Gå til innhold

Termin flyttet tilbake 12 dager, hvordan er det mulig?

Anbefalte innlegg

Hvordan er det mulig å flytte terminen med 12dager når jeg har regelmessig syklus og vet dato på første blødningsdag i siste mens??!!

min menstermin er 13 mai. på den ordinære ul ble den flyttet til 25 mai. 12 dager er ganske mye, og jeg får ikke den nye terminen min til å stemme når jeg tar utgangspunkt i min syklus. Rare greier. Hun som utførte ul sa at noen ganger så "svømmer" egget rundt omkring ei stund før det fester seg. men det må jo være grenser for hvor lenge det kan ta før det fester seg vel?? I mitt forrige svangerskap fødte jeg 21 des. menstermin var 29 des, og ul termin var 3 januar. så da stemte mensterminen noe bedre enn ul termin.

Noen som har samme erfaring?

Fortsetter under...

Sist gang ble jeg flytta tilbakelitt over ei uke, og det var jo "umulig" i følge det jeg hadde regnet meg frem til... Dessuten tok jeg test 4 dager før forventet mens pga julefylla... ;-D

Ungen kom AKKURAT på menstermin, så jeg hadde vel rett da.

Det jeg ikke likte med å bli flytta tilbake var hvis jg skulle bli gående på overtid.

Ekkelt å vite at babyen har vært to uker ekstra i magen liksom, mens det ikke er ei uke engang ifølge UL.

JM sa forresten at jeg skulle følge min egen...

Hun mente den stemte best...

Hei.

Det er veldig rart at det er såpass forskjell.- jeg har etter menstermin 24 mai og tidlig ultralyd ble det 21 mai også var jeg nå på den ordinære ul og da ble det 18 mai...så hos meg blir det bare tidligere og tidligere. På UL så tar de vel bare mål rundt hode og fra nakken og ned og da finner de termin, er det ikke det de gjør?

Om det er det, så kommer det jo veldig an på hvor stor ungen er.

Kanskje det er like greit å følge sin egen menstermin?!

Hmmm...rare greier det der. jo de tar utgangspunkt i målene de gjør på ul når de setter termin,så det kommer jo egentlig an på hvor stor ungen er vil jeg tro. førstemann var ikke så stor når han kom heller. 3080, så er ikke sikkert jeg får så store barn;) han kom 8 dager før min menstermin. denne gangen venter vi ei jente, og ofte er jo de enda mindre enn guttene.

men det som også gjør meg så forvirra er at jeg testa positivt seint denne gangen. ca ei uke over forventet mens.dette trodde jeg kom av at jeg produserte hch sent, men hvem vet. kanskje ul termin stemmer? det er jo uansett rart, med tanke på at mensen uteble ei uke.

Min menstermin stemte ihvertfall bedre enn ul termin sist gang.

skal på ny ul fredag denne uka, så det blir spennende å høre hva de sier da. Er visst vanlig å kalle inn til ny ul når de forskyver terminen såpass mye.

Det er visst bare 10% som føder på termidato, så det er vel bare en ca dato. Jeg har nesten 1 uke å gå på, fra 18-24 mai, så da er det bare å være klar fra rundt den datoen.

Får håpe du du blir litt "klokere" på etter UL nå til fredag, masse lykke til. Så får du skrive her når du har vært der.

Venter du jente eller gutt, eller vet dere ikke noe enda?

Annonse

Jeg ble flyttet fra 17+5 til 15+4 da jeg gikk med sønnen min.

Når han kom i uke 38+0 (4 dager før menstermin) så sa legen at det kunne se ut som om han var nærmest fullbåren,selvom han var liten(det var av andre grunner). Legen som tok hastekeisersnittet og undersøkte han etterpå mente at det stemte bedre med mensterminen og at UL terminen virket noe gal..

:)

Så her har jeg samme erfaring som deg:)

har samme erfaring. forrige gang ble jeg satt tilbake 3 uker på ultralyd, men jeg fødte min største barn på menstermin. haddr da 2 fra før, men han ble registrert som 3 uker for tidlig født. denne gang har jeg fått termin 25 mars men smin dato er 13 mars, så spennende å se denne gang.....de 2 første ble født til termin og var mindre enn han som ble født 3 uker før tiden...

Når du sier du testet positivt først en uke etter mens, så stemmer det ganske bra med at du ble flyttet 12 dager. HCG er påviselig allerede 10 dager etter eggløsning. Når du ikke testet positivt før 14+7 dager etter da du trodde du hadde eggløsning tyder det på at eggløsningen din var forsinket med ca 11 dager.

Jeg f eks hadde siste mens 28.7., EL 13.8. og fikk første positiv test 23.8. Selv om menstermin tilsa termin 5.5. så stemmer UL-termin 8.5. bedre med min EL-beregning så jeg var enig med den justeringen.

Håper du forsto forklaringen min. :)

det er fullt mulig, det er ikke en regel at man blir gravid etter menstermin. jeg ble selv gravid 3 uker etter siste mens. og jeg vet om ei jente som ble satt tilbake hele 5 uker, så det er fullt mulig ja.

jaja...spiller jo egentlig ingen rolle når hun kommer. hun er selvsagt hjertelig velkommen uansett når hun måtte velge å komme:) skal gi tilbakemelding på hva de sier på neste ul:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...