Gå til innhold

Redd for å slutte på Crinonen!!! Siste dag i morgen!

Anbefalte innlegg

Jeg fikk beskjed om å gå på Crinone tli uke 12... I morgen starter jeg på uke 12!! Er egentlig meget skeptisk til dette...

Var på UL i går, å vi har en/ei MEGET aktiv unge i magen min <3

Fikk ikke engang klart å tatt ett skikkelig baby bilde engang!

Men over til Crinonen!!! HJEELP? Noen som vet om Riksen er åpen i romjula?

Var der på ktr for 14 dager siden å da ble jeg og legen enig om at jeg kunne droppe å ta Crinonen 2 ganger daglig å bare ta den 1 gang. å som hun sa så trengte jeg det egentlig ikke, men siden jeg har hatt habituell aborter tidligere så var det bare for å "backe" opp litt til og med uke 12. Men kroppen produserte nok progresteron nå allerede!

Uff, vanskelig syns jeg!

Fortsetter under...

Følte det på samme måte, men ble litt beroliget av da jeg var på UL da jeg var 11+0, og gynekologen sa at jeg bare kunne slutte med en gang egentlig, for nå gikk det av seg selv, og det var egentlig ikke nødvendig å holde på lenger. Tok den en uke til likevel selvfølgelig, hehe... men følte meg ganske trygg da jeg sluttet. Det hadde vært verre å fortsatt føler jeg, for etter uke 12 så kan jo crinone ha motsatt effekt og øke faren for SA igjen. Og det sier jeg IKKE for å skremme, men for at du skal føle deg trygg på at det går helt fint uten :-)

Annonse

Det er riksen jeg har hatt mitt forsøk hos nå, å fikk beskjed om å gå på Crinone frem til testdag, var testen positiv skulle jeg fortsette til uke 12. Dette fordi jeg har mistet før sa dem å for å støtte litt opp, men husker jeg ikke feil sa de det at jeg hadde ikke helt trengt det. men men... Tar min siste i kveld... å har da i hvertfall 10 stk igjen! hehe

Rart det er så stor forskjell mellom klinikkene. På CFC anbefaler de crinone til og med uke 7... Synes forresten det er noe herk med hele crionen, klumper og usj.. Men så lenge graviditeten går som normalt, skal man bare være sjeleglad :). Lykke til!

Helt enig gg74, rart det er så forskjelling fra klinikk til klinikk. Jeg var jo som du vet på UL i dag, på sykehuset her i byen og det var overlegen som undersøkte meg. Han mente det var fornuftig at jeg gikk på Crinone til uke 12, som støtte til morkakefungsjonen tar over.

Men jeg tar ikke morgen og kveld, slik som CFC praktiserer frem til uke 7. Jeg fortsetter å ta det frem til uke 12, 1 gang pr dag. For meg er det betryggende, selv om jeg aller helst skulle sluppet Crinonen :-) Jeg gadd ikke diskutere dette med CFC, overlegen har jobbet i mange herrens år og har veldig lang erfaring og fartstid, så jeg stoler fullt og helt på han.

Uansett, rådet mitt med dette lange svaret er:

Diskuter med legen din når du er på UL om du bør fortsette med Crinone 1 gang daglig frem til uke 12 :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...