Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 Er det sånn at det er vanskelig og tørkke av flekker? Siden trekket er så fint og glatt tenker jeg på :/. hvordan er det og maskinvaske trekket? Er det stress? Stress og få det på igjen? Skal ha grå sofa visst jeg skal ha. Hvit er uaktuelt:P Takk for eventuelle innspill:)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #2 Skrevet 29. desember 2011 Vi har den beige/naturhvit eller hva det nå er.. trekket er lett og få av og på, men kan ikke vaskes i maskinen, må kjemisk renses ( vet at noen av de andre fargene kan man ha i maskinen på 60 gradder) Vanskelig å vaske vekk flekker med klut el. Men bortsett fra dette er jeg veldig fornøyd med sofaen. Den er kjempe fin og utrolig god å sitte i. Og formen på putene holder seg kjempe bra!
millie+2klumper Skrevet 29. desember 2011 #3 Skrevet 29. desember 2011 Hmm... Ja, var det jeg var redd for. Så da blir vel sofaen fort full i flekker da? Hvertfall når en har små barn :/.. Hvordan ser din ut? Hatt den lenge? Har en veldig fin sofa nå som er sånn ru i stoffet som er utrolig lett og bare tørke nye flekker av! Så da vil jeg kansje angre? Eneste grunnen til at jeg vil bytte er fordi at leiligheten min ikke er så stor og ektorpen tar mindre plass. Det og så det at jeg liker og bytte ut ting innimellom;). Oh store kjøpeglede! hi hi Hi
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #4 Skrevet 29. desember 2011 Jeg har også sofaen i hvitt og mine trekk kan vaskes på 60 grader, så jeg forstår ikke helt hva anonym over her snakker om..? Jeg har vasket trekkene to ganger i maskinen og de ser ut akkurat som de gjorde da de var nye. Det går fint å tørke av enkelte flekker med fille også, da stoffet er litt "kraftig" og har små "riller". Når det kommer til små barn og flekker så syns jeg faktisk at sofaen er veldig praktisk, selv om den er hvit. Blir det flekker så kan den faktisk vaskes i maskinen på høy temperatur, noe man kan gjøre med få andre tøysofaer.. Det er en del som kommenterer at vi har en veldig upraktisk sofa, men som selv har mørke tøysofaer uten vaskbare trekk. Da har jeg bitt meg i flere ganger å kommentere at det er mye mer upraktisk med deres sofa som ikke kan vaskes, iallefall siden de fleste beholder en sofa i ganske mange år før de blir byttet ut.. Rimelig ekkelt spør du meg, da disse sofaene som regel er fulle av flekker man ikke kan se! Dessuten så inntar vi måltidene ved kjøkkenbordet eller spisebordet, og dersom vi øsnker å spise foran TVn så legge vi bare et teppe i sofaen.
millie+2klumper Skrevet 29. desember 2011 #5 Skrevet 29. desember 2011 Oki. Det hørtes jo litt mer positivt ut:)) . Men er det vanskelig og få trekket på igjen etter vask? mye stress?
Gjest ronja røverdatter Skrevet 29. desember 2011 #6 Skrevet 29. desember 2011 Det er det umulig å svare på for det er mange forskjellige trekk til sofaene, både i farger og stoffkvalitet. Vi har tre forskjellige trekk, og foreløbig har vi bare vasket et av dem - og det var veldig enkelt og greitt. Rett i maskina, tørket det og på igjen. Ingen problemer i det hele tatt. Det som vi har på nå, må kjemisk renses, men jeg har tenkt til å vaske det likevel og se hvordan det går. Sofaen i seg selv er vi veldig fornøyde med. Den har vi hatt i ganske mange år nå og putene holder seg godt.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 29. desember 2011 #7 Skrevet 29. desember 2011 Forresten, om de kan vaskes eller ikke har ikke noe med fargen å gjøre, men med stoffkvaliteten. Svanby og Tullinge kan ikke vaskes i maskin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå