Anonym bruker Skrevet 28. desember 2011 #1 Skrevet 28. desember 2011 Jenta mi på 3 år må være verdens snilleste morgenfugl, og jeg føler meg av og til som verdens værste mor... I ukene når vi skal på jobb og i bhg våkner hun som regel av seg selv rundt klokken 7, da er jeg allerede oppe, og siden vi har samme leggetid i helgene går jeg utifra at hun våkner til samme tid da. Men selv om vi har på caller så vi hører alle lydene, så kan vi ligge til både halv9 og halv10 i helgene før vi hører noe fra henne, OM vi i det hele tatt hører noe. Hun ligger bare å synger og traller for seg selv, leser litt, koser med smukk og bamse osv, men hun skriker ikke og roper ikke på oss. Så når vi da våkner vet vi jo egentlig ikke hvor lenge hun har vært våken, og jeg ender opp med å få dårlig samvittighet (for våt bleie, sen frokost, en ensom 3-åring i senga osv osv)... Har tenkt mange ganger at vi skal ha på vekkerklokke i helgene, men det blir liksom aldri noe av, når fredagskvelden kommer er vekkerklokka glemt:s Det skal også sies at hun ligger i "storseng", så hun har muligheten til å gå ut av sengen og komme inn til oss om hun vil... Trenger jeg å ha dårlig samvittighet for dette, eller kan jeg tenke at hun nok liker å ligge sånn å kose seg på morgenen?? Jeg er jo mest bekymret for dette med frokosten da, at det blir så lenge fra kveldsmaten og til frokosten... Eller bør jeg faktisk begynne å ha på vekkerklokke? Jeg hører jo selv at jeg kanskje bør ha på vekkerklokke, men det er jo så godt å få sove litt i helgene også...:s
rosami Skrevet 29. desember 2011 #2 Skrevet 29. desember 2011 Hun hadde garantert sagt i fra hvis hun hadde vært sulten eller ensom! At hun synger og traller er et sikkert tegn på at hun koser seg, har det bra og tar livet med ro! :)Sikkert deilig for henne, da hverdagene er slitsomme nok. At dere foreldre får slappet av litt på helgemorgenene kommer barnet tilgode....Uthvilte foreldre med fornyet energi, fremfor trøtte foreldre er nok absolutt å foretrekke! Kos deg på fridagsmorgene dine du
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2011 #3 Skrevet 29. desember 2011 HI her, takk for svar:) Fri idag, og jeg måtte faktisk opp litt tidlig idag, og trulta sover fortsatt... Så for alt jeg vet så kan det jo være at hun faktisk sover lengre i helgene hun også Men uansett så skal jeg prøve å bare nyte den sovetiden vi får, er jo som du sier bedre med uthvilte foreldre, enn trøtte (og sure) foreldre;p
LettBris Skrevet 29. desember 2011 #4 Skrevet 29. desember 2011 Jeg tror hun har godt av dette :-) La hun få pusle på og kose seg, det at mamma ikke står parat med en gang vil nok komme dere tilgode senere ;-)
lille sprelle Skrevet 28. januar 2012 #5 Skrevet 28. januar 2012 Jeg skulle ønske at vår var sånn! Starter ikke dagen før 7 så er vi heldige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå