Gå til innhold

PCOS..!? Hjelp meg vær så snill. (Lang)

Anbefalte innlegg

Hei jenter :)

Jeg har noen spørsmål til dere angående PCOS, da jeg vet lite utfyllende fakta om denne tilstanden. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg lurer på om jeg kan ha dette..

Litt om meg: Har prøvd å bli gravid siden juni, uten hell. Jeg har i ca. et år slitt med veldig uregelmessige sykluser, etter å hatt 28 dagers syklus som ga meg menstruasjon omtrent på klokkeslettet hver syklus. Det har variert med 14 dager over tiden, til en uke før tiden og eller slingringsmonn med + - 1 - 2 dager, samt noen få sykluser som har kommet presist dette året. Jeg har lett etter el ved 2-3 anledninger siden prøvingen startet, bare for å lære å kjenne kroppen min litt bedre denne tiden. Første gang fant jeg den ikke, forrige syklus fant jeg den på dagen den skulle være, men denne syklusen får jeg en så negativ pinne som overhodet går an! Jeg er nå 15 dager ut i nye syklusen, og burde hatt el i går hvis jeg føler 28 dagers. Det skal komme tydelig strek på testpinnen et par døgn før egget løsner, men her skjer det altså ingen ting :( Jeg er 27 år og har ingen barn fra før. Siste mensen var underlig, der smertene startet et døgn før tiden, uten blødning. Jeg ble rett og slett lurt! Nøyaktig et døgn senere kom blødningen, og da med mindre smerter enn jeg vanligvis har, og mindre blod (sorry disgusting detalj). Hadde jeg bitt tenna sammen kunne jeg ha gått hele blødningen uten smertestillende, da smertene for første gang i mitt liv var av en "mild" art.

Den siste tiden (2mnd), har jeg hatt uforklarlige og uvante smerter/murringer i det jeg kaller forplantningsmagen, altså livmor og eggstokker. Smertene likner menstruasjonssmerter, bre mildere og litt mer masete.

Jeg har ikke noe økt hårvekst og er slank. Noen som vet hva dette kan skyldes/kjenner seg igjen? Jeg skal bestille GU på mandag, men måtte bare lette på trykket når jeg nå nettopp tok en ufattelig negativ el-test.

På forhånd takk :)

Fortsetter under...

Heisann så ditt lange innlegg her å kjenner me litt igjen..

For å forklare litt hvordan jeg oppdaget at jeg hadde pcos Å kunne si at det å si at det ente med graviditet til slutt var je glad for.

Jeg var 19 år når jeg fant ut at jeg hadde pcos. Gikk faktisk på p-pillene. Etter 1 uke etter jeg hadde hat vanlig mens begynte jeg å blø igjen. Som en skikkelig unormal og kraftig blødning. Det gjore ufattelig vont å ble sent tilsykehus å hadde 5 GU. Dette sjedde den dagen de fant utav at jeg hadde pcosen :/ de la merke til at den dagen sprak noen av boblene inni eggstokken å eggene kom fykende ut for det siste året sikkert.. De kunne telle opptil 10 egg som kom fra den ene eggstokken. Å det pleier å kun komme en :/ så ja det var ikke godt.

Å få besjed at vis jeg ønsket meg barn en gang måtte jeg begynne tidligt.

Så je sluttet en dag på p-pillene å håpetdette gikk raskt men den gang ei. Jeg fikk ikke mensen å etter at måne på måne gikk, regning på eggløsning å tester ut vinduet ble jeg aldri gravid eller fant eggløsning:/ etter som mndene gikk lærte jeg meg å slappe av. Å endret kost " å jeg er også tynn/ veltrent" så ble jeg plutselig gravid. Fant aldri ut syklusen min men jeg tok det helt kuli å begynte å trene osv. Enn må nok bare slapp av.

Kjøp den monitoren som clear bluen har eller begyn og ta tempraturen hver morning å norter det ned. Husker ikke helt hvordan det er men enn vill merke tempratur forandring runt eggløsning å mens.

Jeg prøver på nr 2 å venter mens nå (regnet på 28 dager syklus) selv om de sier det blir bedre etter en graviditet er jeg redd at dette kommer til å ta ti. Sannsynligheten på å treffe på første pp tviler jeg på, tanken på meg selv så ja.

Du er ikke alene. Hold håpet oppe. Da jeg merket jeg var gravid stakk d helt plutseligt i magen (vondt stikk)

Tusen takk for svar=) Gledelig å høre at du faktisk ble gravid likevel, man får opp motet av slike herlige historier!

Jeg leste i går at man nestengarantert har eggløsning hvis manhar 25-25 dagers syklus. Men det gir ikke svar på hvorfor jeg har masete mensmurringer store deler av syklusen min. Måtte opp i natt og lage varmeflaske, og det er 14 dager til neste mens.. Synes det er ekkelt å ha vondt uten å vite hvorfor. Var så ubehagelig at jeg knapt maktet å prate. Ligger på sofaen nå med samme smertene.. Får bare vente og høre hva gynekologen kan fortelle.

Godt nytt år!

Mente såklart 25-35 dagers syklus :) Bommer litt på tastene!

smertene du beskriver minner om da jeg hadde eggløsning nå sist. Men si meg merker du på kroppen når du har eggløsning "utfloden"? Det gjore jeg nå sist så slo den positift ut noen dager etter at jeg hadde så vondt så du kan jo håpe på at det kan være det.

Vi som har pcos tror jeg kjenner litt foesjelligt men pga eggene som samler seg i eggstokkene så kan jo deg også være vont når den utvider seg også vis ikke egge kommer ut. Håper du finner den. Prøv å sjekk nå rundt disse dager med vondt i magen. Men den kan også dykke opp når smerten har roet seg ;)

Hei :)

Har sjekket igjen i kveld, blendahvit test, men etter 15 min kom det nok stripe til at den så ut som den burde gjøre til vanlig - når den er negativ. Testen er jo ugyldig etter så lang tid, men det kom en stripe som skal tolkes negativt etter tiden var ute.

En venninne av meg fikk vite hvordan jeg har det i dag. Hun er operert for endometriose, og sier jeg har de samme symptomene som hun har. Jeg har vondt i dag også. Blitt god venn med sofaen...

Har ikke merket noe ekstra med utflod under el dagene, aldri tenkt over det. Og det er vanskelig å tolek det de dagen fordi jeg ikke bare har "mitt" der inne :) Vi får se hva som skjer i dagene som kommer, men skal uansett ringe gyn på mandag. *Sukk*

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...