Liten gutt i magen Skrevet 28. desember 2011 #1 Skrevet 28. desember 2011 Har lagt på meg jevt og trutt i dette svangerskapet, er 33 +2 nå. Nå i jula er det jo mer salt mat, og litt styr (hvertfall her). Og på lille julaften fikk jeg plutselig kjempe hovne bein, kunne nesten ikke bevege anklene. Det samme med julaten og 1. juledag. Etter det har jeg lagt mye med beina hlyt, prøvd å kutte ut salt mat, og tatt det med ro. Det er litt bedre nå, men det som bekymrer meg litt er at jeg har hatt hodepine i flere dager også. Fosterbevegelsene er ok, kanskje litt roligere, men det er jo trangere også. Var på sjekk hos lege 22. des og både urin og blodtrykk var fint. Kan svangerskapsforgiftning komme så fort??? Noen med erfaring? Bør jeg få en time til sjekk av blodtrykk etc? Litt urolig...
02,05 og 12, haaper vi:) Skrevet 28. desember 2011 #2 Skrevet 28. desember 2011 Hei. Jeg hadde preeklampsi med 1 barnet mitt, gikk bra med barn nr 2 , mistet nr3, og naa er jeg i 33 uke med 4 barnet. Har i perioder havnet i faresonen for sv.forgiftning, men har klart aa holde d under kontroll. Hvordan; ingen sötsaker!, lite salt og mange smaa hvilepauser (hvor du maa legge deg helt ned) i löpet av dagen. En liten gaatur paa maks 20 min daglig ble anbefalt, i sakte gange. Likte ikke det med hodepinen din.. Ellers er hovne ben ikke saa farlig. Siden sv.forgiftning kan komme saa raskt desverre, saa hadde jeg faatt sjekka BT ihf. For sikkerhets skyld! Haaper alt er i orden, og ar resten av sv,skapet ditt gaar problemfritt:))
Mininni Skrevet 28. desember 2011 #3 Skrevet 28. desember 2011 Bedre å sjekke ut enn å gå og være urolig for forgiftning. Synes også hodepinen din gir grunn til å undersøke saken. Det skjer nok vanligvis ikke så fort, men best å være på den sikre siden. Det er jo ganske greit og fort å sjekke ut når du først har kommet til legen. Jeg hovner også opp i føtter og hender, har fått beskjed om faktisk å drikke masse vann, da dett er det som skal virke mest vanndrivende. Har lavt blodykk, så er ikke i nærheten av fare for forgiftning.
Liten gutt i magen Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. desember 2011 Tusen takk for svar! Ringte føden i går, og fikk beskjed om å gå til lege og måle blodtrykk i dag. Hadde 130/80 (har aldri hatt så høyt før), men urinprøven var fin. Skulle komme tilbake for ny måling om 1 uke. Skulle også følge med og ta kontakt med føden hvis jeg merket at noe ikke var ok. Er 33+4 i dag.
Mina78 Skrevet 30. desember 2011 #5 Skrevet 30. desember 2011 Jeg fikk plutselig elefantføtter i uke 39. Vann i kroppen kan komme plutselig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå