Gå til innhold

Sovner kun i fanget for kvelden..tips trengs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste tre ukene etter siste økedag når hun ble 3 mnd så har hun kun akseptert å sovne i fanget. Dette gjelder for kvelden kl 19 og resten av natten. Så hun våkner også lett noen ganger når vi legger henne ned. Noen ganger venter vi 15-20 min til den dype søvnen men blir vekket noen ganger.

Hun har siste lur til kl 17 og hun sovner ofte ved ammingen 1830-19 i stille og mørkt rom. Prikker henne og prøver alt for å holde henne våken for å fullføre ammingen men hvis hun sovner så kun 30 min så mer amming. Hun gråter hvis vi legger henne ned og prøvde å la henne ligge der 30 min uten å ta henne opp men vise meg frem.

Ulempen er at vi bor litt forskjellige steder og reiser etc. For tiden.

Hun har rett og slett blitt bortskjemt ved å bli holdt og må bli slutt på dette. Har sovekarin sin bok men vet ikke om det er litt tidlig for disse metodene.Erfaringer eller andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere har kommet dit hen at dere har nådd grensen for hva dere orker, så er jeg enig i at dere må tenke annerledes. Det kan godt være dere vil lykkes med å få henne til å sove i egen seng, men forsøk å vær tålmodige og ikke forvent store resultater med en gang. Det er som du skriver over, ganske vanskelig å holde en så liten baby våken. Klarer du å få til en amming litt tidligere på kvelden(når hun er mer våken), og heller bare ha et lite "påfyll" ved leggetid? Dersom hun sovner ved puppen ved leggetid, så legg henne over i sengen. Våkner hun og skriker, så forsøk å roe henne i sengen. Stryk henne på ryggen, legg henne over på siden (legg et teppe foran og bak), bruk en gasklut som kan legges mot nesen eller pannen. Lett klapping på rumpen kan også virke beroligende for babyen. Protesterer hun (ved gråt, ikke klaging), ville jeg tatt henne opp. Roet henne, og lagt henne ned igjen. Slik ville jeg ha holdt på helt til hun aksepterte rutinene. Dette er en ok måte å venne barn til egen seng på. Du er der, du gir respons, men bestemmer samtidig at hun skal ligge i sengen. Det er ikke for tidlig for Sove-Karins metoder, men jeg vet at hun har en høyere terskel for gråt enn hva jeg har;-) Les boken og se hva du tenker selv. Det er viktig at du lytter til magefølelsen din.

Hvis ikke dette fungerer for deg eller babyen, ville jeg forsøkt å ha henne i foreldresengen, men da hatt som mål at hun skal ligge "alene" på den ene siden (altså ikke inntil deg). Når du har ammet ferdig, så legger du deg litt bort fra barnet. Bruk gjerne koseklut eller noe annet i tilknytning til barnets ansikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...