Gå til innhold

hvor langt på vei var/er du når du skal til legen/kontroll hos helsesøster første gang?

Anbefalte innlegg

Jeg ska på min første kontroll på onsdag og da er jeg 9+5, da regner jeg med de tar alle blodprøver og celleprøve (er på tide med det) samt legen skulle sjekke nurket med UL. Må også få henvisning til den ordinære UL`en, er lang ventetid der jeg ønsker å ta den.

Tror jeg må ta kontakt med jordmor snart også, glemte nesten vekk heile jordmora i forrige svangerskap, (ventet da nr. 3) gikk først i uke 28. Legen mente ikke jeg trengte å gå til jordmor med forrige hadde jo født 2 ganger før, men jeg følte det ble mer fokus på meg som gravid og småen i magen på hennes kontroller enn det det gjorde hos den mannlige legen min. Blir jordmor og lege denne gangen også.

Fortsetter under...

Julle Bullen: Kommunen du bor i har helsestasjon med jordmor og oppfølging av barnet etter fødsel. Alt er gratis. Ring kommunens sentralbord eller sjekk hjemmesiden deres så får du kontaktinformasjon. Her er det bare å ringe og bestille time, trenger ikke noen henvisning :-)

Endret av Skautrollet g10+bøllefrø aug12

Var å tok blodprøve i uke 4,vet jeg er reshus -,og bf +,så fikk sprøyta i rumpa da gullet ble født, men fikk helt panikk at jeg kan ha dannet antistoffer så ville sjekke med engang jeg oppdaget at jeg var gravid igjen.

Ordentlige kontrollen tok jeg på tirsdag,var da 8+3,var på tidlig ul,og da tok de liksågodt alle blodprøver,blodtrykk osv. Men er vel gjerne uke 12 det er første kontroll.

Til jordmor skal jeg i uke 15,var da jeg var første gang hos ho med gullet og.

Er gravid for 4 gang, har 3 flotte barn. Er reshus -, men har aldri hatt kontroll før uke 12.

Så lenge man ikke får innvendig ultralyd kan jo ikke lege eller jordmor gjøre noe...

Har første legetime om 2 uker er da i 13 uke.

Er gravid for 4 gang, har 3 flotte barn. Er reshus -, men har aldri hatt kontroll før uke 12. Så lenge man ikke får innvendig ultralyd kan jo ikke lege eller jordmor gjøre noe... Har første legetime om 2 uker er da i 13 uke.

Har 1 som er reshus + og to som er - :-)

Jeg skal til lege rundt uke 12. Fikk beskjed om at det ikke var noe poeng å ha legetime før uke 12, da blodprøvene som skal taes må taes fra denne uken. Ellers skal jeg til jordmor i uke 14-15:)

Rart, jeg er ikke helt sikker på hvilke blodprøver det er snakk om.

Er det din blodtype og antistoff i blodserum kanskje?

Det er den eneste jeg kan tenke meg det kan være.

I mine to forrige svangerskap har jeg tatt den blodprøven, sammen med alle andre blodprøver i uke 10.

Men det er klart at det ikke er vits å ta akkurat den blodprøven før det etableres navlestreng mellom morkake og barn, men det skjer jo tidlig.

Annonse

Jeg skal til lege rundt uke 12. Fikk beskjed om at det ikke var noe poeng å ha legetime før uke 12, da blodprøvene som skal taes må taes fra denne uken. Ellers skal jeg til jordmor i uke 14-15:)
Rart, jeg er ikke helt sikker på hvilke blodprøver det er snakk om. Er det din blodtype og antistoff i blodserum kanskje? Det er den eneste jeg kan tenke meg det kan være. I mine to forrige svangerskap har jeg tatt den blodprøven, sammen med alle andre blodprøver i uke 10. Men det er klart at det ikke er vits å ta akkurat den blodprøven før det etableres navlestreng mellom morkake og barn, men det skjer jo tidlig.

Har ingen anelse jeg, er førstegangsgravid:) Var bare det jeg fikk beskjed om, men nå kan man jo ha forskjellige prosedyrer fra sted til sted også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...