Gå til innhold

Skrive på FB statusen at en er gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trur at dei som ønsker at det skal stå på fb skriv det i forbindelse med hovedultralyd. Har aldri sett noko før iallefall og ville ikkje gjort det sjølv heller. Kva om noko går galt, skal ein skriva det og då??? Har tenkt litt på det sjølv, dette med fb. Eg venter nok. Men eg har mista før.

Ok, ja sikkert lurt!

Er 14 uker nå, så kanskje litt tidlig. Har ikke mista før og det er 3. gangen så regner liksom med at det går bra men en vet jo aldri! Men ja tenker jeg venter til etter ordinær UL kanskje..

Selv ville jeg ikke skrevet noe om det i FB uansett. Det kommer jo også ann på hvor mage venner du har og om dette er relle venner eller kun bekjente.

En jeg kjenner flagget det ut ved uke 12, og i uke 15 aborterte hun.... da ble hun tvunget til å fortelle hele storyen enten hun ville eller ikke (selv om det er sjelden å abortere etter uke 12)

Du ka vel heller sende en sånn felles mail til de du gjerne vil fortelle det til

Jeg annonserte det på fb i uke 13;) Har kun mine nærmeste venner der, og har valgt å se positivt på det så da får jeg ta de sorgene om de skulle komme.

Jeg klistra en seigmann på magen å la ut bilde. Trengte ingen nærmere forklaring på den gitt.

Har fått inntrykk av at det er utrolig vanlig å annonsere det i uke 12, ikke mange som venter til uke 18. Men det kommer jo an på hvor aktiv du er på facebook og sånn også da. De fleste klarer vel ikke å skjule magen til uke 18 uansett? Men jeg ville hvertfall ventet til du har vært på tidlig ultralyd eller hørt hjertelyden.

Annonse

Har dere gjort det? I såfall i hvilken uke? Og hva skrev dere? :)

Det er mange som velger å gjøre det ja.

Jeg gjorde det sist gang, da skrev jeg termindatoen og et hjerte da jeg var 13 uker på vei.

Denne gang skrev jeg det også da jeg var 13 uker denne gang, ingen visste noe, faktisk ingen. Denne gang skrev jeg "i magen bor en baby og legen fortalte at den var helt ferdig... så termindatoen"

Begge gangene jeg la det ut så hadde jeg vært på tidlig ultralyd samme dag og det var fint å dele nyheten.

En velger selv hva og om en deler, noen er reservert på facebook, andre r ikke veldig reservert.

Jeg har ei venninne som la det ut på fb den dagen hun fant ut at hun var gravid. Andre sier ikke noe i det heletatt.

Jeg mener ingenting blir feil, det er helt opp til deg.

En annen ting. Mange er bekymra for å si noe for tidlige eller noe i det heletatt egentlig fordi de er redd for å miste.

Jeg vet faktisk at hadde jeg mistet ville jeg vært svært åpen om det, det er overhodet ikke noe jeg ville skjult, for det er slik jeg takler og mestrer vonde ting, åpenhet.

Så for meg har det alltid vært riktig å dele den glade nyheten, og jeg hadde satt enorm pris på støtte om det hadde gått galt også, det vet jeg av erfaring.

Jeg rakk aldri å dele det på facebook, men måtte fortelle det til kollegaer pga arbeidsforholdene, derfor måtte også familien få vite det først så jeg var sikker på at de fikk vite det fra oss og ikke andre på "gata", så da jeg mistet måtte jeg igjen fortelle, men følte det ikke som noe nederlag. Var godt å fortelle det til noen, og lufte tankene.

Neste gang jeg blir gravid (forhåpentligvis snart) kommer jeg nok til å vente til uke 12 minst, for å være sikker på at spiren sitter, men igjen må kollegaer og familie få vite relativt tidlig, så kan jeg heller snakke med dem om den gode nyheten :)

Jeg rakk aldri å dele det på facebook, men måtte fortelle det til kollegaer pga arbeidsforholdene, derfor måtte også familien få vite det først så jeg var sikker på at de fikk vite det fra oss og ikke andre på "gata", så da jeg mistet måtte jeg igjen fortelle, men følte det ikke som noe nederlag. Var godt å fortelle det til noen, og lufte tankene.

Neste gang jeg blir gravid (forhåpentligvis snart) kommer jeg nok til å vente til uke 12 minst, for å være sikker på at spiren sitter, men igjen må kollegaer og familie få vite relativt tidlig, så kan jeg heller snakke med dem om den gode nyheten :)

Har hatt 3 tidlige SA, så jeg venter så lenge som mulig ;-) Har fortalt det til familie, men bedt dem holde kommentarer unna facebook til jeg har vært på ordinær UL. Etter det tenkte jeg å annonsere det med et bilde av magen i profil (med sønnen min ved siden, prøve å lage det litt fint til) + UL-bilde. Har ventet 2 år på å bli gravid denne gangen, og sett mange statuser om graviditeter i mellomtiden, så gleder meg barnslig til det er min tur ;-) Det er allerede noen på vennelisten min som har annonsert sin egen graviditet og som er like langt på vei som meg, eller kortere (hun ene var bare 5-6 uker da hun annonserte at datteren skulle bli storesøster i august, hehe, litt i tidligste laget tenkte jeg for meg selv, men hun om det...), så det kribler i fingrene hver gang jeg ser det, har bare lyst å rope ut JEG OG JEG OG! Hehe...

Er forresten 14+3 i dag, skal på ord. UL 26. januar, og treffer ikke så mange av facebook-vennene til vanlig, de jeg har truffet etter magen kom vet det, resten får vente ;-)

Jeg tenkte å skrive: *Sønnen vår* sin lillesøster/bror har meldt sin ankomst *termindato*, eller noe sånt ;-)

Annonse

Vi har ikke annonsert noe på fb enda, vi venter til etter ordinær ul. Alle i familien, venner og kolleger vet om graviditeten, men det er mange bekjente igjen som ikke vet noe enda.

Jeg er 18 uker nå, og har ul neste uke.

Grunnen til at vi venter er for å slippe å fortelle om det om det skulle være noe alvorlig galt og må avbrytes. Sjansen er vel liten for det, men det ønsker jeg virkelig ikke å dele med tidligere klassekamerater og min lillesøsters venninner.

Det er også litt fordi vi vil vite kjønnet, og for å bekrefte termindato.

Vi venter til ordinær UL, mannen har tenkt å skrive: is it a boy or is it a girl? well I know it is a baby ;-) å det bli etter ordninær ul som jeg skal ha i uke 19.

Vente også fordi vi har mistet før, men nå har vi kommet lenger enn noen sinne, men allikavell venter vi.

Vi annonserte det da vi hadde vært på tidlig UL i uke 13+4, med og legge ut bilde på Facebook(Profilbildet mitt) :)

Noen hadde fått vite det noen dager før, da min svigermor ikke klarte å holde seg lenger, å spurte så pent om tilatelse til å fortelle! :)

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥

Jeg skrev det på facebook da jeg var omkring 13-14 uker på vei. Tror jeg skrev noe sånt som 1+1+1=4.

Stort sett alle mine nærmeste visste at vi prøvde på et barn til, så derfor synes jeg det var greit å "annonsere" det etter at jeg var over 1.trimester.

La også ut et bilde etter 3D ul i uke 28, fordi vi fikk et kult bilde akkurat da han gjespet;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...