<3 Satser på 2012 bebis <3 Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 Jepp, var på 3D ultralyd i dag og den lille i magen var veldig stor.. Den tilsvarte veksten til uke 31, men jeg er bare i 28 :o/... Måtte til glukosekontroll på sykehuset en dag så raskt som mulig og må til vektekstiminering i uke 34- 36.. Lille veide 1500 gr og var 28,9 cm rundt hode!!! Noen fler som har vært borti dette og som har født en unge på "normal" størrelse???
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #2 Skrevet 29. desember 2011 ja... Datteren til kollega av meg skulle angivelig veie ca 4kg ved fødsel ifg 3D ul us. Kom ut til termin på 2,9... Men godt at du skal på vekstetemering og glukosetest på sh etterhvert. Ville stolt litt mer på de svarene. (Høyt Bs gir større barn, så kanskje ikke spise masse sukker fremover...?! )
SNURF 5 GUTTER Skrevet 29. desember 2011 #3 Skrevet 29. desember 2011 Var til Ul i uke 27+2 og da var det 1300 gr. Skal til sjekk 2 jan og er spent om det blir stort barn igjen.
Baby-bea Skrevet 30. desember 2011 #4 Skrevet 30. desember 2011 Jeg har svangerskapsdiabetes og går på insulin. Har derfor stabilt bs. Men er til veskststipulering av baby hver andre uke. I uke 23 lå hun 22% over snitt, så både jeg og jm er spent på neste kontroll. Det sier meg litt at babyen kan bli stor selv med stabilt bs. Samtidig.... Da jeg fikk barn nr 2 ble hun stipulert å være 2,5kg dagen før fødsel og derfor ble fødsel igangsatt. Hun var 3870g og 49cm da hun ble født.... Et av de andre barna mine ble stipulert å ligge 11% over snitt. Vel.... hun var 4500g 14dager før termin.... Men denne gangen sier jm at hun mener at hun har riktige mål, så klart jeg er spent. Svaret får vi uansett ikke før lille snuppa er født <3
sjarmtrollet78 Skrevet 30. desember 2011 #5 Skrevet 30. desember 2011 MIn lillegutt i magen er estimert til 4300 g ved fødsel. Er veldig stor nå og har symfyse på 37 og har enda 4 uker igjen til termin. Jeg er veldig spent på hvor stor han kommer til å bli og om han blir større en det han er estimert til.
2 snart 3 gull <3 Skrevet 30. desember 2011 #6 Skrevet 30. desember 2011 Hei, noe bekymret for stor baby jeg og da hun på 3D i uke 27 veide 1290g. Har fått veldig mange forskjellige terminer og dersom jeg fødte rundt de 3!! første terminene ( som kun skiller dager) kom hun til å veie ca 3000-3500g men om jeg gikk helt til den siste terminen ( Egentlig da gått over 14 dager på overtid i forhold til første) Kunne hun veie nærmere 4500g eller mer. Spørsmålet mitt er hvordan symfysemålene deres har lugget? Kan dette si noe om størrelse på baby ? Jeg lugget jevnt innenfor det grønne område nesten akkurat på streken. Lykke til videre alle sammen, ha en fin helg
<3 Satser på 2012 bebis <3 Skrevet 30. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 30. desember 2011 Hei, noe bekymret for stor baby jeg og da hun på 3D i uke 27 veide 1290g. Har fått veldig mange forskjellige terminer og dersom jeg fødte rundt de 3!! første terminene ( som kun skiller dager) kom hun til å veie ca 3000-3500g men om jeg gikk helt til den siste terminen ( Egentlig da gått over 14 dager på overtid i forhold til første) Kunne hun veie nærmere 4500g eller mer. Spørsmålet mitt er hvordan symfysemålene deres har lugget? Kan dette si noe om størrelse på baby ? Jeg lugget jevnt innenfor det grønne område nesten akkurat på streken. Lykke til videre alle sammen, ha en fin helg Symfyse målene mine ligger akkurat på midtstreken.. Altså ingenting som tyder på stort barn! Alle tror jeg venter ei jente denne gangen fordi magen er så liten i forhold til antallet uker jeg er på vei, men selv er jeg overbevist om gutt da... ) Ikke mindre overbevist ble jeg da jeg fikk høre at den lille var over normalen på alle mål!! Fikk riktignok en gutt for 4 år siden som var 3965g og var 54 cm lang og de sier jo at nummer 2 ofte blir noe større! så da kan jeg vel vente meg en 5kgs unge da.. Hoho...
2 snart 3 gull <3 Skrevet 30. desember 2011 #8 Skrevet 30. desember 2011 ok, takk for svar Håper hu lille kommer snart og til første termin.
Prematurmamma Skrevet 31. desember 2011 #9 Skrevet 31. desember 2011 Jeg var på 3D ul i uke 31. Fikk da beskjed om at babyen var liten med sine 1460gram. Og han var bekymret for om babyen fikk mat. Jeg blir fulgt veeeeldig nøye opp pga et risikosvangerskap og syntes det var rart at de på sykehuset ikke hang seg opp i dette. Ringte alikevel sykehuset å ba om en ny UL der. Og der ser de at jeg har en veksøkninh på 1.4% altså over det jeg skal i stedet på faregrensen under. Babyen er 1650gr i følge de. Så her blir det spennende å se da hvem som har rett! Men gynokologen min sa at man skal huske at de som utøver 3D ul ikke er leger da og det er mye penger i dette. Og det er oftere slik at jo mer kokker jo mer søl:) Er litt dumt for jeg hadde sett frem til en litt positiv opplevelse med 3D sdiden jeg aldri har kommet så langt i et svangerskap før( 12 svangerskap 9 aborter 1 fødsle i uke 20, en i uke 24 og nå er jeg 32) men får bare håpe sykehuset her har rett:)
Fgf februar 12 Skrevet 31. desember 2011 #10 Skrevet 31. desember 2011 Jeg flater ut på symfyse-fundusmål kurven. I begynnelsen lå jeg rett under den røde streken og fulgte min egen kurve, men plutselig i uke 32 lå jeg under det grønne feltet. Ble sendt på ul på sykehuset, der de jo sta tette alt normalt, men lite barn. Han er nå 1950 g i uke 34+1 de edru eter han til. Bli litt under 3 kilo ved termin. Men skal inn på ny ul m to uker og sjeke at han vokser..... Mange bekymringer både ved lite og stort barn..... Lykke til allesammen uansett liten eller stor. Og godt nyttår!
SNURF 5 GUTTER Skrevet 2. januar 2012 #11 Skrevet 2. januar 2012 Har vert på vekstekstiminering i dag. Er 39+1 i dag og fikk svar at barnet var 2756 gram og masse fostervann. Men SF på 38 cm hmmmm kan detta stemme. Han har fått rett på dei 2 siste jeg har fått.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #12 Skrevet 2. januar 2012 Har også hørt om andre som har fått helt feil estemering på 3D ul...så selv skal jeg ta det med en klype salt når jeg skal dit om 14dager. Går til vekstestemering hver 3dje uke på Rikshospitalet. Siste var i forrige uke, da var jeg 26+3 og barnet 1200gr...altså i overkant av kurven. Og SF målet hadde ingenting og si iforhold til str på barnet! Men ifg legen så vokser de i rykk og napp, så det er ikke dermed sagt at han følger kurven til termin...(Håper egentlig veksten roer seg bittelitt, fordi kurven viser isåfall 4+ kg til temin )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå