Prusseluskan Skrevet 16. januar 2012 #26 Skrevet 16. januar 2012 Det er bare å ringe Voss og informere, be gjerne om omvisning også hvis dere vil ha det. Det gjorde vi, og fikk et kjempekoselig møte med fødeavdelingen! Angående rier på turen: vi dro tidligere hjemmefra enn vi hadde gjort om vi skulle til KK, (vi kjørte fra Askøy til Voss, med rier hvert 10 minutt- gikk helt greit det.) Kjørte tidlig om morgenen en søndag, og til tross for drivende snøvær brukte vi bare 70 minutter, vanligvis ca 1,5 time. I og med at jeg visste hvor lang tid det ca tok, og hvor ofte jeg hadde rier visste jeg også at det ville komme rundt 15 rier på veien (om vi kjørte som normalt, jeg slapp unne med bare 8). Så for hver ri, talte jeg ned, funket superfint! I tillegg er setevarmeren en uvurderlig smertelindrer, den hjalp godt på! Når det kommer til akuttberedskap fikk vi beviset på at den er like god som på KK. Da hjertelyden til lille brått gikk ned, tok det 20 sek fra jordmor ringte til rommet var fullt av leger, gynekolog, og anestesi. Heldigvis stabiliserte det seg, men som jordmor sa, må hun ut nå er hun ute på 6 minutter! Og barselomsorgen var helt fantastisk, familierom i 5 døgn, og all hjelp vi ønsket. Rolige dager for alle tre før vi reiste hjem, uthvilt og klar. Jeg er superfornøyd med Voss og skulle gjerne født her igjen (bor på Voss nå), men pga komplikasjoner og at lille i magen ikke er helt frisk må vi til Haukeland denne gangen. God tur til Voss:)
ulenissen Skrevet 16. januar 2012 #27 Skrevet 16. januar 2012 De har barnelege og mulighet for å utføre ks om nødvendig på voss :-) De har jo barnelege og tar ks på Voss, men de kan ikke sammenlignes med den kompetansen de har på Haukeland dersom noe går galt.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #28 Skrevet 16. januar 2012 Fødte på Haukeland sist, da jeg var redd for ikke å rekke frem til Voss. (min mor hadde kjappe fødsler). Hadde nok kunne reist til Voss, men er glad vi endte på Haukeland. Da ikke alt gikk som det skulle var det godt å være på Haukeland, da de har både svært dyktige barneleger og barneklinikk. Dersom noe går ekstremt galt på Voss har de ikke den kompetansen som på Haukeland. Barnet vil da bli fløyet i luftanbulanse, og når minuttene teller...ufff.. Barselen på Haukeland var elendig! ønsker å dra hjem etter fødselen dersom alt er bra med meg og barnet.
Peppermakrell Skrevet 17. januar 2012 #29 Skrevet 17. januar 2012 Jeg er andregangsfødende. Fødte for 15 år siden på Storken. Denne gangen velger jeg Voss, rett og slett fordi jeg vurderer barseltilbudet der som uendelig mye bedre enn det er på på KK etter alle nedskjæringene. Noen andre fra Bergen med termin mars/april som vurderer det samme?
Lollo83 <3 Skrevet 17. januar 2012 #30 Skrevet 17. januar 2012 Jeg fødte mitt første barn på KK nå i november og var veldig fornøyd. Ble innlagt på overtidskontroll pga lite fostervann, men var ikke så fornøyd med obs.posten (pga en jordmor som jeg ikke likte.. ikke hadde hun sosiale antenner og ikke kunne hun jobben sin særlig bra)... Men, både føden og barsel 2 var veldig bra. Fødselen gikk veldig fort når den først var i gang, så det ble ikke tid til noe smertelindring. Jeg var alene fordi mannen hadde lang vei å kjøre, og da ble jm fra obspost (ikke hun fæle men en ung og veldig grei) med meg under fødselen så jeg skulle ha noen "oppe" hos meg mens resten var "der nede"... Etter fødselen fikk vi være på fødestuen i mange timer før vi ble overført til barsel 2. Fikk et dobbeltrom, men jeg var alene der hele tiden (frem til 1-2 timer før jeg skulle dra hjem). Fikk god hjelp av både barnepleiere og jordmødre, selv om det var litt dumt at de fleste hadde hver sin metode for å få lille til å die. Slet litt med amming på ene siden (lille ville bare ta ene brystet), så ble en ekstra dag på sykehuset. Den siste dagen fikk jeg kjempegod hjelp fra en eldre barnepleier som virkelig hadde peiling på det hun drev med. Hun gjorde mitt opphold på barsel komplett! =) Så ikke alle er misfornøyd med KK. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå