Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 Fikk 2500 kroner hos mine foreldre samt et stort fenalår og hos svigerforeldrene mine fikk vi 1000 kroner. Må bare si jeg synes det er litt merkelig at de som tjener mest gir minst!
Gjest Heartbroken Skrevet 29. desember 2011 #2 Skrevet 29. desember 2011 Vi fikk et grytesett fra Høyang Polaris Partygryter av mine foreldre (til en verdi av ca 2000 kr), pluss at jeg fikk et fint smykkeskrin. Mine svigerforeldre gidder ikke tenke en tanke på hva de skal gi til hverken barn eller barnebarn, så de kommer med en haug med konvolutter og forventer at vi skal kjøpe gaver til barna og til oss selv. Av de fikk vi 4000 og barna fikk 2000 hver. Det høres nok flott ut, men vi ville heller hatt mer av deres tid og oppmerksomhet. De bryr seg kun om barna til den ene datteren sin, og kjøper seg god samvittighet ved å øse ut penger på oss. De har penger nok, men vi hadde som sagt satt større pris på billigere gaver som var kjøpt med omtanke og kjærlighet. Sånn det er nå kjenner de ikke barna våre og har derfor ingen peiling på interesser og ønsker.
Gjest Heartbroken Skrevet 29. desember 2011 #3 Skrevet 29. desember 2011 Fikk 2500 kroner hos mine foreldre samt et stort fenalår og hos svigerforeldrene mine fikk vi 1000 kroner. Må bare si jeg synes det er litt merkelig at de som tjener mest gir minst! Leste innlegget ditt en gang til. Forstår jeg deg rett når du synes dere får for lite?? Da må jeg si at du er ganske kravstor!
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 29. desember 2011 #4 Skrevet 29. desember 2011 Vi fikk gavekort på 1500 av svigers, og 1000 i kontanter +gaver til en verdi av ca 500-1000 av foreldrene mine. Det handler ikke alltid om inntekt når man bestemmer verdi på gave, men litt om tradisjon og uskrevne regler i familien. Det er jo ikke noe i veien for å gi for mer eller mindre, men det bør avtales. De fleste som får gaver til en høyere verdi enn avtalt vil føle at de burde Hæ gitt mer, og få litt komplekser for å gi gaver til vedkommende.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #5 Skrevet 29. desember 2011 Fikk Kenwood titan kjøkkenmaskin av mine foreldre, 7000 kroner som vi kan bruke på hva som helst og av mine svigerforeldre fikk vi en stor eske sfinx konfekt og en kunstig julestjerne!! Hehe kan ikke si jeg ble direkte imponert, men de er jo noen skikkelige gjerrigknarker! Svigerfar lurte på om han kunne få meg seg restmaten etter de hadde vært her 1 juledag!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #6 Skrevet 29. desember 2011 Hvor mye brukte dere på gave til foreldrene dine og svigerforeldrene dine HI?
Prøver igjen *junibaby12* Skrevet 29. desember 2011 #7 Skrevet 29. desember 2011 Vi fikk et gavekort av svigers på 4 arbeidsdager, det kommer godt med når vi snart flytter til "nytt" hus som må pusses opp litt Av mine fikk vi sengesett og 5000kr. Det kommer også godt med
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #8 Skrevet 29. desember 2011 Jeg som fikk en kunstig julestjerne og konfekt, vi ga dem dundyner i julepresang så synes gode de kunne gitt gaver med litt kjærlighet! Men i fjor fikk de en slik tivoli radio hos sønnen sin som studerer og dermed lever mye på ketchup og nudler til tider og han hadde virkelig spart til denne radioen og han fikk fra foreldrene sine et dynetrekk og putevar i noen gyselige farger som min mann mener de fikk til bryllupet sitt i 1978! I tillegg fikk han en marsipangris som koster vel ca 50 kroner! Han var så skuffet at når kvelden var over så kom han til oss og overnattet, han elsker onkelbarna og i år hadde han gitt dem dyrere presanger enn sine foreldre! Men neste år satser vi på noen gamle juleduker og noe annet vi finner innerst i skapene for dette orker ikke jeg mer:(
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #9 Skrevet 29. desember 2011 Var HI jeg lurte på hva kjøpte til sine foreldre og svigerforeldre siden hun var så missfornøyd med gaver til 1000 kr.
min<3 Skrevet 29. desember 2011 #10 Skrevet 29. desember 2011 Vi fikk stekepanne,vinopptrekker,julepynt,grytekluter og 2000 kr av mamma og pappa. Av svigers fikk vi rødvinsglass,vannkoker og to lamper. Vi fikk alt vi ønsket oss og er kjempe fornøyde:)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #11 Skrevet 29. desember 2011 Du virker litt kravstor og bortsjemt HI, men du er det nok ikke. Virker bare slik akkurat i denne tråden. Vi fikk 1000 kroner av min mor (skilt) 1000 kr av min far + 3 håndklær (skilt og ny samboer) 1000 kr av svigermor og svigerfar. Barna fikk 1000 kr hver fra min mor, far og svigerforeldre (altså 3000 tilsammen) Jeg syntes dette var veldig flott. Mine svigerforeldre fikk gaveverdier for ca 500 fra oss. Det samme gjorde min mor og minfar/samboer. Så her er det jeg som var den kjipe. Vi tjener omtrent likt alle voksne i familien, med unntak av svigers som har noe mer.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #12 Skrevet 29. desember 2011 Av pappa fikk vi sydentur :(ikke normal verdi på en gave nei.) også litt sjokolade, lakris og flaxlodd. Mamma fikk jeg en pysj og 500 kr. Han fikk et skjerf og votter. av svigers fikk vi et gavekort på 600 og en miksmaster. Veldig fornøyd med alt sammen
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 29. desember 2011 #13 Skrevet 29. desember 2011 Av mamma fikk vi 1500 kr hver (vi er 5 som fikk hver 1500kr) + noen smågaver. Av svigers fikk vi 1000 kr hver av oss (storebror fikk 200kr ekstra pga at han fikk ny ski-pakke) Veldig fornøyd selv.. og synes nesten de gir for mye, siden vi ikke har råd til å gi for det samme til dem =)
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 29. desember 2011 #14 Skrevet 29. desember 2011 jeg fikk ikke gave av mamma eller pappa (de bor ikke sammen) mannen fikk 1500 av sine foreldre.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #15 Skrevet 29. desember 2011 Mine svigerforeldre lever ikke, så der fikk vi naturlig nok ingenting. Av mine foreldre får vi sølvtøy hvert år, både små og store. Mine foreldre fikk vel gave til en verdi av ca kr 1200,- tilsammen fra oss.
mamman t go`gutta Skrevet 29. desember 2011 #16 Skrevet 29. desember 2011 Her fikk alle barna langrennski og skisko av mamma og hennes mann. Mannen og jeg fikk nye puter, dyner og sengetøy + litt småtteri. Mamma er alltid raus, og skjemmer meg bort året rundt, med gaver, barnepass, middager og MYE kjærlighet. :_) Av pappa og hans kone fikk barna tre gensere hver. Mannen og jeg fikk ikke noe. Men det visste jeg, da pappas kone er meget gjerrig, og han er en stor tøffel. :-) Men han gir MASSE av sin tid når vi er sammen. Av svigermor fikk barna hver sin lue. Mannen og jeg fikk ikke noe. Hun har dårlig råd, og velger og prioritere seg selv.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #17 Skrevet 29. desember 2011 Av min mamma og hennes mann fikk vi gavekort, penger og flotte klær. Barna våre fikk 8 pakker hver, mamma er veldig raus. Vi får alltid mye fint av henne, hun passer ofte barna en helg, gir penger til oss og støtter oss på alle måter:) Har verdens beste mamma:=) Av svigers fikk vi gavekort og dundyner. Av pappa og kona fikk vi gavekort. Barna fikk penger og leker av disse. Har verdens beste familie, vi er heldige:)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #18 Skrevet 29. desember 2011 Fikk 1000 kr av min far, masse fra min mor, samboer fikk noe verktøy av mamma, ungene mine fikk masse småtterier, men ting de trengte Svigers fikk gave til verdi at 600 kr, jeg og samboer fikk en pose twist. Ungene fikk 500 kr hver(vi har tre til sammen)
Mikkemafian Skrevet 29. desember 2011 #19 Skrevet 29. desember 2011 Av mamma og pappa fikk hele familien 1000 kr hver + at vi fikk tallerkner til serviset vårt.. Av svigers fikk vi en kjele et par votter og en boksåpner.. Veldig fornøyd med alt sammen!
nick_342104 Skrevet 29. desember 2011 #20 Skrevet 29. desember 2011 Av svigerfar og kona fikk vi 1000,- som skulle deles på oss og våre 2 barn. Kjøpte nye høytalere til den stasjonære pc`n(disse kommer barna til nytte også siden de hører en del musikk på pc`n). Barna fikk ds-spillet de ønsket seg. Av svigermor og hennes samboer fikk vi 500,- som vi ska kjøpe noe vi trenger for(blir nok kjøkkenstoler). Sambo fikk dessuten penger som skal brukes på klær og jeg fikk en kjempefin salongbord-duk med julemotiv. Barna fikk penger og litt klær/leker. Av pappa(mamma er død) fikk vi en koffert. ønsket oss en som går som håndbagasje på fly siden vi begge av og til er på kurs og andre småturer. Av div årsaker har vi ikke hatt muligheten til å gi for like mye ,men alle fikk gaver vi vet de ville sette pris på(noe det gjorde).
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #21 Skrevet 29. desember 2011 1000 kr for å kjøpe oss noe selv av svigerforeldrene mine, vi kjøpte en ny kjele. Et bilde som var rammet inn og mugge til serviset vi sparer på at min mamma. Verdt kanskje 500 kr til sammen.
Mrs Smith Skrevet 29. desember 2011 #22 Skrevet 29. desember 2011 Folk gir det de ønsker å gi , uavhengig av inntekt !!! Fikk selv 2000 av svigerforeldre og gave for ca 500 av mine foreldre, er fornøyd med det..........ville vært fornøyd uansett hva vi hadde fått.
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 29. desember 2011 #23 Skrevet 29. desember 2011 Verken mannen eller jeg får julegave fra svigers (hans far og stemor, moren hans døde da han var ung). Så lenge jeg har kjent dem, så har de aldri hatt med gave til noen av oss til jul eller bursdager. Greit for min del, men synes det er trist at mannen min aldri får noe fra familien sin. Spesielt ikke siden hans to yngre halvbrødre (på 17 og 19 år) får alt de peker på. Så det er STOR forskjellsbehandling av "barna" der i familien. Av mine foreldre fikk jeg et par tøfler, en blutooth handsfree til bilen, et skjerf, tøfler og en kjele. Han fikk en eksklusiv vin, tøfler, et gavekort på et blad han leser og en kjele.
Mandalas Skrevet 29. desember 2011 #24 Skrevet 29. desember 2011 Av mine foreldre fikk vi gavekort på 1000 kr hver. Men vi fikk 7000 kr tidligere i desember. Av svigerfar med kone fikk vi 3000 kr, men det var ikke helt julegave. Plutselig en dag sto de bare på kontoen, helt uventet. Vi brukte da noe av det til å kjøpe gave til barna fra svigerfar. Han bor et stykke unna oss, så vi sees ikke i jula.
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. desember 2011 #25 Skrevet 29. desember 2011 Vi fikk fater og glass eller krystall var det kanskje av svigers. Flotte gaver! Det er bare det at jeg ikke bryr meg om slik. Jeg driter i om vasen koster 40 kr på ikea eller 3000 i et annet land på en krystallfabrikk. De havner inderst i skapet uansett. Jeg er så slem =/ De pleier og gi fine, herlige gaver som vi har bruk for. Det er bare jeg som er rar og ikke liker slik.. Jeg har bare far og av han fikk vi masse deler til et service som vi samler på. Vi er fornøyde begge 2 og jeg sier selvfølgelig ikke noe om at jeg ikke bryr meg om glass vaser og fat. Jeg skammer meg =/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå