Galskapens overhode Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 Nå er det 4 dager til lillemann er 1 år, og vi ammer fortsatt 4-8 ganger i døgnet i tillegg til 4 måltider. Jeg begynte å jobbe da han var 7 mndr, så har ammet slik ganske lenge. Søskenene hans sluttet selv ved 6 og 9 mndr, men denne karen ser ikke ut til at han vil slutte av fri vilje. Har planer om å amme til i sommer, så får vi ta det derifra hvis han fortsatt ikke har sluttet. Har fått flere kommentarer på at han begynner å bli for stor.. Men vi koser oss fortsatt. Flere som fortsatt ammer? Når tenker dere å gi dere?
Zebra78 Skrevet 29. desember 2011 #2 Skrevet 29. desember 2011 Jeg tenker å gi meg når bebisen er 1 år, men om han fortsetter med en morgenpupp en liten stund etter dette er det greit, men det er ikke aktuelt å gi pupp til særlig flere måltid enn det - om jeg har nok kveldsmelk så kanskje på kvelden, men jeg ser helst at vi er helt ferdig med amming til 1 års dagen.....
Jenny251210 Skrevet 29. desember 2011 #3 Skrevet 29. desember 2011 Ja ammer omtrent som deg HI...ammer om natta og.
Jenny251210 Skrevet 29. desember 2011 #4 Skrevet 29. desember 2011 Ja ammer omtrent som deg HI...ammer om natta og. Skjønner forresten ikke hvorfor folk bryr seg om man ammer ettåringer...jeg kommer til å amme så lenge hun vil.
Galskapens overhode Skrevet 30. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2011 Jeg trodde også at det var mer vanlig at de ble ammet til over 1 år, har fått den følelsen når de to eldste sluttet tidlig av seg selv. Da ammet alle andre rundt meg lenge. Men denne gangen så fnyser folk nesten på nesa av at jeg fortsatt ammer 1 åringen og ikke har tenkt å avvenne ham enda..
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 30. desember 2011 #6 Skrevet 30. desember 2011 Hei du:) Synes det er bra at man ammer lenge så sant både mor og barn synes det er greit:) Her er snuppa snart 15 mnd gammel og jeg ammer fremdeles og kommer nok til å fortsette litt til. Er riktig nok bare 2 ganger i døgnet da,men kos er det:)
Zebra78 Skrevet 30. desember 2011 #7 Skrevet 30. desember 2011 Bare for å presisere - jeg har ikke noe i mot at folk ammer lenger enn til 1 år - jeg håper bare min ikke ønsker å amme særlig lenger. Og det er fordi jeg nå har lyst til å få kroppen for meg selv igjen.
imorgon.. Skrevet 31. desember 2011 #8 Skrevet 31. desember 2011 Jeg ammer fortsatt og jenta mi er snart 16 mnd. Har fått en del kommentarer fra familen om at hun er begynnt å bli for stor og at jeg burde slutte før hun blir storesøster. Synst det bare er kos med ammingen jeg
Jenny251210 Skrevet 31. desember 2011 #9 Skrevet 31. desember 2011 Enig puppedyrmamma! Vi kooooooooooser oss med ammingen her og. Gruer meg til å slutte, blir nok lenge til.
❁mamma til thea emine❁ Skrevet 31. desember 2011 #10 Skrevet 31. desember 2011 Ja her ammes det når hun vil egentlig både dag og natt...men jeg har lyst å slutte om ikke så alt for lenge,for d går ut over nattesøvnen :/ men snuppa er så glad i puppen,så det kommer til å bli en kamp å slutte i det hele tatt må bare være sta og stå på mitt. hun er blitt 1 år nå i desember.
Isola&Lille+julegave Skrevet 3. januar 2012 #11 Skrevet 3. januar 2012 Ammer litt ennå. Lille er 12 mnd. På dagen har hun ikke tid, men puppen på sengen på kvelden syns hun er helt fantastisk! Ammer om natten hvis hun våkner. Pleier å sove hele natten. Også ammer jeg om morgenen for å kjøpe litt tid så jeg får våknet litt før klatring og peking begynner Nedtrappingen av ammingen har gått av seg selv, men tror kveldspuppen blir verre. Jeg koser meg veldig med det, og det er så enkelt, for hun sover jo på 5 min hver kveld uten gråting. Men det er jo problemer hvis noen andre skal legge henne.... Ikke bry deg om at andre syns du skal slutte! Det har de faktisk ingenting med!
siz85 Skrevet 3. januar 2012 #12 Skrevet 3. januar 2012 Ammer fortsatt jenta mi på 14 mnd. Hver kveld hvis jeg er hjemme og nesten hver morgen. Veldig koselig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå