Gå til innhold

Noen på rundt 37 år og over som prøver å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Da er el over her også, men fikk kun lagt inn aksjer på el-dagen, håper det er kjappe svømmere som kommer seg inn der og smoocher med egget før det kreperer :-) Men det er ikke sikkert at jeg kan bli gravid enda heller da, siden det er noe der inne fra den tidlige sa'en, men legen(spesialist) mente at det ikke hadde noe å si :-) Sterke el-tester, kjempevondt eggløsning denne gangen og på venstre side som legen så, og negativ hcg blodprove, så da er det vel bare å prøve videre da :-)

Hadde el på dag 14 i dag istedet for 12 som jeg har brukt å hatt, så 2 x 400mg Vitex har gjort susen sånn at syklusen blir litt lengre enn 24 dager og ingen pms plager :-)

ååå nå vil jeg virkelig at det skal klaffe snart, helst denne mnd, for tiden begynner å renne ut for meg og eggene mine(lav amh, men grei fsh), men jeg vil ikke at hoppet skal bli for stort for jeg vil ha ett barn til også så de får ett godt søskenforhold og ikke nytt enebarn :-)

Fortsetter under...

Jeg venter mensen i disse dager. Den er ikke helt stabil, varierer mellom 28 og 30 dager, noen ganger innimellom mer. 28. dag er i dag. Har ikke kjent noe særlig til symptomer, annet enn "kribling" i puppene uken etter EL og mye tung i hodet. Tenkte her forleden at jeg ikke har kjent sånn murring før mensen som vanlig, men så har det såklart dukket opp litt murring etter det. Så jeg venter vel egentlig at mensen dukker opp hvert øyeblikk. Tipper den kommer søndag! Tørr ikke teste heller. Vil forresten et EL-test være positiv om man er gravid også??

Lykke til alle sammen!!

Hahaha... Athina: smoocher med egget :D Ler høyt her:)

Ja, legg inn aksjer damer:) håper det klaffer denne måneden for dere!!

Jeg testet EL for et par dager siden. Siden jeg hadde EL den 30/31. des, forrige gang. Hadde ikke vondt som jeg pleier nå, men mer utflod.Men testen var negativ:( egentlig hadde jeg ikke så store forventninger.. siden jeg ikke har hatt mens enda. Puhh.. nå er det nøyaktig 38 dager siden jeg tok ut spiralen. Når jeg tenker etter, så er jeg nok veldig utålmodig. Ha lest at det kan gå alt mellom to måneder til ett år før mens og syklus er på plass igjen etter noe slikt. (tenker på deg også da Cayenne). Men så blir man så ivrig da.. når man begynner å prøve på babylaging;)

Idag hadde jeg tenkt å ringe gyn. dersom ikke mensen kom tilbake.. men gjorde ikke det. Vil ikke virke FOR utålmodig liksom;)

Men du Athina, hva er amh og fsh?? jeg er jo ikke direkte en unghoppe lenger :D..så kanskje dette er noe uttrykk jeg burde gjort meg kjent med?!

Hei, tenkte å få litt mer liv i denne tråden:)

Er selv 37 og skal til med å prøve på 2 mann.Blir spennende å se hvordan det går, og om vi får det til..?

Har det skjedd noe spennende med dere i det siste? Vi tenker å begynne prøvingen nå. Har vært litt usikker på om vi skulle vente litt til av praktiske årsaker...men følelsen sier bare SETT I GANG! Blir jo ikke akkurat yngre heller. Vi har ei jente fra tidligere.

Godt det er flere jenter (for vi er jo jenter) i vår beste alder :-)

Jeg er 36 år, har to barn og prøver nå på nr. 3.

Tok ut spiralen for litt over 2 år siden. Ble fort gravid, men endte i SA, ga ikke opp og prøvde vider - ble fort gravid, men denne gangen var utenfor livmoren. Da GA jeg opp!!

Satte inn spiralen, men så 30. nov. 2011 tok jeg den ut igjen. ønsker så veldig et barn til :-) Ble igjen fort gravid, men endte dessverre med SA i uke 5 :-(

Problemet mitt er tydeligvis at den ikke vil sitte. Blir fort gravid, men så slipper det. Var hos gyn når jeg var 4 uker på vei sist, og da så alt fint ut. Fostersekken og alt var fint plassert - så en uke etter på kom blødningene. Var på kontroll hos gyn. etter SA og hun kunne se at jeg hadde eggeløsning 27.1 (altså forrige helg), så da ble det mye sengekos ..hi hi

Føler at noen er på gang, men ikke sikker, da kroppen sikkert ikke er helt i gjenge, men jeg krysser fingre og tær for at det er noe på gang. IKM blir vel da 10.2?!!!

Lykke til alle sammen.

Annonse

Hallo jenter :)

Har det skjedd noe spennende med dere?

Venter på at dere alle sammen en etter en skal juble høyt :D over en positiv test *smiler*

Jeg har IKM mandag eller tirsdag neste uke *spent*

Har ikke testet ennå og får ikke gjort det før mandagen er her.

Mannen og jeg er på hotell tur helt alene :)

Ungene er hos mine foreldre og koser seg kjempe masse veit jeg :)

Er utrolig godt å ha litt slik alene tid bare mannen og meg :)

Vi skal snart gå oå kino og se den ny filmen MI :) gleder meg for husker ikke sist vi gikk på kino :)

Ha en super fin helg jenter :D

Så koselig ,Dossa! Her er det unger unger og flere unger hele helga...hehe I tillegg er det så grisekaldt at vi ikke får fyret nok. Det er da en merker utfordringen med gammelt,stort hus på landet,ja... Hadde ikke sagt netakk til ei varm hotellseng akkurat nå...hehe

Magica, er ikke noe gøy når det blir så kaldt. Får jo ikke vært ute og lekt eller kost seg. Håper dere får opp varmen :)

Det er veldig digg med et varmt hotell rom ;)

Også varmer vi hverandre :P så fryser gjør vi ikke *ler*

Høres midt i blinken ut det der, Dossa! :D

Her kom tanta på torsdag, men det var som forventet, har stresset livet av meg denne mnd med oppussing, jobbing og unger.

I dag har jeg kost meg på kino med minste mini, fint tidsfordriv i kulda.

Satser på at våren er tiden for oss jenter, er jo større sjanser for å bli gravid når det går mot lysere tider også! :D

Ja, her kom tanta onsdag. Jeg er jo glad for det da, siden jeg har gått og ventet på den etter at spiralen ble tatt ut rett før jul.

Så nå gleder jeg meg over at det ser ut til at tanta faktisk har tenkt å dra sin vei allerede, og gleder meg til EL, og så de to ukene mot ikm:))

Hvordan går det med deg Cayenne? Har noe skjedd, eller er du over i ny pp? Hvordan er mannen om dagen? har han satt noen deadline, eller har du overtalt ham til å prøve en stund til?

Jeg håååper det klaffer for deg snart!! Vil gjerne over i 1.tri med deg altså:)

Dossa, vi er jo samme ikm uke 10 vi.. så vi deg får jeg jo fulgt :)

.. det hadde vært såå kos om det satt en spire hos deg også snart.. 19pp kan ta knekken på de fleste. Men du er jo alltid så positiv, og det er beundringsverdig:)

Ønsker3gull: Så koselig å "se" deg, og bra at tanta kom! :) Tror mannen ignorerer det faktum at det kan bli baby av dette, for han er gjerne med på en runde i hØyet.. ;) Eller så tenker han at det er greit med en til, men vil helst ikke tenke på det, dvs. på all jobben som fØlger med. Har gitt opp å forstå hva han tenker, men iallfall funnet ut at det er best å ikke snakke om det...

El i disse tider, og satser sterkt på å hoppe inn i 1. trimester snart ja! :D

Hvordan går det med dere andre??

Annonse

Ønsker, hadde vært fint å slippe å skrive nytt tall bak nicket mitt. Det gjenstår å se. Jeg venter EL i vinterferien og da skal mannen tas :P

Gomler dobbel pergo så håper virkelig det gir resultater :)

Snill du med dine ord som varmer meg :D Takk!

Koselig å slå følge med deg denne runden :) håper det blir vår siste *smiler*

Jammen har du rett Dossa. Koselig å slå følge, og håper det blir siste ja. Jeg vet jo jeg ikke kan klage, siden eeeegentlig er vel dette min første pp siden det først er nå jeg har fått mens, men likevel.. det kan gå på nervene løs sikkert å prøve, vente, tyde, tolke, blir skuffet, prøve igjen, vente... osv, osv:(

Hihi.. gomler pergo du:D ja, jeg har skjønt at det øker sjansene betraktelig så! Hvorfor ikke!:)

Ta mannen ja.. hehe:))

Cayenne- det er bra! Fortsett sånn, ikke prat med ham, bare "ta ham" som Dossa sier. De sier aldri nei-takk til det:D

Ja, nå satser vi på at siden både du hopper i høyet til stadighet og Dossa gomler pergo mens hun tar mannen sin, og jeg endelig har fått mens, så ender vi opp med positiv test innen denne måneden!!!

Ja, det høres jo fælt ut å ikke prate sammen, men eneste som funker her i gården når det gjelder baby making for tiden. Men vi prater om andre ting, da! :)

Ja, jeg tror vi alle sammen møtes på 1. tri i løpet av våren!!! :D

Hei. Jeg melder meg på her. Er 36 år ( blir 37 om noen mnd ). Har to barn på 5 år og har begynt å tenke tanken på en til. Dette blir 3 pp. Jeg venter tanta på onsdag/ torsdag...har bestemt meg /oss :-) for å bli mer seriøse prøvere....så får vi se hvordan det går. Forrige gang ble jeg gravid uten å med en gang med tvillinger....

Jeg klarer virkelig ikke bestemme meg for om jeg skal bli prøver igjen jeg!!!! :( Er 38 år, barn nummer tre er ikke 4 måneder enda. De klærne som er for små er lagt klare til levering til barnehjem i øst europa... men jeg har ikke fått meg til å levere enda??? Fikk så mye negativt fra omgivelsene da vi fikk nummer tre. Men var mitt beste svangerskap, og desidert beste fødsel! Mannen min fyller snart 50, men sier han stiller dersom det er et høyt ønske hos meg. What to do!?!?!? Synes det er veldig trist om det er siste gang, samtidig så må det jo stoppe en gang også :)

Velkommen, sison! :)

Huffda, Magica :( Men mars er nok din mnd ja! :D

Anonym: Har ingen gode råd å komme med, her i gården lurer vi på om vi har nok energi til å følge opp en ev. tredjemann... Men det skal nok gå på et vis, og om dere har overskudd til nr 4 om ikke alt for lenge så er det jo bare å kjøre på! ;)

Velkommen Sison :)

Magica, så trist at du fikk tante besøk :(

Men som du sier så skal mars bli din måned :D

Neste uke er det vinterferie *juhu* og jeg venter EL :) kan det bli bedre *smiler* Må begynne å teste om 6-7 dager for skal ikke la EL slippe unna nå som jeg har gomla i meg dobbel pergo :P

Velkommen Sison:)

Det var leit Magica.. men mars er en fin måned! Klaffer det da, så blir det vel den vakreste julepresangen dere kan tenke dere! :))

Puhh.. vi er litt der om dagen vi også Cayenne, om vi har nok energi. Men samtidig vet vi jo hvor slitsomt det KAN være å ha små.. og er forberedt på det. Så akkurat nå overskygger det alt. Men.. derimot gruer jeg meg bittelitt for svangerskapet.. jeg er mye tyngre og fire år eldre enn sist:(

Dossa- vinterferie.. eller ferie i det hele tatt.. med El.. det gjør susen. Ivertfall hvis begge har ferie. Da blir jo de fleste barn til har jeg hørt. Påskeferier og sommerferier:)) Vår lillemor ble til i vinterferien for 5 år siden.. og det hadde vært utrolig koselig om det klaffet denne vinterferien også!! Jeg har EL den 22. feb. jeg tror jeg.. eller dagene rundt der omkring overtfall:)

Anonym- da hadde jeg ivertfall ikke sendt avgårde klærne dersom dere er usikre. Hadde ivertfall ventet litt for å se.. :)

Ønsker tre gull... ikke vær bekymret for svangerskapet selv om vekten og alderen har endret seg! Sistemann her er som sagt snart 4 mnd. Hadde det letteste svangerskapet og den flotteste fØdselen med han... selv om alder og vekt var SVæRT forandret.

:) Tror nok at jeg venter litt med å sende det fineste tØyet til barnehjemmene i Øst europa. Men alt jentetØyet er for lengst sendt!!! :) Klarer ikke helt gi slipp på drØmmen om en til. Det er slitsomt med tre på 4, 3 og 4 måneder... men for en lykke!!!! FØr reiste jeg masse... har sett verden. Har studert i inn og utland. Men ikke noe slår en sØndags morgen med barnebok og tre troll i senga! DET er lykke!!!! Ha en glad dag alle sammen!

• 1 måned senere...
Gjest Lindus:) med lille Jesper

Har skrevet her tidligere, men da visste jeg ikke helt om mannen vil ha et barn til. Nå ser det ut til å gå mot prøving, og jeg er så super glad :)

Jeg er 36 år, og har to barn på 12 og 3 år fra før. Nå blir det siste mann her i huset, om vi er så heldige å få det til da :)

Jeg kjenner jeg er litt nervøs for svangerskap osv...blir liksom mer nervøs jo mer voksen jeg blir.....hehe...er det flere som har det sånn?

Jeg blir 36 i år,... og vi prøver fortsatt på nr 1. Vi har prøvd i flere år, og jeg håper vi lykkes snart. For jeg ønsker meg flere barn:) Godt i gang medn IVF så håper vi enten får det til selv eller ved hjelp av ivf! mamma skal jeg bli!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...