Gå til innhold

Gravid??!!! Hurra/hjelp, hve gjør jeg nå da?

Anbefalte innlegg

Da viste CB digitaltesten soleklart "GRAVID" etter kun få sekunder, og jeg her danset rundt i huset i lykkerus et kvarters tid og har nå landet i sofaen.

Kan noen av dere "erfarne" fortelle meg hva jeg skal gjøre nå?

Jeg har aldri vært gravid før, og har ikke peiling på hva jeg skal gjøre og når. Samboeren min er bortreist frem til fredag, og jeg har bestemt meg for å ikke si noe før han kommer hjem. Jeg vil kjøpe en bok om graviditet og pakke den inn til han. Han kommer seriøst til å besvime! Haha!

Jeg har ikke så veldig mange symptomer heller. Bittelitt ømme pupper, litt hodepine, og litt vanskelig for å sove om natten. Også er jeg ekstremt lettrørt. Tårene presset på mange ganger i løpet av "året med kongefamilien", det sier vel kanskje litt?

Håper jeg får noen gode råd, og at dere alle får en trivelig kveld.

Fortsetter under...

Gratulerer så masse! En herlig følelse vi kjenner igjen. :) Man vil bare rope d ut til hele verden!! Ikke så mye å gjøre ennå. Litt tidlig for legebesøk og jordmor. Vanligvis vil de ikke ha man inn før uke 12 så her er det tolmodighet som gjelder. ;) Det du bør starte med tvert er folat. Også lurt med et multivitamin pluss fettsyrer. :)

Gratulerer!!!

Folat, multivitamin og omega 3 er lurt. Eller kan du prøve å leve normalt sunt (normalt kosthold med masse frukt og grønt og selvfølgelig kutt alkohol og tobakk) og kos deg masse med spiren i magen. Prøv å ikke bekymre deg for mye, men heller kjenne på den gode følelsen, for du er GRAVIIID :D Nyt det, så kommer det til å gå så bra, så :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...