - synes jeg. Det ser penest ut også. Man bør ikke skrive det med xs ihvertfall - det ser rett og slett helt feil ut. Da kan man heller velge å skrive det Alex Sander hvis man på død og liv vil har med Alex og Sander i navnet ;)

Bør skrives Alexander synes jeg, det er den mest brukte skrivemåten + at det er enklere internasjonalt. Ikke så veldig glad i navnet selv, synes det er ganske sjarmløst og kjedelig.

Hvorfor i all verden mener du det er et argument at Alexander er mer brukt internasjonalt? Når man kommer fra Norge og bor i Norge er det da nordmenn som i hovedsak skal bruke navnet. Dessuten vil alle, uansett hvor de kommer fra, forstå hvordan Aleksander uttales. Den uttalen er klin lik Alexander uansett hvor du er.

Jeg synes Aleksander er penest. Jeg ser virkelig ikke grunnen til å internasjonalisere navn som fungerer helt fint slik som de er! Og Aleksander ser jo mye finere ut når det er skrevet med ks. :) Synes generellt bokstaven x ser veldig "hard" ut, i alle navn. Det er mye mykere og hyggeligere ut med ks, både i Aleksander og andre navn med ks-lyd. :)

Heia Aleksander! (Når det er sagt synes jeg kanskje ikke at dette navnet uansett skrivemåte er det mest interessante, litt oppbrukt kanskje).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...