Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei snuppa er snart 2 måneder og har hele tiden sovet godt på natta. hun sover fra ca 00.30 til 08.30. har nå prøvd å snu litt på dette uten videre hell... så har noen noe tips??? hadde vært greit med litt kveld alene :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei;) hun er liten ennå, jeg ville nåkk bare slappet av og tenkt at det er slik en periode... Vår gutt sovnet alt fra 23-00 da han var 2måneder, og først nå sovner han tidligere og han er 4 måneder på januar... det verste mann kan gjøre er å stresse men rutinene... Nå sovnet han alt fra 21-22... Men vi prøver og framskyve det litt og litt...

Det blir alltid tid alene, litt senere.. Men skjønner godt at du ønsker det,for det gjør jeg også ;)

Skrevet

ja det er vel bare og smøre seg med talmodighet. men tenkte att siden hun hadde så god rutine så skulle det ikke bli noe problemå forskyve denne litt. men så feil kan man ta....

Skrevet

Vil ikke si 2mnd er for tidlig, men det kommer kanskje an på babyen. Vi innførte legging kl 20:00 ved ca 2 mnd (før sovnet hun en gang mellom 23-24, noen ganger ikke før 01:00 noe som medførte at vi begge sov til laaangt på dag hver dag).

Når vi bestemte oss for å prøve "døgnsnuprosjektet" var vi superkonsekvente; kveldsstell, pysj, amming og seng innen kl 20, og opp ca kl 8 om morgenen. Det tok vel en 3-4 kvelder hvor vi løp inn og ut av soverommet fra 20:00 til 22-23:00 fordi hun våknet hele tiden, men etter disse "innkjøringskveldene" har det gått utrolig bra!! Nå over hun søtt hele natten, unntatt en amme/bleierunde ved 03-04 tiden.

Så mitt råd er - hvorfor ikke prøve?! Husk bare å være konsekvent med rutinene, og vær forberedt på at det tar noen kvelder med litt jobbing.

Lykke til :)

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Weegirl- hvordan gjorde dere det når hun våkna? Tok henne opp eller roa henne i senga hennes? Babyen min sovner ikke før 3-halv 4 om morran :o

Skrevet

Weegirl- hvordan gjorde dere det når hun våkna? Tok henne opp eller roa henne i senga hennes? Babyen min sovner ikke før 3-halv 4 om morran :o

Vi tar henne ikke opp, men setter oss ved senga, dytter inn smukken igjen, og stryker henne over hodet/pannen til hun sovner. Prøver å ikke si noe unntatt shhhh, og å unngå for mye direkte øyekontakt. Vi må fortsatt gjøre dette noen kvelder nå også, men da kun en eller to ganger max.

Hun har kosebamser liggende rundt hodet så det er lunt og trygt, og hvis hun er veldig urolig (mye kaving med armer og ben som hindrer søvn) lager vi en baby-burrito, dvs pakker henne ganske stramt inn i et helseteppe så hun ikke kan fekte med armene. Det er diverse teknikker på dette du kan søke opp på youtube.

Lykke til! Tre halv fire hørtes slitsomt ut ja....

Skrevet

vi har prøvd å la henne ligge i sengen men hun griner så veldig. nytter ikke og kose/hysje. griner til hun "mister" pusten. etter 20 min klare jeg ikke mer og tar henne opp... :/

Skrevet

hun våkner jo ikke for mat før i 08.30-09.30. får da pupp og sover 3 timer til før hun står opp og er våken over tid...

Skrevet

vi har prøvd å la henne ligge i sengen men hun griner så veldig. nytter ikke og kose/hysje. griner til hun "mister" pusten. etter 20 min klare jeg ikke mer og tar henne opp... :/

Huff, nei da skjønner jeg at du tar henne opp - det hadde jeg også gjort!

Kanskje det blir for voldsomt for din baby å hoppe rett på 20:00, men hva med at du justerer en time i hver ende av gangen? En time tidligere i seng og en time tidligere opp? Viktig å komme seg opp tidlig også + sette på lys hvis det er mørkt så hun skjønner at nå er det dag.

Etterhvert som du får henne litt tidligere i seng + tidligere opp vil hun nok justere på nattammingstidspunktet naturlig også.

Lykke til igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...