Gå til innhold

Har mann rett til hjelp av det offentlige hvis...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei anonym

Ingen har rett til behandling i det offentlige når det gjelder assistert befruktning. Det er opp til sykehusene og legene som jobber der om de anser det som hensiktsmessig utifra testresultatene til parene. De offentlige sykehusene har en felles besluttning om at de gir hjelp til to barn.

Dere vil få dekket medisiner under deres forsøk når egenandelen kommer over 15.000,-

Men etter det jeg har forstått er det da snakk om kvinnens barn, eller parets, ikke nødvendigvis mannens?

Min mann har 3 barn fra tidligere, jeg har ingen.

Vi fikk henvisning fra gynekologen uten nykker, og tid til forsamtale med en gang henvisningen ble mottatt...

Annonse

Hei! Reglene på St.Olav der jeg hører tiler er slik at dersom paret har 2 felles barn( altså ikke bare kvinnen, men felles barn) så kan man få hjelp til barn nr 3, men man må da betale full egenandel for forsøkene. Feks man betaler ca 14.000 for et egguttak og innsetting istedet for 1.500 som andre betaler. Og ved fryseforsøk er det ca 4000,- kr mot at det er gratis ellers.Man kan altså få hjelp, men det koster mere.

Jeg skal igang m forsøk på å få nr 3 nå snart. Venter mens hvert øyeblikk! Vi har 2 embryo på frys fra forrige forsøk, og disse hører m under d forrige forsøket, så vi slipper egenandel.

Hvor hører dere til? Er de to andre barna også Ivf-barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...