Gå til innhold

Hvilket navn ville du valgt (gutt ) :

Anbefalte innlegg

Vi får to tette, og har en gutt fra før som heter Aksel. Nå har jeg termin om 5 uker, og vi står litt fast ; men har etter mye frem og tilbake kommet frem til følgende alternativ på gutt nr 2:

EMIL

HENRIK

ESPEN

OLIVER

Vi liker enkle navn som ikke er alt for poppis ( selv om Emil og Oliver kanskje er det akkurat nå ), og det skal klinge sammen med Aksel.

Hvilket ville DU valgt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143897153-hvilket-navn-ville-du-valgt-gutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oliver og Emil er veldig poppis ja, så et av de to andre hvis det står mellom de. Synes heller ikke Oliver passer så bra til Aksel, for Aksel er jo veldig norsk, så jeg ville valgt et veldig norskt navn til neste også ;-)

Leste at det var hebraisk jeg, men med norrøn betydning... Synes navn er spennende, så sorry hvis jeg kverulerer...

Det virker som om dere er mest enig om Emil da, men hva med åsmund, Are, Bård, Birk, Eimund osv... (LITT fan av norrøne navn, hehe...)

Annonse

Du nevner at dere ikke vil ha navn som er for poppis - da står dere egentlig igjen med kun Espen. De andre er det mange av på hvert kull.

Hva med:

Aksel og Vilhelm

Aksel og Viktor

Aksel og Hector

Aksel og Filip

Aksel og August

Aksel og Leopold

Aksel og Leonard

Aksel og Felix

Aksel og Selmer

Aksel og Julian

Aksel og Theodor

Aksel og Samuel

Aksel og William

Annonse

Henrik er ikke mye brukt blant babyer som blir født her nå, og faktisk heller ikke Emil, selv om det er veldig populært i resten av landet for tiden.

Suebird, tror ikke vi har samme navnesmak ;) Bortsett fra William, var ingen av de helt vår greie - men takk for forslag! Norrøne navn er fine, men jeg forbinder det med hundenavn :/ så det blir det ikke. Vi er muligens litt kjedlige, men liker best navn som er ikke er noe fiks fakseri med, og som er enkle og greie.Navn som aldri går helt bort, men som heller ikke "alle" blir døpt og fere i samme kull heter.

Jeg liker at flere synes Espen og Henrik er gode alternativ :) Oliver tror jeg faktisk ikke det blir, selv om jeg liker navnet veldig godt. Emil heter også gutten til et vennepar, hvordan er regelen der, ulovlig å bruke? Guten ble født ifjor, og vi har ikke sånn veldig mye med de å gjøre til hverdags, men møtes gjerne noen ganger i året..

Vi får to tette, og har en gutt fra før som heter Aksel. Nå har jeg termin om 5 uker, og vi står litt fast ; men har etter mye frem og tilbake kommet frem til følgende alternativ på gutt nr 2: EMIL HENRIK ESPEN OLIVER Vi liker enkle navn som ikke er alt for poppis ( selv om Emil og Oliver kanskje er det akkurat nå ), og det skal klinge sammen med Aksel. Hvilket ville DU valgt?
Esspen eller Henrik
Vi får to tette, og har en gutt fra før som heter Aksel. Nå har jeg termin om 5 uker, og vi står litt fast ; men har etter mye frem og tilbake kommet frem til følgende alternativ på gutt nr 2: EMIL HENRIK ESPEN OLIVER Vi liker enkle navn som ikke er alt for poppis ( selv om Emil og Oliver kanskje er det akkurat nå ), og det skal klinge sammen med Aksel. Hvilket ville DU valgt?
Esspen eller Henrik
Altså Espen mente jeg .
Ikke overraskende at du likte William, som også er på topp 10 ;) Kjedelig og poppis er nok de riktige ordene ja...

Vi har jo alle ulik smak, men William ville ikke vært aktuelt for oss uansett, men jeg synes navnet er fint ja. Jeg synes mange topp10 navn er fine, men vi ønsker ikke å bruke disse navnene. Eneste er at Emil har vi tenkt på lenge, men så var vi låst på bokstav A sist, og det er vi ikke nå. Jeg liker også Eskil - men det er for likt Aksel igjen.

Når det gjelder navn er jeg ikke redd for å være kjedlig ;) Henrik og Espen har ikke vært på topp 10 på leenge, så vidt jeg vet.

Når det gjelder navn er jeg ikke redd for å være kjedlig ;) Henrik og Espen har ikke vært på topp 10 på leenge, så vidt jeg vet.

Henrik og Espen er ikke topp ti, så der kan du være helt trygg på at det ikke blir en haug med samme navn i klassen, ja. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...