Gå til innhold

heilt ny innenfor pergotime! Trenger litt hjelp!

Anbefalte innlegg

har endeleg fått begynnt på pergotime og har eit par spørsmål til dere som bruker det :) først brukte eg tabeletter for å få en blødning pga at eg har ytterst sjeldent mens. Deretter brukte eg pergotime fra den tredje dagen i blødningen til den sjuende. Blødningen varte fra 1 desember til den 6. Siste pergotime tabeletten eg tok var 7 desember. Når kan eg da forvente å få en eggløsning? Eg og gubben dro på hyttetur fra den 10 til den 18 desember og innsatsen på barn nr to var ikkje noko å si på :-D har ikkje fått mensen enda. Tre siste dagene på hytta hadde eg en gjennomsiktig utflod som var seig og litt spreng i brystene, kan det være eggløsning? Etter nokre dager gjekk det over til å bli hvitt og rart i nokre dager før det deretter stoppet. Er det normalt? Nå har eg enda ikkje fått mensen men eg har en del utflod (både hvitt og gjennomsiktig) og sprengfølelse i brystene av og på heile tiden, mest om kvelden og natten. Kan dette være tegn på mensen eller sen eggløsning? Kor lang tid tok det for dere å få eggløsning etter endt kur og kor lang tid etter er det vanleg å få mensen, og kor lang tid tok det for dere å bli gravid? Heilt fersk i dette så vart mykje spørsmål her men håper nokon kan svare så godt dei kan :) på forhånd takk :-)

Fortsetter under...

Hei! Eg har ikkje brukt pergotime sjølv, men lese mykje om det då eg sjølv ønskte å byrja p ådet, men så blei eg gravid i stadenfor! Sender eit lite svar eg i påvente av at du får svar frå dei med eprsonleg erfaring. Eg har lese at eggl skal koma mellom 5-10 dagar etter siste tabelett. Men eg har og lese her inne at folk opplever endringar i syklusen som følge av pergotime. Slik eg oppfattar det er det veldig aktielt med eggl tester når ein bruker det. Går ut i frå at du får oppfølging, og då er det jo greit å kunna fortelja gynekologen når dei slo ut. Dersom dei ikkje slår ut skal du vel gjeren ha dobbel kur neste gong og slikt. så det ville eg definitivt gjort neste gong. (dersom du ikkje er gravid) viss du googlar pergotime finn du ein del nyttig info. Det skal vera gode prognosar på pergotime. Men om du veldig sjelden ahr mensen er det ikkej sikkert at det hjalp med enkel kur for å få eggl. Endringar i brystene kan vera teikn på graviditet også. Nyttårsafta kan vera aktuell testdag for deg.

Masse lykke til!

Hei :) Er akurat ferdig med min første pergosyklus. Jeg fikk eggløsning på dag 20, og mens på dag 34 :) Fikk og pergo pga veldig lange sykluser, så det hjalp veldig! Ble desverre ikke gravid, men får prøve igjen denne syklusen :) Lykke til :)

Nå har eg enda ikkje fått mensen, men har hatt en god del ømme, sprengende smerter i brystene omtrent hver dag isden rundt onsdag for en uke siden! Tok en graviditets test på nyttårsaften men den var negativ.

Kan eg alikavell vere gravid??

Har gått på tabeletter for å sette i gang en mensblødning og fekk da første blødningen den 1. desember.

Deretter gjekk eg på Pergotime fra dag tre til dag syv i blødningen.

Blødningen varte bare i akkurat 6-7 dager så var da ferdig den 7 desember.

Hadde samleie hver dag fra den 10. desember til den 18. desember og deretter ca annenhver/hver tredje dag frem til nå.

Har tatt eggløsningstester dei to første ukene etter siste pergotime tabelett, men uten utslag.

Gynekologen min mente at eg skulle hatt mensen igjenn i løpet av sist uke, men den har da ikkje dukket opp så nå håper eg forsiktig at test nr 2 vil si positivt og at en liten spire er på veg :-)

Når fekk dere mensen etter siste pergotime tabelett?

Lykke til alle dere andre der ute som prøver på en liten spire :-) <3

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...