Gå til innhold

Hvordan få valpen til å slutte og bite???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Valpen slutter nok ikke med bitinga før den vokser til, bare sørg for at den har nok leker å bite i. Vedkubbe, håndkle som dere har i vann og legger i frysa, får jo også kjøpt en masse biteleker, men de går fort i stykker. Er lurt å si nei og au til valpen når den biter, så den lærer seg at det ikke er lov og at det gjør vondt. Våres hund er snart 1 år og driver enda og lekebiter med vokse når man herjer med han. Har en gutt på tre år, han har aldri munnen åpen engang når de leker.. men vi har tatt han på det hver gang han prøvde seg på lekebiting med gutten når han var liten så han forstår godt hva han har lov og ikke lov til.. bare jeg sier navnet hans er oppmerksomheten hans hos meg og ikke den ville guttungen som herjer rundt..

våres valp er snart 50 kg men er en snill og god hund, sta men lærer fort, det er viktig og si fra hver gang! slipper den unna med bitinga på enkelte eller noen ganger, nytter det ikke for andre å lære at det ikke er lov å bite.. Jeg bruker bare og bryte opp leken når han begynner med bitinga, da reiser jeg meg å snur ryggen til, gir han ikke oppmerksomhet før han har roet seg og satt seg pent ved siden av meg eller på plassen sin. Da lærer han at jeg ikke vil leke så hard lek og trekker meg tilbake hvis han prøver seg på noe.

Når valpen vokser til lærer den at biting er fy fy og det vil klø mindre og mindre i tennerne, det er helt normalt og gir seg som regel når den blir større, kommer ann på hvor lenge den går under kategorien valp, våres er voksen hannhund når han er to år:)

Vis den biter skriker du au akkurat i de den biter så skal du se den skvetter:) har hatt 2 valper samtidig:) den ene var helt vill etter tær:) den måtte me gjør de med:) ikke mer biting når den ble 1år ca.

Du må kaste alle pipeleker om du har noen.

Noen biter hunden igjen, det har aldri jeg vært tilhenger av.

Du har helt sikkert hørt den lyse pipingen en valp lager når den får vondt; om du klarer å etterligne den lyden når valpen biter så vil den forstå at det er vondt. Det er derfor du må kaste alle pipeleker for de lager samme lyd og ødelegger valpens naturlige instinkter for denne lyden

Ellers så går det nok over..

Annonse

Du må kaste alle pipeleker om du har noen. Noen biter hunden igjen, det har aldri jeg vært tilhenger av. Du har helt sikkert hørt den lyse pipingen en valp lager når den får vondt; om du klarer å etterligne den lyden når valpen biter så vil den forstå at det er vondt. Det er derfor du må kaste alle pipeleker for de lager samme lyd og ødelegger valpens naturlige instinkter for denne lyden Ellers så går det nok over..
Trenger ikke kaste lekene, bare røske ut/ødelegge den lille greia som lager lyden. Det har vi gjort her hjemme.. Ikke det at Chihuahua'ene mine biter så veldig hardt da men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...