Fluffy87 Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 om en uke reiser vi til gran canaria, å jeg må si jeg gruer meg til flyreisen.. tassen er 1 år, å har hvertfal ikke tid til å sitte stille.. tenker det blir maaaange turer frem og tilbake i midtgangen.. det jeg også ser på som utfordring er mat... på sas sine sider står det at man kan ha med så mye barnemat man vil, men gjelder det f.ex yougert? og hvis han skal ha grøt, kan vi ha med varmt vann på termos, eller må vi kjøpe vann på flyet å be de varme det? ellers er jeg glad for alle gode råd dere kan komme med
LillemorHeidi Skrevet 29. desember 2011 #2 Skrevet 29. desember 2011 Hørte med en bekjent om hennes sønn da de fly mye. Hun lærte han at han måtte sitte fast uansett når de var ute å fløy. Akkurat som i bil. Han var ganske stor før hun avslørte at det gikk an å ta av selen. Viktig å gå på do før når man har sluttet med bleie. Ellers er mine erfaringer at så lenge man ikke vet at det går an å gå ned fra setet så sitter man i ro, men straks lillepia vår får satt foten ned i midgangen er det gjort. Da vil hun bare være der. Så prøv å unngå midgangen. Det er lurt å ha med en del aktiviteter. Man rekker å gå gjennom mye på noen timer. Vår lillepia har fått rundstykker på flyet så vi har ikke hatt med oss noe mat til henne, men regner med at de kan varme vann gratis siden de kan lage te.
petite fleur Skrevet 30. desember 2011 #3 Skrevet 30. desember 2011 Du får ha med kokt vann på termos, babyyoghurt osv. Null problem, gjort det ørten ganger (innenlands da), Kjøp en ny og spennende leke som han får på flyet. Kjøp noe spennende godt (ostepop eller hva han liker), ta med favorittbamsen, liten pute og et teppe. Mine har aldri fått lov å gå rundt i midtgangen, de sitter i ro sammen med meg. Good luck :-)
MiniMeAndMe+spire Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Gå inn på www.barnombord.no og se på produktene der. Utleie og salg av reiseartikler til barn, med inn-og utlevering På flyplassen! God tur!!
Pumba78 Skrevet 9. januar 2012 #5 Skrevet 9. januar 2012 Får ha med alt mulig av mat til dem. Varmt vann har de på flyet, til te og sånn. Vi fløy akkurat i 4 timer, gikk overraskende bra selv om vi landet etter sengetid og hun nekta å sove. Litt spill på iPad'en, Lego og bøker gjorde susen. Og masse snacks... Kjeks, druer, riskaker, smoothie, banan, brød....
It's all about me Skrevet 9. januar 2012 #6 Skrevet 9. januar 2012 Så lenge maten er til barnet kan du ta med hva som helst, ikke bare barnemat. Vafler og pannekaker er fast hos oss når vi skal ut og fly. Det samme er masse kjeks, noe potetgull og gjerne en kakebit som belønning :oD Av leker vil jeg anbefale tegnebrett, slike som visker ut ved å dra et håndtak over. De finnes i små reiseutgaver. Ellers er en boks med litt Lego gull verdt, slik leke hvor du lager bilder på et brett ved å stikk på pinner i forskjellige farger.
sillyfilly og Olivia Skrevet 9. januar 2012 #7 Skrevet 9. januar 2012 Fløy akkurat med 2 år gammel jente. Det gikk fint. Hun lærte at hun måtte sitte stille akkurat som i bilen og vi hadde selene på (vi voksne) for å være gode eksempler. Masse snacks, frukt, rosiner evt noe chips eller ostepop, popkorn... Noe som okkuperer en stund. Liker han Drømmehagen eller andre filmer/serier er det lurt å ta med laptop/liten dvd spiller og vise en film eller en episode av noe han liker. En ny leke han aldri har sett før osv.... Smokk eller noe annet å suge på idet dere tar av/lander så han ikke får propper i ørene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå