Gå til innhold

Hvordan sover din 9 mnd gamle baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor lenge er den våken fra morgen til den sover igjen? Og hvor leng er den våken fra siste soveøkt og til den legges for natten? Lillemor styrer værre enn verst for tiden, har nå vært våken siden klokka 3 og ildskriker og ville absolutt ikke sove.. Da har hun også hatt en soveøkt i dag på 1,5 time ca...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her legger vi lillemor for kvelden mellom 18-18.30. Hun sover da ca til 06.00 med varierende antall oppvåkninger (vi er inne hos henne alt fra 2 til 20 ganger). Første lur har hun mellom 09-09.30 og sover forhåpentligvis 1,5 timer. Neste lur har hun i 14-15 tida og sover opptil en time på denne luren.

Jeg merker at nettene blir bedre når vesla har sovet gode, lange lurer på dagen så her stemmer det virkelig at søvn avler søvn.

Jeg synes det hørtes lite ut å bare ha en soveøkt i løpet av dagen når hun bare er ni måneder. Mi jente hadde aldri klart seg gjennom dagen med så lite søvn. Jeg ville forsøkt å hatt minst to soveøkter, der i alle fall en lur har litt lengde. Ofte våkner babyene mye på natta når de er overtrøtt.

Skrevet

men sånn som idag da så våknet hun klokka 10... å da blir det litt vanskli med 2 lurer når jeg helst vil ha henne i seng innen klokka åtte... hun våkner klokka alt mellom 5-7 for å få ei flakse med sovner da alltid igjen etterpå og er iallefall stort sett aldri oppe før 8- tida halv ni.. ikke ofte hun sover så lenge som i dag, men klart, det skjer noe ganger..

Skrevet

Gutten vår sover to ganger i løpet av dagen. Som regel et par timer etter han våknet på morgenen, sover da 1-1,5 time. Neste lur prøver jeg å drøye så sent jeg klarer, helst i 14-tiden, han sover ca 1-1,5 timer da også. Han er stuptrøtt på kvelden hvis andre luren blir for tidlig. Legger han rundt 18.30, han sover da til mellom 07 og 09. Nettene er veldig uforutsigbare... Noen sover han uten en lyd, men som regel må jeg inn et par ganger med sutten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...