Gå til innhold

D- vitamin vs vaksine

Anbefalte innlegg

Interessant og inspirerende intervju med spesialist ang D- vitaminets helseegenskaper :-)

NB! Det er bare å spise sjømat og daglig komme oss ut I sollyset/dagslyset - så godt vi kan (merk - uten å overdrive solingen)

Lar vi i tillegg vaksinesprøytene ligge og fokusere på variety kosthold og sunne leveregler, skulle alt ligge til rette for en glimrende framtidig helse :-)

http://www.naturalnews.tv/v.asp?v=F82B1F0F7DFC5C9F779A5A8A26FB248C

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143896766-d-vitamin-vs-vaksine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, hva skal man si til en påstand om at Vitamin D er svaret på alt?

Bullshit. Vitamin D er svaret på Vitamin-D-underskudd og har helseeffekt på dem det gjelder.

Vitamin D hindrer imidlertid ikke smitte, særlig ikke mot barnesykdommene det vaksineres mot, med de invalidiserende eller t.o.m. dødelige komplikasjoner de kan ha.

Husk også at Vitamin D er giftig hvis man tar for mye av det, selv om "naturalnews" i din lenke påstår "no toxic side effects". Det måtte Vitamin-D-guru Gary Null erfare som nesten drepte seg selv med sine egne Vitamin D-produkter. Oh, the irony.

Litt mer kritisk tenkning, anonym. Hvis noe er for godt for å være sant, så er det mest sannsynligvis akkurat det. Også i dette tilfelle. Vitaminer kan ikke erstatte vaksine. Hvis du mener at de gjør det, ser jeg frem til at du viser til litt forskning som underbygger påstandene, og ikke en video på en shady side på internett.

Ny forummotor og vaksinedelen er igjen åpnet for anonyme innlegg. Jaja, ett skritt frem og to tilbake.

D-vitamin er viktig for kropp og hele i den forstand at det ikke er bra med for lave nivåer. Mx3 hevder hele tiden at vi i den vestlige verden har alle forutsetninger for en god helse og følgelig har vi normalt sett ingen sykelig mangel på D-vitamin.

Det er verdt å merke seg at selv om D-vitamin er bra for kroppen, så er det ikke det samme som at enda mer er bedre. Tilsvarende: Vi dør uten salt, men for mye er også dødelig.

D-vitamin kommer mer og mer frem i forskningsmiljøer når det gjelder imunforsvaret. Så når du kaller det "Bullshit" viser du vel egentlig at du ikke er så mye mer seriøs en HI. http://www.dagensmed...elsesindikator/

Har du lest artikkelen du lenker til? Legg spesielt merke til de avsluttende setninger: "Derfor bør ikke friske folk uten videre øke sitt D-vitamin nivå i frykt for å få kreft. De aller fleste har et tilfredsstillende nivå. Husk at D-vitamin i høye doser er toksisk, avslutter han."

Det samme gjelder ikke bare kreft. Har du mangel på vitamin D, vil du ha helseeffekt av å heve nivået, men jeg ser frem til en fornuftig dokumentasjon på at friske mennesker uten vitamin-D-mangel har noe å hente ved inntak av ekstra vitamin D. Slik blir det nemlig gjerne fremstilt, bl.a. i åpningsinnlegget og internettsiden det vises til.

Men hva er mangel? Hvor er grensen? Det er jo det som blir spørsmålet. Verdien av D vitamin er blitt flyttet oppover flere ganger. Hvor nært den er det som regnes for farlig vet jeg ikke, men at D-vitamin er viktig for imunforsvaret er noe som det har blitt stort fokus på de siste årene. En ser feks. at folk med leddgikt og andre autoimmune sykdommer ofte har posetiv effekt av inntak av D-vitamin. Mange blir helt gog når de reiser til "varmen". Solen er den viktigste d-vitamin kilden vi har.

Jeg sier ikke at D-vitamin kan erstatte vaksiner, men at D-vitamin er meget viktig med tanke på imunforsvaret. Og med at dere skal avfeie det faktum, gjør at dere i mine øyner mister deres troverdighet.

Annonse

Poenget her, anonym 11:37, er at HI, sannsynligvis mamma-x-3, oppfordrer til å erstatte vaksiner med vitamin d. Ingen er uenige i at d-vitamin er viktig for kroppen, eller at sollys er viktig, problemet er bare at det mamma-x-3 kommer med, gang på gang, er udokumenterte påstander som aldri holder mål. Derfor er det ekstremt lett å avfeie hennes innlegg som bullshit. At det er HUN som mister troverdighet fordi hennes påstander blir avvist, grunnet manglende dokumentasjon, er jo helt absurd. Om tonen mot henne er arrogant gjør jo ikke hennes sak sterkere, gjør den vel?

Jeg sier ikke at D-vitamin kan erstatte vaksiner...

Men det gjør tilsynelatende trådstarteren.

... men at D-vitamin er meget viktig med tanke på imunforsvaret. Og med at dere skal avfeie det faktum, gjør at dere i mine øyner mister deres troverdighet.

Hvem avfeier at vitamin D er viktig for kroppen/immunforsvaret? Og hvor?

Med et naturlig sterkt immunforsvar - og her spiller D-vitamiet en sentral rolle - trenger man ikke frykte sykdommer. Og kan la vaksinedosene ligge der de hører hjemme: Godt innelåste i et medisindepot.

Barn med sunt, robust immunforsvar trenger de ikke. Tvert i mot.

Sjekk video postet i dag: 02.01.12

Barn med sunt, robust immunforsvar trenger de ikke.

1. Hva med barna som ikke har et sunt, robust immunforsvar? Er det greit at de blir syke og utsatt for smitte og sykdom av de robuste barna? Er et visst antall barn som dør av sykdommer man kan vaksinere mot akseptabelt? Og hvis ja, hvor mange døde barn pr. år er det greit å akseptere ?

2. Det finnes komplikasjoner som også rammer de som har et sunt, robust immunforsvar. Komplikasjoner som kan være invalidiserende og/eller dødelige.

3. Det er alltid bedre å ikke bli syk enn å bli syk, noe vaksiner langt på vei sikrer.

4. Dokumentér at vitamin D hindrer smitte.

Det er ingen som skulle måtte bytte naturlig sunnhet med potensielle helseplager grunnet multivaksinedoser i hyppig skala.

Heldigvis er vaksiner et tilbud, ikke tvang. Og videoen jeg la ut i dag sier det jeg har sagt her lenge. Vi vet ikke konsekvensene og følgene av massevaksineringen. Men vi ser alarmerende effekter.

Så kan vi velge å lukke øynene for det og be motstandere skamme seg... Jeg formidler - så får vi alle velge hver og en av oss. Det er det viktige her. Hverken Folkehelsen eller legene spiller åpent nok ut mot oss foreldre. Hvem vil vel risikere å sette vaksineprogrammet ut av spill...?

- Hvor mange barn som dør av sykdommer man enkelt kan hindre ved vaksinering synes du er et greit tall pr. år?

- Er naturlig lammelse etter polio OK sammenlignet med ikke å bli syk av polio? Er hjernebetennelse kjekt som komplikasjon av meslinger?

- Hindrer vitamin D smitte?

- Tror du virkelig på din konspirasjonsteori som tilsier at Folkehelseinstituttet og ALLE leger lyver samstemt? Jaha. Du bare formidler. Javel. Hva med all tilgjengelig forskning på feltet? Men du tror jo heller på det du finne på youtube.

Annonse

Fint eksempel for antivaxxernes substansløse retorikk.

Guillain-Barré er en meget sjelden bivirkning av influenzavaksine. Meget sjelden betyr mellom 0 og 1 tilfeller av 1.000.000.

Guillain-Barré er en komplikasjon som er langt hyppigere etter influenza enn etter influenzavaksine. I så forstand BESKYTTER influenzavaksinen mot Guillain-Barré.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20797646

Jeg kan forøvrig ikke se at hjernehinnebetennelse er en vanlig komplikasjon av vannkopper. Kan du vise til noe kilde som oppgir hvor ofte dette forekommer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...