Gå til innhold

Min födsel 4.e dec

en liten själ, med gutt i säte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hej alla!

Min Prins har kommit och efter att jag hade varit innlagd på sjukhuset i nästan en vecka pga illa migrän och flera strippingar så vart jag lör 3.e dec satt i gång med dropp. Efter många timmars värkarbete och när framgången stoppade vid 3-4 cm så blev beslutet fattat att kejsarsnitt var sättet han skulle födas på.

VI rullades upp på operationsrummet, mannen min såg till att hålla mig rolig och satt bakom mig och kysste mig på pannan. Våran fantastiska läkare, Torbjørn Steen vid Ullevål små sjöng genom hela operationen. Så säger jag till min man, nu tar dom vattnet, jag hörde dr. steen sjunga hurra för dig, och det nästa jag hörde var min sons gråt. Både jag och min man grät av lycka och jag fick sett min vackra prins innan han och far försvann ut för att väga och mäta honom. En helt fantastisk och perfekt skapat liten gosse på 4643g och 50 cm. Jag hade en helt underbar födselsupplevelse, speciellt pga våran läkare som har följt mig tätt helt från att jag var i vecka 30 med prematura rier. Jag är så tacksam för all den omsorg personalen har visat oss :)

Nu har jag haft guldklumpen hemma i ett par veckor och på termindagenm när lillen var 12 dagar gammal så firade han med att snu sig från mage till rygg :) Trots en vääääldig tung graviditet så är jag världens lyckligaste och så glad över att ha gått igenom det och framför allt att jag har en så frisk och vacker son!

Riktigt god jul till alla er <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så herlig! :)) Gratulerer med en vellskapt prins! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...