Gå til innhold

Når kjente dere bevegelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kjente bevegelse i uke 16/17 som "leamus" aktige rykninger. Kraftigere bevegelse som mannen kjente og så utenpå i uke 18 :)

Er førstegangs, morkaken ligger på bakre vegg og kroppen min er liten og tynn (det gjør det vist lettere og kjenne utenpå tidlig)

Jeg er tredjegangs, men har morkaka foran. De første antydningene kjente jeg kanskje rundt uke 18, men jeg det var ikke før rundt uke 20-21 at det ikke var tvil lenger om hva det var. Med andre ord har morkakas plassering veldig mye å si. Nå er jeg straks 22 uker og kjenner sikkert 3-4 serier om dagen med 5-10 dult.

Jeg er førstegangs, og kjente liv allerede i uke 14 i form av luftbobler som "sprakk". Nå er jeg i uke 22 og har en turboprins i magen! Jeg kjenner liv mange ganger i løpet av dagen, og i perioder holder han det gående i opptil 15 min! Det er heller ikke vanskelig å kjenne liv utenpå magen :)

Annonse

Jeg venter nummer 2.. Er i dag 18 fullgåtte uker.. Og jeg kjenner virkelig ikke stort.. Mener bestemt jeg kjente tidligere med første, og har gått nå i et par uker å ventet, og bare blitt mer og mer sikker på at det er dødt der inne siden jeg ikke kjenner no.. Men det kommer vel, man skal vel ikke ta sorgene på forskudd.. :)

Ul 2 januar, så får vente til da å se :) Ser jo at det spiller stor rolle hvor morkaken er plassert, og det aner ikke jeg.. :P

Jeg er tredjegangs og har alltid kjent liv tidlig.

Jeg har snakket meg fødselslegen om det, og han sa at det var noen som veldig følsomme for akkurat dette.

I første svangerskap kjente jeg fiskesprell i uke 15, jeg husker det så godt, jeg syns det kilet sånn.

I andre svangerskap kjente jeg det i uke 12, jeg var aldri i tvil at det var den lille inni der for følelsen var så innmari ulik luft og alt annen tarmbevegelse, og var veldig avgrenset i magen.

Denne gangen kjente jeg det også seint i uke 12.

Nå er jeg 17 uker det kjennes helt likt, bare bittelitt sterkere, men ikke veldig mye sterkere enn i uke 12.

Jeg opplever det som litt vanskelig å kjenne liv så tidlig, fordi jeg blir møtt med mistro av mange andre gravide og mødre.

Den typiske reaksjonen er at de rynker brynene og sier oookei, kjenner du liv såå tidlig? Det var rart, for jeg trodde ikke det var mulig å kjenne under uke... Ja, så den uken de selv tror det er normalt å begynne å kjenne liv.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...