Gå til innhold

4 mnd - HVA skjedde med babyen min???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns dette spedbarnslivet har vært kjempetøft, mye tøffere enn forventet! Både jeg og min bedre halvdel fikk litt sjokk da hun kom til verden. At det skulle bli SåNN, det hadde vi ikke trodd.

Masse grining (gråt/sutret hver dag fra ca 16 til 21 de første 10 ukene), bæring, byssing, trilling. Viste seg at hun hadde nakkelåsning etter vakumfødsel + kolikksmerter (selv om det nok ikke var kolikk i den forstand). Ville kun bæres HELE tiden, kunne ikke legge henne fra meg før hun var rundt 10 uker gammel. Har omtrent ikke sovet på dagtid, kun i vogna og kun om vi trillet, evt kunne hun sove litt i bilen.

Våkentiden har IKKE vært særlig hyggelig, veldig mye sutring og det har vært sånn at de få gangene hun har sovnet har jeg gått med klump i magen og gruet meg til hun skulle våkne igjen. Det var jo ikke sånn det skulle bli når vi endelig fikk kjærlighetsbarnet vårt!

I starten sa alle "det er verst de første 2 ukene". Så ble det "det går over etter etter en måneds tid", "jaja bare vent til hun blir 2 måneder!" osv.... Mistet helt troen på at det virkelig skulle bli bedre etter hvert, men Nå HAR DET SKJEDD!!! Helt sprøtt, men hun har virkelig endret seg over natta. Plutselig kan jeg legge henne ned i vugga på dagtid, og hun sovner! Sånn helt uten videre. Kan sette vogna på terrassen og hun sover lett 2-3 timer uten rugging. Blid som en sol det meste av våkentiden. Minialt med luftsmerter. Går fra fang til fang i juleselskapene og er like blid (har tidligere begynt å gråte om andre enn undertegnede har henne). Legger seg kl 19 og sover til 07 med 2 amminger i løpet av natta. Har hele tiden trodd at jeg adde en såkalt "high need baby", men det er det jo helt tydelig at jeg IKKE har! Så jenter, jeg kan skrive under på at det faktisk BLIR bedre :):) Dette er jo en fryd og jeg nyter virkelig å gå hjemme med lille gullklumpen min :)

Fortsatt god jul dere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må føye til en ting til: hun har alltid sovet kun 30 minutters dupper, men nå gikk jeg opp etter 30 min, puttet inn smokken og hun sov ytterligere 15 min! Livet er jaggu herlig :)

Skrevet

Så godt å høre at det har ordnet seg for jenta di! Er ikke enkelt når man ser at babyene ikke har det bra. Min gutt ble tatt med tang og har en nakkelåsning. Han er straks 8 uker og etter 6 behandlinger merker vi heldigvis endring! Etter å ha opplevd gråting i alle døgnets tider, har jeg de siste to nettene hatt en sønn som har ammet 2-3 ganger om natten (fra 21 til 09) og som sovner momentant etter ammingen. Han våkner med et smil og ligger og gurgler og "prater". Han har sovet maks 20 minutter sammenhengende siden fødselen, men siden han begynte behandling har han sovet i opptil 3 timer! Puh! All respekt til deg som har vært gjennom det du har vært gjennom de siste 4 månedene!!! Nyt tiden med solstrålen din <3

Skrevet

hei. var godt å lese innlegget ditt. vår jente er akkurat på samme måte og hun er 7 uker nå. vi er Så slitne og nå er vi hos svigers en time unna hjemme for å få litt avlastning i ferien., håper så at det endrer på seg siden hun er så krevende og jeg får ikke gjort noe som helst! Hun vil bare bæres og må bysses i søvn, utrøstelig til tider! Sovner først i fire fem tiden på nattmorran og sover max to timer før det er mating igjen.. sover best på formiddagene.. men er i times intervaller helst oppå brystet mitt..

Håper det blir bedre når disse tre mnd er over.. vi går til manuell terapaut og hun har låsning i nakke og rygg og mye luft smerter.

ønsker deg et godt nytt år =)

Skrevet

Kjenner meg så veldig igjen ;) Både jeg og samboer fikk sjokk så det holdt. Her skreik ungen og måtte bysses fra rundt 16.30- 23.00, sutret/skreik og sov lite om dagen. Fant også ut at det var pga nakken(da hun var 5 mnd). Har aldri grini så mye selv en gang. Hun hatet vogn og klesskift. Hun var bokstavelig talt oppå meg de 3 første mnd, natt som dag ;) Men det endret seg når vi fikk behandling og nå koser jeg meg :-D Nå er hun blitt 9 mnd og er solstråla mi .

Vet at det vil komme perioder hvor hun kanskje ikke sover greit, eller er grinete. Men vet nå at alt er PERIODER! Og at hun ikke skal være sånn til hun flytter ut ;) He he.

Fint å høre at ting går litt lettere, du har masse å se frem til ;)

Klem fra meg

Skrevet

Så fint å høre :) Her skjedde det også endringer rundt 4-månedersalder, jenta vår som vi har måttet bysse i søvn hele tiden og som stort sett bare ville sove i fang sover nå tre faste dupper på dagtid ALENE i vugga si alt fra 30 min til 1,5-2 timer, utrolig forandring da det før var maks 20-30 min og bare i fang. + at hun sover uten mat på natta enkelte netter og de andre våkner hun en til to ganger :) deilig!

Så jeg vil også si til dem som strever, det kan bli bedre selv om det er harde måneder til å begynne med :)

Skrevet

Vi har aldri selv hatt slike utfordringer, men er godt og høre at ting har endret seg hos deg og hos dere andre som skriver litt om det her inne;)

Også min dypeste respekt til dere som har slike tøffe hverdager med krevende barn......håper det løsner for andre også:)

Skrevet

Nette84: Jeg vet så veldig godt hvordan dere har det! Men hold ut, jeg lover deg at det blir bedre :) Jeg har grått maaange tårer på skuldere til mamma og samboer. HS var litt bekymret for meg en periode, klarte ikke se hvordan dette skulle bli bedre, gledet meg ikke til noe, syns alt bare så svart ut! Mamma tok ferie i 2 uker da lille var rundt 7 uker, for å hjelpe meg, og det var gull verdt - fikk meg over den verste kneika. Husker jeg var sjeleglad når jeg måtte pakke bort babytøy str 50-56, men nå som jeg pakker bort str 62 er jeg vemodig :) Er i grunn glad for at ingen fortalte meg hvor tøff den første tiden kan være, for hadde jeg visst dette hadde jeg vurdert å ikke få barn. Men det er faktisk verdt det, når alt kommer til alt :)

Skrevet

Flott med sånne innlegg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...