Happy H Skrevet 13. januar 2012 #26 Skrevet 13. januar 2012 låg et info skriv om d i samme brev som innkalling til UL. mener det stod 1 mnd før.. e pga infeksjonfare og div dersom man må inn til akutt keisersnitt feks.. eg har 9 uker igjen, og store problemer med å klare det på egenhånd no. ser jo ingenting der nede jo .. hihihi...
Nutte87+ februar spire! Skrevet 13. januar 2012 #27 Skrevet 13. januar 2012 Nå samler disse kjønnshårene veldig mye dritt også, så om man barberer seg forsiktig, så går det nok fint. Ang rødhet og prikker, så kommer nok dette mye an på hvordan hudtype man har, hvor strie og tette hårene er og hvor mye hår man har. Jeg har ikke mye hår og de er myke og huden min tåler en del. Så jeg har aldri hatt problemer med dette.
Minilille Skrevet 13. januar 2012 #28 Skrevet 13. januar 2012 Jeg må si jeg er litt sjokkert over endels holdninger om at "det kan jo ikke være så farlig", det må jo være mer hygienisk å barbere seg etc. Her har man fått et informasjonsskriv og en anbefalning, så hvorfor ikke følge det? Når det gjelder å ikke gå over tiden mer enn 1 uke, ikke drikke alkohol etc er vi småhysteriske -det gjelder ungens helse. Men når det kommer til risiko rundt en selv er det liksom helt greit? En liten tilleggsopplysning jeg kom over i dag var at det anbefales å ikke TOTALbarbere seg på mage/nedentil. å stusse litt så lenge man ikke er nede i huden virker dermed som er ufarlig. Og til deg som har jobbet på fødeavdeling... Synes dette er utrolig uprofesjonelt å komme med når leger og jordmødre gir kvinner en anbefaling. Det er vel nyere forskning da siden ikke alle sykehus har gitt ut informasjonen.Du kom aldri bort i komplikasjoner rundt barbering, men da gjaldt det vel ikke keisersnitt? har jobbet på fødeavd..og det er faktisk letter å jobbe med de damene som har barbert seg for det er lettere å få oversikten der nede..og å vaske bort blod og andre væsker under fødsel..og var aldri bort i noen som fikk infeksjoner pga sin barbering..og blir ofte mye styr når en skal sy eller må til keisersnitt når all barberingen skal skje også samtidig..så til de som ønsker å barbere seg og får det til..gjør det!! gjør jobben til jordmødrene og legene lettere..
Nutte87+ februar spire! Skrevet 14. januar 2012 #29 Skrevet 14. januar 2012 for det er nettopp det du skriver her. en anbefaling. Ikke noe man må gjøre. Og det er ikke alle stedene som anbefaler noe ang dette heller. jeg skal føde på Ahus og jeg verken hørt eller fått noen slik anbefaling. Om man bruker sunn fornuft, så ser jeg ikke problemet. Om man f.eks skal oppereres for blindtarm betennelse, så blir allt hår fjernet. Det samme gjelder operasjoner på steder hvor det er mye hårvekst. Da spessielt hos menn som har en del kroppshår. Så hva problemet er om man fjerner hår forsiktig, ser jeg desverre ikke.
litekreativtbrukernavn Skrevet 14. januar 2012 #30 Skrevet 14. januar 2012 Et kjapt "google" søk ga mange resultater... Ikke så mange seriøse som jeg kanskje ønsket men. Mest "forumbaserte" og lite forskningsresultater... MEN det virker til at problemet ligger i barbering i "øvre" området, altså "venusberg"/symfyse og mage pga fare for småkutt og infeksjon... -Da dette tidligere er info som kun har kommet ut til pasienter ved planlagte KS/oprasjon. Selv tolker jeg da det slik at jeg kan fortsette å barbere meg "under" (viktigst for meg ) og evt lett på sidene... http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/buskerud/1.7858109 http://www.babyverden.no/Nyheter/--Gravide-bor-ikke-vare-intimbarbert/
Blomsterpiken12 Skrevet 16. januar 2012 #31 Skrevet 16. januar 2012 Jeg vokser alt, brasiliansk. Har gjort det i noen år nå, og er alltid like fornøyd! Blir litt ømmere etter vossingene nå mens jg går gravid, er i uke 28 og skal fortsette å vokse så lenge jg og hudpleieren synes det føles greit:) Føler meg ti ganger freshere og slipper røde nupper osv. Betaler 500kr hver fjerde uke Absolutt verdt det
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 16. januar 2012 #32 Skrevet 16. januar 2012 Tror det må være litt forskjellige meninger blant fagfolk også, fordi jeg har fått helt andre opplysninger i mitt brev. Både ved mitt første planlagte ks i 2009 og det jeg skal ha snart, har det stått i brevet at jeg må barbere meg før keisersnittet. Så rart at man får denne beskjeden ved et sykehus og helt motsatt beskjed ved et annet. Personlig aner jeg ikke hva som er "riktig", men forholder meg til informasjonen jeg får fra det sykehuset som skal utføre mitt snitt.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #33 Skrevet 16. januar 2012 Angående nupper så hjelper det meg å bruke en grønn gele fra kondomeriet som en smører på etter barbering. Jeg pleier å skylle den av igjen etter noen minutter selvom det ikke står på flasken. Bruker denne geleen dagene etterpå også. En kan også bruke finishing krem som finnes sammen med hårfjerningsmidler. Ellers må jeg alltid ha ny høvel - bruker den som har litt gele/såpe i seg og pleier også å smøre på med underlivssåpe/gele eller intimbarberingskrem fra kondomeriet.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #34 Skrevet 16. januar 2012 Angående nupper så hjelper det meg å bruke en grønn gele fra kondomeriet som en smører på etter barbering. Jeg pleier å skylle den av igjen etter noen minutter selvom det ikke står på flasken. Bruker denne geleen dagene etterpå også. En kan også bruke finishing krem som finnes sammen med hårfjerningsmidler. Ellers må jeg alltid ha ny høvel - bruker den som har litt gele/såpe i seg og pleier også å smøre på med underlivssåpe/gele eller intimbarberingskrem fra kondomeriet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå