Gå til innhold

Noen på rundt 37 år og over som prøver å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Lindus- ja, jeg har det også slik.. mer nervøs for et svangerskap nå når jeg er 5 år eldre enn sist;) men, så leser jeg også hva lykkelig med tre små hvor hun selv også er forandret.. så det går nok fint tenker jeg/håper jeg:D

Da har vi barn på omtrent samme alder vi da Lindus, jeg har to jenter på 13 og 4:)

Veldig spennende nå med IVF da Aurora! Hvor er du i prosessen nå? har du fått satt inn enda?

Klart du skal bli mamma! :)

Dere andre da? hvor er dere i løypa med tante, el eller testing?? her tror jeg tanta forsvant igår, og så er det vel ikm ca 19.april for meg :)

Vesla og jeg har en kosemorgen idag. Passer fint at vi ikke må haste ut døra første hverdag etter ferie:) Vesla koser seg med frokost og barne-tv her. På tide jeg får i meg en skive.

Ha en fin dag jenter:)

Fortsetter under...

Hei:-) Er 38 år, og forsøker på sistemann :-) Fikk tanta i helga, så da er det i gang med ny PP. Var gravid i desember, men mistet tidlig (uke 5), og det har ikke vært "napp" siden da. Men jeg tenker for hver syklus: DENNE syklusen skal det gå.

Najaden-du sier at du prøver på sistemann, hvor mange har du fra før ?:)

Ja, nå er det bare å kaste seg over neste pp. El om ca to uker. Eeeendelig har tanta dratt sin vei. Blir tidlig kvelden på mannen og meg;)

Aargh,-var helt sikker på at jeg var gravid jeg! Helt til jeg svidde av 2 tester til 300kr og fikk tanta 2 timer senere...haha-galskapen lenge leve;) Jaja, det blir vel som det skal når det skal tenker jeg!

Isj magica.. lei. Noen trøst så har jeg vært der jeg også :(

tar helt av og tester som en gal.. og kaster regelrett penger ut av vinduet når tanta virker som bare veeenter til jeg har fått svaret på g-testen før hun banker på døra rett etterpå!

Grr.... men jeg lærte ivertfall. Nå tester jeg ikke før ETTER ikm.

Det gjorde kanskje du også ?!

Men snart magica.. snart er det VåR tur, og da kommer ikke tanta etter testen:))

Annonse

Gjest Lindus:) med lille Jesper

Ønsker

Lindus- ja, jeg har det også slik.. mer nervØs for et svangerskap nå når jeg er 5 år eldre enn sist;) men, så leser jeg også hva lykkelig med tre små hvor hun selv også er forandret.. så det går nok fint tenker jeg/håper jeg:D

Da har vi barn på omtrent samme alder vi da Lindus, jeg har to jenter på 13 og 4:)

Veldig spennende nå med IVF da Aurora! Hvor er du i prosessen nå? har du fått satt inn enda?

Klart du skal bli mamma! :)

Dere andre da? hvor er dere i lØypa med tante, el eller testing?? her tror jeg tanta forsvant igår, og så er det vel ikm ca 19.april for meg :)

Vesla og jeg har en kosemorgen idag. Passer fint at vi ikke må haste ut dØra fØrste hverdag etter ferie:) Vesla koser seg med frokost og barne-tv her. På tide jeg får i meg en skive.

Ha en fin dag jenter:)

Ja, selvom jeg er litt nervØs, så gleder jeg meg veldig og kjenner jeg er i super godt humØr...hehe :) Så moro at vi har barn i samme alder! Når er 4-åringen din fØdt?

Så moro at du også har flere fra før da najaden:)

Lindus- 4-åringen min er født i slutten av november.

Jeg snakket akkurat med mannen min om slik nyfødt-fotografering. Så en reportasje på God Morgen Norge. Utrolig fine bilder. Tror stedet heter "Drømmefabrikken" og ligger et par steder i Norge.

Det er et sted vi vil ta med oss lille når den endelig kommer til verden, innen 10 dager etter at den er født er visst det aller beste. Fantastisk fine bilder de tar!

De tar visst familiefotografering også, så nå skal vi samle de fire barna vi har og bestille time:))

Har dere hørt om Drømmefabrikken før? jeg synes det er litt synd vi ikke tenkte på det da vesla kom til verden i 2007, men det er jo ikke sikkert det eksisterte da;) vi får ta det igjen nå med alle barna samlet:)

Gleder meg masse til jeg får positiv test nå om dagen:) men kommer mest sannsynlig til å ta fostervannsprøve eller morkakeprøve (må lese litt mer om det først), så det blir flere uker/måneder hvor man lever i uvisse:( DET synes jeg er en forferdelig tanke! :( man kan liksom ikke slippe gleden løs før man evt. skulle fått et positivt svar i midten av et svangerskap. Litt leit at det ikke går an å ta disse testene tidligere, men.

Noen av dere andre som har bestemt dere for å ta enten duo-test, fostervannsprøve eller morkakeprøve? ..

Så moro at du også har flere fra fØr da najaden:)

Lindus- 4-åringen min er fØdt i slutten av november.

Jeg snakket akkurat med mannen min om slik nyfØdt-fotografering. Så en reportasje på God Morgen Norge. Utrolig fine bilder. Tror stedet heter "DrØmmefabrikken" og ligger et par steder i Norge.

Det er et sted vi vil ta med oss lille når den endelig kommer til verden, innen 10 dager etter at den er fØdt er visst det aller beste. Fantastisk fine bilder de tar!

De tar visst familiefotografering også, så nå skal vi samle de fire barna vi har og bestille time:))

Har dere hØrt om DrØmmefabrikken fØr? jeg synes det er litt synd vi ikke tenkte på det da vesla kom til verden i 2007, men det er jo ikke sikkert det eksisterte da;) vi får ta det igjen nå med alle barna samlet:)

Gleder meg masse til jeg får positiv test nå om dagen:) men kommer mest sannsynlig til å ta fostervannsprØve eller morkakeprØve (må lese litt mer om det fØrst), så det blir flere uker/måneder hvor man lever i uvisse:( DET synes jeg er en forferdelig tanke! :( man kan liksom ikke slippe gleden lØs fØr man evt. skulle fått et positivt svar i midten av et svangerskap. Litt leit at det ikke går an å ta disse testene tidligere, men.

Noen av dere andre som har bestemt dere for å ta enten duo-test, fostervannsprØve eller morkakeprØve? ..

Okay, min 3 åring er fØdt i 2008, så er de fØdt i forskjellig år. Men jevne i alder likevel :)

Hvor gammel er du? Jeg er 36 år, og har i utgangspuntet ikke tenkt til å ta noen tester....bare ultralyd.

Jeg er 38 år. Vi har hatt alvorlig sykt barn i heimen i noen år, derfor tar jeg tester;)

Da forstår jeg :) Det blir litt annerledes når man har opplevelser med sykt barn. Det kan ramme alle, og hadde jeg vært 38 år hadde jeg nok testet jeg også. Man får vel kanskje ikke tilbud om slik testing fØr etter fylte 38 år heller?

Hei dere.

Jeg er tilbake her hos dere igjen jeg.

Hadde positiv test i januar - og rakk å komme til det jeg trodde var uke 11. Var på tidlig ultralyd på Rikshospitalet for omlag en måned siden og fikk der konstatert MA - en gang i uke 7/8. Det var skrekkelig trist - sliter skikkeilg enda.

Har fått mensen igjen nå og er klar for å prøve igjen. Vi gir oss ikke helt enda. Fyller 40 i slutten av august og hadde håpet at spiren ville sitte før det. Har ei jente på 3 år fra før og hun trenger søsken :)

Dersom du har termin ved 38 år, får du tester. Det vil jo si da at man kan være 37 når man blir gravid, og faktisk hypotetisk ha sin 38 års dag på termindagen og fortsatt få tester.. hehe.

Spekulativt det men.

Vi hadde nok prøvd tidligere på dette barnet vi prøver å få nå, hadde det ikke vært for noen år med sykt barn som vi heller måtte ta oss av ;)

Da hadde vi heller ikke fått så stor aldersforskjell mellom barna.. men, men. Nå håper vi på et lite nurk i 2013 ivertfall:)

Kommer nok til å ta privat UL i uke8 hos min gynekolog som er spesialt på UL. Dersom han ser noe som helst, vil vi da ta fostervannsprøve eller morkakeprøve.

Men jeg har skjønt at ved å ta duo-test får man heller ikke resultatet så raskt.. ca uke 11, 12. Ved fostervannsprøve tar man prøven i uke 15 tror jeg, og får resultatet et par uker senere.

Vel, så det er vel en måneds forskjell der hva tidspunkt på resultat angår;)

Huff. Gruer meg:( det er jo abortrisiko også:(

Annonse

Dersom du har termin ved 38 år, får du tester. Det vil jo si da at man kan være 37 når man blir gravid, og faktisk hypotetisk ha sin 38 års dag på termindagen og fortsatt få tester.. hehe.

Spekulativt det men.

Vi hadde nok prØvd tidligere på dette barnet vi prØver å få nå, hadde det ikke vært for noen år med sykt barn som vi heller måtte ta oss av ;)

Da hadde vi heller ikke fått så stor aldersforskjell mellom barna.. men, men. Nå håper vi på et lite nurk i 2013 ivertfall:)

Kommer nok til å ta privat UL i uke8 hos min gynekolog som er spesialt på UL. Dersom han ser noe som helst, vil vi da ta fostervannsprØve eller morkakeprØve.

Men jeg har skjØnt at ved å ta duo-test får man heller ikke resultatet så raskt.. ca uke 11, 12. Ved fostervannsprØve tar man prØven i uke 15 tror jeg, og får resultatet et par uker senere.

Huff. Gruer meg:( det er jo abortrisiko også :(

Huff, jeg skjØnner at du gruer deg, men det kommer helt sikkert til å gå fint :) Når spira sitter, så kommer ultralyden til å vise en frisk liten krabat!

Jeg er 36 nå, og fyller ikke 37 fØr på slutten av året.....så om vi er så heldige at spira sitter om ikke så altfor lenge, så vil jeg ikke rekke å fylle 38 fØr nurket er fØdt. Men man vet jo aldri, kan jo hende vi må holde på en stund.

Vi har store hopp mellom våre barn, og det går helt fint :)

Når har du IKM forresten?

Spekulativt det men.

Vi hadde nok prØvd tidligere på dette barnet vi prØver å få nå, hadde det ikke vært for noen år med sykt barn som vi heller måtte ta oss av ;)

Kommer nok til å ta privat UL i uke8 hos min gynekolog som er spesialt på UL. Dersom han ser noe som helst, vil vi da ta fostervannsprØve eller morkakeprØve.

Men jeg har skjØnt at ved å ta duo-test får man heller ikke resultatet så raskt.. ca uke 11, 12. Ved fostervannsprØve tar man prØven i uke 15 tror jeg, og får resultatet et par uker senere.

Huff, jeg skjØnner at du gruer deg, men det kommer helt sikkert til å gå fint :) Når spira sitter, så kommer ultralyden til å vise en frisk liten krabat!

Jeg er 36 nå, og fyller ikke 37 fØr på slutten av året.....så om vi er så heldige at spira sitter om ikke så altfor lenge, så vil jeg ikke rekke å fylle 38 fØr nurket er fØdt. Men man vet jo aldri, kan jo hende vi må holde på en stund.

Det er helt fint med den aldersforskjellen på 9 år på jentene mine, men det ser ut til at det fort kan bli både 6 år eller mer mellom vår yngste og neste;) men vi kommer nok ikke til å prØve lenger enn 1 år vi da. (dvs. til og med desember dette året)

Min ikm er 5.mai. Uke 18 med andre ord;)

.. du?

Spekulativt det men.

Det er helt fint med den aldersforskjellen på 9 år på jentene mine, men det ser ut til at det fort kan bli både 6 år eller mer mellom vår yngste og neste;) men vi kommer nok ikke til å prØve lenger enn 1 år vi da. (dvs. til og med desember dette året)

Min ikm er 5.mai. Uke 18 med andre ord;)

.. du?

Her er IKM 3 mai :) er så fersk i prøvinga at jeg syns det virker helt surrealistisk at jeg kanskje er gravid 3 mai....hehe...vi får krysse armer og bein for hverandre, og satse hardt på at spira sitter ikke 18 :):):)

Avgjørelsen er tatt her! :) Innkjøp av folat lørdag, og klar for prøving på nummer 4! Er litt nervøs, og fremdeles litt frem og tilbake... Men mannen sier han har lyst, og jeg har jo tross alt lyst på en liten til også... Kanskje jeg er firebarns mamma neste gang jeg rydder påskepynt???

Lykke til alle andre som prøver!!!

Er 44 og ammer minstegullet på 1 år ennå og tror jeg er gravid igjen :) :) :)

Har ikm i morgen, men har testet med tester fra billigstrimler og fått positivt fra 10 dpo. og streken har blitt sterkere for hver dag :) og i morgen skal jeg teste med clearblue digital! :)

Og dette kommer til å bli nr.5 i det som betegnes som "moden alder" hvis jeg er så heldig at den lille spiren klamrer seg fast i 9 mnd! :)

Dei 3 siste bli tett....3 sttk på 3 år og 4 mnd. :)

Oj, så spennende da Anonym!:) Da er det vel bare å gratulere deg synes jeg:)

Også 5 barn da! (ja, vi har jo fire vi også da, men det er litt mine, dine og vårt.. vesla som er 4 år har vi sammen). Også så tette, det høres både slitsomt og moro ut på samme tid:D

Oi! Så fantastisk inspirerende Anonym. Gratulerer!

Har bare ei jente vi da - og ønsker oss et barn til. Gikk ikke vegen sist men vi prøver igjen nå. Er godt å høre at vi er flere "godt voksne" som enda ikke er ferdige med barn.

Mine venner er en fin blanding av "ingen barn" og "barn som snart er tenåringer" så vi er litt ensomme i småbarnsfasen (3-åring).

Greit å ha noen jevnaldrene å prate litt med.

Gratulerer! Og send over litt babystøv da, Anonym! :D

Fia72: Hvor lenge har dere prøvd? Jeg tenkte også at jeg ville bli gravid før 40, men her sittter jeg etter 10 pp - 40 år og ingen spire enda iallfall...

Så spennende lykkelig:)

når er din ikm lykkelig?

Min IKM er 23... men har ingen forhåpninger denne måneden. Startet prØvinga for sent denne gangen. Har blitt skremmende raskt gravid med de tre andre, så helt greit at det ikke skjer noe med en gang :) Henholdsvis 3 pp, 1 pp og 1 pp igjen på siste mann. Kjenner jeg gruer meg både til svangerskap og fØdsel... men er jo verdt det når man har resultatet der!Ikke en gang seks måneder siden siste fØdsel, så alt er kanskje litt for friskt i minne enda! Ammer fremdeles om natten, og er faktisk litt sliten noen ganger!!! Forbereder meg til nye måneder med ruging og oppkast, rydder og organiserer alt i heimen for å legge til rette :)

Cayenne 72: Mistet i MA for snart 6 uker siden. DA hadde vi prøvd litt "on and off" i omtrent et år. MEN ble gravid kun 2 måneder etter at vi begynte å bruke Fertilitetsmåler (Clear Blue - sånn elektronisk)..... Mistet så i det jeg trodde var uke 11 - men embryoet døde i uke 7 :(

Dette her vil bli 1pp etter MA.

Er foreløpig på dag 10 i syklusen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...