Gå til innhold

Spiser dere godteri og annet godt nå i jula eller tenker dere på den lille i magen?

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner at jeg er litt forsiktig med å spise masse sjokolade og annet godt,men allikevel så blir det litt av det i jula...Har vært borte på middagsbedøk hver dag nå og det blir jo alltid dessert og annet godt til kaffen etterpå....Har da spist og kost meg og tenkt at det er jul en gang i året...

Fortsetter under...

Får jeg lyst på,så spiser jeg snop. Jeg er dårlig på å huske å få i meg mat sånn ellers,men tenker at jeg skal skjerpe meg litt fra i morgen av.

Har bare vært litt deprimert pga strømbrudd og uten signal i godt over et døgn.

Pleier å være flink til å spise riktig i ukedagene,selv om det har vært jul/påske/etc..

Jeg har spist og kost meg masse :) Men jeg spiser bare snop i helgene. Selv om skapet er fullt av julegodteri, venter jeg til helga. Enig i at det er lov å kose seg ekstra i jula, så kan bli litt mye i helgene :)

Hmm.. Kan man enten spise godteri, ELLER tenke på den lille i magen? Jeg spiser både godteri hvis jeg vil ha, og tenker på den lille, så jeg ikke spiser rå mat.. Det er jo lov å begrense seg selvfølgelig, men ikke enten eller.. :)

Sier som <3gull + junispire..

Det går vel an å både kose seg og tenke på den lille:p

Får ikke akkurat dårlig samvittighet overfor den lille selv om jeg hadde stappa i meg snop. Får da i meg sunn mat også:P

Annonse

Ja denne julen spiser jeg akkurat det jeg har lyst på... Har hatt kraftig influensa hele julen, og er mer redd for hva feberen har kunnet gjort mot lille gullet i magen:( Var på vekten i dag og har gått ned 2.4kg på 3 dager..... Uff kjenner jeg er litt bekymret for negativ påvirkning på den lille...

Jeg tenker på den lille hele tiden, men jeg spiser litt! Putter ikke i meg alt mulig likevel. Til middagsmåltidene har jeg lesset på med grønnsaker. Har også prøvd å spise litt frukt hver dag. Jeg har også gått tur på en time hver dag i jula, og trent litt med sånn strikk :)

Vil ikke kalle meg dårlig mor, selv om jeg nå har tatt litt av på sukkerfronten i en ukes tid (..tenker på Hi "...eller tenker du på den lille i magen" )

Har nesten ikke spist søtt de første 6mnd, har hatt dilla på apelsiner og salte ting, så nå har jeg skeiet ut litt (marsipanpølser...mmmm!) :)

...Har bare gått opp 6kg på 7mnd, så tror da at jeg må ha gjort noe riktig i kosten fordet. ;)

Har sterk tro på at om man spiser variert(følger helsetilsynets råd), tar vitaminene sine,går litt turer ute og koser seg med måte så bør den lille ha det ganske bra igrun... ;)

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har vært veldig flink til å spise masse godteri hittil i jula. Og antar at det ikke kommer til å endre seg før på nyåret.... Det har ikke gått opp for meg før Nå at jeg har spist masse godteri. Men jeg koser meg jeg :-)

Skjønte heller ikke det der med "eller". Jeg gjør også begge deler.

Det viktigste er ikke å unngå usunt, men å spise det sunne.

Har du spist en variert dagsmeny med mye næringsstoffer og frukt og grønt, kan du gjerne klemme i deg litt sjokkis på kvelden. Mye værre om man spiser loff og grandiosa hele dagen og ikke noe godis..

Legg merke til hvordan du formulerte spørsmålet ditt: spiser dere godteri og annet godt nå i jula ELLER TENKER DERE På DEN LILLE I MAGEN?

Kan man ikke gjøre begge deler? Mener du at hvis man koser seg i julen så tenker man ikke på barnet i magen?

Blir utrolig provosert !

Annonse

koser meg med god mat og godteri i jula som før:)

Holder meg unna brus, mest fordi jeg ikke syns det er så godt, men det gir også endel ekstra kalorier...;)

Tror ikke babyen tar skade av at jeg koser meg i jula, det er jo bare jul en gang i året:)

Spiser masse god mat, og går skytteltrafikk mellom sofan og godteskåla... med andre ord en helt normal jul her i gården :) Men jeg holdt meg unna spekematen og ostefatet, og har drukket vann og julebrus i stedet for alkohol. Begrenser meg også til en kopp kaffe per dag... Har også vært i daglig fysisk aktivitet, så da går det nok nesten opp i opp med inntak og forbruk :) Synes vi skal kose oss i jula, damer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...