Therese ❤️ 3 ønsker å bli 4 ❤️ Skrevet 27. desember 2011 #1 Skrevet 27. desember 2011 Jeg har slitt med blodig nese nesten gjennom hele svangerskapet,men det er bare slimhinnene som er sarte sier legen, men nå har jeg fått bihulebetennelse i tilegg.. Flere som har dette problemet? Det er så my rart man skal få når man er gravid, hehe.
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 27. desember 2011 #2 Skrevet 27. desember 2011 Jeg har også merket at slimhinnene i nesen er litt mer "sensitive" når jeg er gravid. Både i dette og forrige svangerskapet har jeg slitt med skikkelig tett nese (noe som visstnok også er vanlig*s*), og det skal ingenting til før jeg begynner å blø i nesen. Hadde forresten også bihulebetennelse for et par uker siden, og det tror jeg at jeg nesten aldri har hatt før. Så ja, mye rart som skjer med kroppen når man er gravid;)
Nanna1976 Skrevet 28. desember 2011 #3 Skrevet 28. desember 2011 Ja, snakk om, har vært skikkelig dårlig med bihulebetennelse, måtte på antibiotika til slutt. Aldri hatt det så ille før, måtte sove sittende og holdt det gående i flere uker. Endelig kvitt det nå, og godt er det, fire uker til termin:)
Venter Bølle nr.2:) Skrevet 28. desember 2011 #4 Skrevet 28. desember 2011 Har hatt fire runder med bihulebetennelser i høst, og har ikke blitt friskmeldt helt fra den siste enda... Er avhengig av nesespray for å holde bihulene åpne og må ellers bare ta det med ro for å ikke bli dårlig igjen. Jeg fikk ikke antibiotika, men bare bedt om å ta livet med ro. Så jeg har vært sykemeldt de siste ukene. Får håpe vi slipper fra dette så snart fødselen er gjennomført og kroppen faller på plass igjen God bedring og lykke til med fødselen!
Underveis --> Skrevet 29. desember 2011 #5 Skrevet 29. desember 2011 Klarte meg fint uten nesespray i dette svangerskapet helt til for et par mnd siden da forkjølelse slo inn. Tatt alle mulige former fra tørrhoste til bronkitt og produktiv hoste og snørr og gørr. Siste nå er altså bihulebetennelse. Da gadd jeg ikke mer og ringte legen i morges. Har nå fått antibiotika (haleluja!) og satser på at det går over rimelig greit. Det skal nevnes at jeg er en ivrig bruker av neseskyllehorn. Det skyller ut masse gørr og letter trykket i bihulene. Bruker nesespray og MENGDER kleenex balsam i tillegg ;-)
KaroS Skrevet 29. desember 2011 #6 Skrevet 29. desember 2011 Hei. Jeg har hatt store problemer med slimhinnene. Det som har hjulpet meg er akupunktur. Stikket er skikkelig vondt (ved beseroten og pannen) og man "gråter", men hjelper gjör det. Sammen med allergi medisin (er allergisk, og har alltid hatt problemer med bihulene) har dette holdt meg frisk. K
Therese ❤️ 3 ønsker å bli 4 ❤️ Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2011 Såppass ja.. Det er tydeligvis flere som har problerer med dette enn bare meg ser jeg! Det er så rart at slimhinnene i nesen skal bli berørt av et svagerskap.. :/ Jeg håper jeg klarer meg uten antibiotika hvis jeg fortsetter med saltvannspray og neseskyll, men jeg er forberedt på at det kan ende med en antibiotikakur ja.. Kjipe greier dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå