Anonym bruker Skrevet 27. desember 2011 #1 Del Skrevet 27. desember 2011 Hei dere!! Situasjonen er slik: jenten min på 11 mnd har aldri tatt smokk og hun har derfor brukt meg som smokk. Hun sover fremdeles i vår seng, rett og slett fordi dersom jeg legger henne over i hennes seng (etter hun har sovnet med puppen i vår), så våkner hun stadig og skal rett og slett sove med pupp i munnen hele tiden. Hun har aldri tatt flaske, og jeg kan derfor ikke tilby henne mme eller mm på flaske i stedet for pupp - sånn for å avvenne amming tenker jeg. Nå begynner mamman å bli alvorlig sliten. Jeg løper opp og ned hele kvelden, fordi hun våkner hyppig og da er det bare puppen som får henne i søvn igjen. Jeg vet aldri om jeg får en time eller ti min med søvn av gangen, og jeg kjenner at noe må gjøres. Spm er hva? Jeg er overhodet ikke fortolig med skrikekurer, og trenger en annen tilnærming. Utfordringen er å lære henne å sovne i sin egen seng, og avvenne med pupp etter leggetid. Jeg er imidlertid usikker på hvordan jeg skal kutte ut puppen dersom hun våkner, rett og slett fordi jeg ikke vet om hun er sulten eller ikke. Fordi melken automatisk kommer når hun sutter om natten, fører jo det til at hun drikker MANGE ganger mlm kveld og morgen. å slutte tvert vil føre til en svært tørst og sulten baby har jeg lest. Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare å evn kutte gradvis ned uten å forvirre henne. Noen råd der ute? På dagtid sovner hun enten i vogn, eller hvis vi tilfeldigvis er ute og kjører bil. På dagtid trenger hun ikke pupp for å sovne. Men hun våkner imidlertid fort og sover ofte ikke mer enn en halvtime-time i løpet av en dag. Alle svar mottas med takknemlighet! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143896740-11-mnd-ligger-fremdeles-med-pupp-i-munnen-hele-natten-og-jeg-har-ikke-sovet-mer-enn-maks-to-timer-i-strekk-p%C3%A5-et-%C3%A5r-trenger-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola&Lille+julegave Skrevet 27. desember 2011 #2 Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg har ei venninne som fortalte at måten hun sluttet med amming om natten, var å trappe ned. Satt med stoppeklokken og begynte med 10 minutter første natt, så 9, så 8 minutter osv. Når hun nådde NULL så var det NULL pupp. Syns det hørtes genialt ut og har hele tiden tenkt å bruke den metoden om det ble nødvendig. Men her har det gått seg til av seg selv, så jeg har ikke prøvd den. Men jeg har troen på den metoden i alle fall! Hvis du har barnet sengen må du ha på deg en T-skjorte eller noe så det ikke blir selvbetjening i løpet av natten.... Jeg skjønner du er fortvilet! Er ikke fan av skrikekurer jeg heller. Lykke til ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143896740-11-mnd-ligger-fremdeles-med-pupp-i-munnen-hele-natten-og-jeg-har-ikke-sovet-mer-enn-maks-to-timer-i-strekk-p%C3%A5-et-%C3%A5r-trenger-r%C3%A5d/#findComment-143901342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ٥ﻻ ﻉ√٥ﺎ ٱυღ Skrevet 29. desember 2011 #3 Del Skrevet 29. desember 2011 Har hatt samme problemet.. Lille er nå passert 1år,og sovner bare til pupp.. Jeg begynte sånn smått å snu meg når hun sovnet,og etter ei stund begynte hun å akseptere det mere og mere.. Så nå sover hun nesten hele natten uten og kreve puppen i munnen men sliter enda litt,tar opp til 2timer før hun aksepterer å ligge uten!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143896740-11-mnd-ligger-fremdeles-med-pupp-i-munnen-hele-natten-og-jeg-har-ikke-sovet-mer-enn-maks-to-timer-i-strekk-p%C3%A5-et-%C3%A5r-trenger-r%C3%A5d/#findComment-143902624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonkeline Skrevet 30. januar 2012 #4 Del Skrevet 30. januar 2012 Jeg tok visst ikke smokk da jeg var liten jeg heller. Løsningen ble å sette kurven jeg sov i inntil senga til foreldrene mine, og begge fikk god teknikk i å sovne med ei hånd oppi kurva, med en finger pent plassert på smokken min slik at jeg ikke skulle spytte den ut. Hvis hun sover godt i vogna går det kanskje an å ta med den inn på soverommet ei stund, hvis hun trives i den? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143896740-11-mnd-ligger-fremdeles-med-pupp-i-munnen-hele-natten-og-jeg-har-ikke-sovet-mer-enn-maks-to-timer-i-strekk-p%C3%A5-et-%C3%A5r-trenger-r%C3%A5d/#findComment-143966944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
salamonster Skrevet 7. mai 2012 #5 Del Skrevet 7. mai 2012 Uff...det er slitssomt... jeg sitter ved siden av sengen til gutten min til han sover. Jeg har trappet ned synging, dyssing og stryking. Vi synger noen faste sanger,sier god natttil alle bamsene(da koser han seg skikkelig) og så prøver jeg å ikke hjelpe han så mye inn i søvnen. Det hender jeg stryker litt påh Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143896740-11-mnd-ligger-fremdeles-med-pupp-i-munnen-hele-natten-og-jeg-har-ikke-sovet-mer-enn-maks-to-timer-i-strekk-p%C3%A5-et-%C3%A5r-trenger-r%C3%A5d/#findComment-144214817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
salamonster Skrevet 7. mai 2012 #6 Del Skrevet 7. mai 2012 Beklager... surrer litt her og. Vi satt også inne ved sengen til den lille i lange tiden, men tilslutt følte jeg meg litt som ett gissel i rommet hans. Så fort han hørte vi beveget oss mot døra var han oppe igjen.Så vi begynte med en snillis versjon av Ferber metoden.Går ut og inn av rommet til han roer seg av seg selv. Da gikk leggingen mye raskere. Når det gjelder puppen må man bare pine seg igjennom gråt antakelig i timer. >Jeg satt ved sengen og ga lillegutt vann,smokk og kos. Han var skikkelig forbanna og det var tøft, men vi klarte å slutte. Men man må ha overskudd til å holde det ut! tror det er cluet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143896740-11-mnd-ligger-fremdeles-med-pupp-i-munnen-hele-natten-og-jeg-har-ikke-sovet-mer-enn-maks-to-timer-i-strekk-p%C3%A5-et-%C3%A5r-trenger-r%C3%A5d/#findComment-144214823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå