Gå til innhold

Nei faderullan altså!

Anbefalte innlegg

Skrevet

6 dager(!!!) på overtid nå. Jeg som var bombesikker på at han kom til å komme sånn i midten på desember. En uke før termin liksom, men neida, her holder han seg inne, har vært å sjekket hjerterytme og mitt blodtrykk og det er som om vi begge er på spa i Thailand så deilig har vi det og sååå avslappet. Joda, er jo bra han koser seg, men han må jo skjønne det er mye mer kos å hente her ute?!

Og nå er masse familie her jeg bor på besøk i tillegg så hadde virkelig håpet at han skulle komme til nå eller iallefall før de drar etter nyttårsaften så de fikk sett han de og. Og dattera mi har bursdag rett over nyttår så an må jo komme før det, ikke akkurat på hennes dag iallefall.

Ha sex sa jordmora, hadde ei frivol ei sist jeg var på kontroll, og det har jeg jommen gjort nå. Så får se om det funker. Skal spise sylsterk taco og etterpå så skal vi se om vi hot sauser han ut derfra ...Og verste av alt er at jeg gruer meg litt til å føde, og så føler jeg at det er så mye jeg skulle gjort, men jeg får jo ikke gjort noe selvfølgelig for jeg går jo bare rundt å kjenner etter ...

Jeg drømmer om at alt er overstått og våkner og er like gravid som da jeg la meg ...jaggu er jeg lei, og er så sliten i bekkenet, der har han ligget nå i flere uker og blitt tyngre og tyngre og jeg trenger bekkenet mitt selv! Slimproppen gikk for 5 dager siden og jeg tenkte JIPPI - men her sitter jeg enda og ingen tegn til noe forandringer annet enn at bekkenet er slitent.

"Er du ikke lei nå?" spurte samboeren min meg ...LEI?? Sa jeg, jeg er så lei at jeg helst vil sette meg ned å grine, men det hjelper jo ikke at jeg skal gå rundt her å sutre om hvor lei jeg er ...For jeg er så lei! Gravid siden mars - da er man lei da!!

Sånn, da har jeg fått sutret litt. Flere med et behov? Så jeg ikke føler meg så alene. Noen som har født de siste par dagene? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå lange turer og i trapper, det satte i gang fødselen hos meg ;) Men pass på å få masse søvn og hvile, i tilfelle det er en urolig liten tass i magen din.

Skrevet

Ja, jeg har ikke vært så ivrig på de gåturene skal innrømmes, så får vel hive på meg utstyret å traske avgårde, går litt i trapper da, siden jeg jo må vaske klær og det gjør jeg i kjelleren. Søvn kunne jeg fått litt mer av, men den sitter langt inne den også ;)

Skrevet

Jeg er 3 dager på overtid, og føler akkurat som deg. Har ikke testa trapper og lange turer, men det er umulig med bekkenet! Var også på sjekk, og blodtrykket mitt og hjerteslaga til gullet var også på spa!:)

Nå er jeg i tillegg så vanvittig forstoppa pga all julemat og godis, og for å være dønn ærlig så fikser jeg ikke klemme "den" ut, det gjør så vanvittig vondt, og det kjennes ut som om hele ungen skal komme!! Sex er ikke aktuelt...skal på overtidskontroll på sykehuset på fredag. Du da?

Skrevet

Jeg skal vel egentlig i morgen, iallefall så ringte jeg idag, men der sa de at det var stengt nå siden det var helligdag ;) Hahaha, jeg sa jeg tenkte å bestille time til kontroll fordi jeg bor så langt unna at jeg ikke kan bare svippe innom. Men, nei, det var stengt serru. Så jeg skal ringe i morgen for å høre når jeg kan komme inn å sjekke.

Skrevet

Aaaaaaafffff!!! Ingenting i dag heller, men kjøpte meg klyster på apoteket og fikk tatt proppen ihvertfall! Vi snakker tennisball, og det var IKKE godt der jeg satt og grein på badet!!

Skal på overtidskontroll på fredag, håper noe har skjedd da!

Du da? Anything?

Skrevet

Ikke noe her enda heller. Holder på å bli litt sprø. Ringte sykehuset i dag og bestilte overtidskontroll til i morgen så får jeg se hva de sier, de sender meg vel hjem med uforrettet sak kan jeg tenke meg. Jeg hadde åpning på 1 cm 21. desember og slimproppen gikk da, kjente ikke noe til det heldigvis, har vært ute å handlet og går rundt og kaldsvetter med kynnere konstant på butikkene så jeg føler at jeg må bare holde meg hjemme fra nå av.

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen og har behov for å sutre litt :) ! Utrolig lei av ventingen. En dag på overtid, har så mye plager med bekkenløsning at jeg ikke får gjort halvparten av det lille jeg hadde planlagt og det er ingen tegn til at noe skal skje heller. Skvetter til ved det minste lille stikk, og får forhåpninger noen sekunder. Og så er jeg litt lei av at "alle" mener jeg skal knipe igjen til etter nyttår.. Noen andre som har fått høre den?

Skrevet

Å gjett om jeg fÅr høre den. NÅ har jeg fÅtt høre "Han kommer pÅ julaften" en lang evighet, sÅ ble det "han kommer pÅ nyttÅrsaften" eller "du fÅr knipe igjen til over nyttÅr". Jeg har ei jente fra før, hun fik jeg høre det samme med, klarte "Å knipe igjen" til rett over nyttÅr, 2. januar kom hun til. Men denne gangen sÅ er jeg tross alt 8 dager pÅ overtid nÅ, vet ikke om jeg synes det høres spesielt trygt ut Å knipe igjen. Vil heller ikke at de skal ha bursdag pÅ samme dag ...:o

Skrevet

Folk vet kanskje ikke hva de skal si og så sier de sånne tåpelige ting istedenfor å bare støtte oss på at det er lov å være utålmodig og håpe at hver dag skal bli den siste av svangerskapet. Skjønner veldig godt at du ikke har lyst til å "knipe igjen" og spesielt ikke så barna får samme bursdag. Det er utrolig slitsomt de siste dagene og det må da være lov å tenke på seg selv oppi det også og ikke bare den bursdagen til ungen. Min er estimert så stor at jeg er bekymret for hver dag som går om hun blir for stor (litt mye julemat..) til at fødselen blir trygg. Jeg blir da spesielt irritert når folk vet min bekymring og likevel maser om at det er bra å vente til 2012. Nei, håper de kommer i dag for oss alle som venter :)!! (men ikke så mye som et minitegn på at noe skjer her)

Skrevet

Jeg har i det minste LITT mensverk i dag, men mest sannsynlig er det kun mageknip a la type "må på do"!

Jeg er så dønn sliten av denne møkka kvalmen... Null matlyst, og gleder meg til jeg kan slippe å tvangsspise for ikke å spy!!

Noen av dere som skal føde på A-hus? Med eller uten smertestillende? Jeg har angst for medisiner, så skal i det minste prøve uten!! Har også heisskrekk, så med min sedvanlige flaks blir det sikkert både hastekeisersnitt, inn i heisen, spinalbedøvelse.... Da får jeg virkelig kjørt meg....

Skrevet

Føler for å hive meg på denne..dag nr 2 på overtid i dag..startet morgenen med veldig mens smerter, men de gav seg..svetter som en gris bare jeg leer på en finger for tia, og veldig trøtt..får også høre denne med å knipe igjen hele tiden..for hennes del så skal jeg prøve..hehe..men skjer det så skjer det, tror ikke det er mye vits i å prøve å knipe nei..hehe.. Lykke til jenter :-)

Skrevet

Noen som har fått trøkkt ut kalkunen enda??:)

Skal på overtidskontroll i morgen, skulle ønske de bare ville sette meg i gang......

Skrevet

Vil bare oppdatere her, min lille ble født på nyttårsaften i et hastekeisersnitt. Skal komme med fødselshistorien litt senere, nå har vi akkurat kommet hjem igjen etter mange dager borte. Livet med baby er bare fantastisk og ammetåka ligger tett :)

Skrevet

Gratulerer! Hastekeisersnitt høres ikke noe særlig ut, men nå er det over og du kan bare kose deg med spedbarnstiden og alt som følger med :)

Jeg venter enda.. 9 dager på overtid i dag, skal på kontroll i morra for å vurdere igangsetting og har da tenkt til å sette inn alt jeg kan for å få dem til å gjøre det. Orker rett og slett ikke å vente lenger av mange grunner. Mest fordi jeg er så nervøs at jeg ikke sover før seint hver natt og gjerne vil ha fødselen overstått.

Skrevet

Min baby tålte ikke riene jeg fikk av å bli igangsatt. Hjertelyden ble senket for hver rie og riene var konstante så baby fikk dermed ikke hentet seg inn imellom dem så det endte i et hastesnitt. Min aller største skrekk var keisersnitt, men det var ikke så ille som jeg har hørt. Fra de avgjorde snitt til han var ute tok det vel 30 minutter ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...