Gå til innhold

tidlig ultralyd i dag og jeg gruer meg faktisk..

Anbefalte innlegg

Har time til ultralyd kl 14.30 og gruer meg skikkelig. Er så utrolig redd for at det skal være noe galt med den lille.

Redd for MA eller BO eller at det skal være blæremola osv.

Dumt av meg, men har lest så mye rundt omkring på nett og da kan det virke som om disse tingene er veldig vanlig. At alle har opplevd enten SA, MA, BO, EXU, MOLA en eller annen gang. Er 7+3 idag.

Ikke opplevd blødninger eller noe annet som skulle tilsi at alt ikke er som det skal.

Dette er min 2. Og jeg er mye mer bekymret den her gangen utrolig nok.

Er alt bra på ultralyden skal de kommende besteforeldrene få vite det i dag. Har kjøpt en body til sønnen min som det står: "jeg skal bli storebror!" på som han skal ha på seg når vi leverer han i dag. Skal være hos besteforeldrene til i morgen.

Fortsetter under...

Huff! Internett kan være både velsignelse, og forbannelse... Jeg har også gått på samme smellen. Veldig mange på disse forumene har opplevd de tingene du beskriver, men det betyr ikke at det er veldig vanlig.

SA oppstår oftest lenge før uke 8(som du er i nå), oftest før man vet at man er gravid... Og om du ser hjertelyd i dag, er sjansen for at noe går galt dramatisk falt! :)

Dette hjalp meg litt;

"Sjanse for abort i prosent:

5-8 uke 10,8%

9-12 uke 6,2%

13-16 uke 3,7%

17-20 uke 1,1%

21-24 uke 0,7%

25-28 uke 0,2%

Tallene tar høyde for abortrisiko i de aktuelle ukene, og inkluderer risiko i de påfølgende ukene.

Dermed, sagt på en bedre måte:

5-8 uke 78,9% mulighet for at det skal gå bra

9-12 uke 88,5% mulighet for at det skal gå bra

13-16 uke 94,4% mulighet for at det skal gå bra

17-20 uke 98,0% mulighet for at det skal gå bra

21-24 uke 99,1% mulighet for at det skal gå bra

25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra

Kilde: Dr. Miriam Stoppards svangerskapsbok, via nettet"

Masse lykke til i dag!! :)

Å, dette kjenner jeg meg igjen i! Jeg er 12+6 og har ikke hørt hjertelyd eller betalt for ultralyd. SÅ nÅ venter jeg pÅ ordinær ultralyd i februar. Det virker jo som om ALLE har opplevd det ene og det andre. Men, dette styrer vi jo ikke over. Ingen ting tilsier at det er noe galt, sÅ jeg (og vi) mÅ bare hÅpe pÅ at det er et friskt foster i magen.

Annonse

Hei dere! Og takk for fine svar:-)

Det gikk veldig fint med meg i dag.

En liten klump med et bankende hjerte.

Hun målte den til å være ca 6+2 men jeg temper og er 100% sikker på eggløsningen min og at jeg ifølge den er 7+3.

Men det spiller vel egentlig ikke noen rolle. Knøttet levde og det er sikkert ikke så lett å måle sånne små. Sikkert individuelle forskjeller også. Hun sa ihvertfall at alt så flott ut! :-D. Jeg er så letta og så glad nå:-) har hatt veldig lite og svake symptomer denne gangen iforhold til sist svangerskap så sikkert derfor jeg har vært ekstra urolig. Nå krysser jeg fingrene for at alt går fint videre i svangerskapet også.

Sønnen min brukte vi 2 år på å få til. Var igjennom utredning og fikk påvist en tett eggleder og pcos. Er ganske overvektig og har også bakovervendt livmor og fått høre at det også kan gjøre det litt vanskeligere å bli gravid. Ble gravid med første spontant rett før vi skulle igang med ivf og denne etter 6 mnd prøving. Begge gangene det klaffa hadde jeg gitt opp. Er så redd for at noe skal gå galt. Har jo kanskje ikke de beste oddsene for å få det til igjen med det første.

Ønsker dere andre masse lykketil videre. Senk skuldrene, det går jo som oftest bra;-)

Så koselig å høre:) Stort å få se den lille også tenker jeg.

Nå kan du slappe mye mer av og kose deg.

Selv venter jeg på eggløsning som jeg tror kommer tidlig i januar. Litt usikker ettersom jeg har hatt spiral flere år etter siste fødsel. Håper på at jeg slipper å prøve så altfor lenge før det sitter en spire godt plassert i magen min:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...