sjarmtrollet78 Skrevet 23. desember 2011 #1 Skrevet 23. desember 2011 Hvor lenge før fødsel slutter dere å barbere dere nedentil? Jeg vet man burde la være den siste tiden, men hva vil den siste tiden si? Jeg har fem uker igjen til termin, må jeg slutte nå, eller kan jeg ta en siste gang? Vokser jo ganske fort ut igjen.. Noen med erfaring på dette??
SCÅ Skrevet 23. desember 2011 #2 Skrevet 23. desember 2011 eg fekk brev i posten om det.Meiner det stor at ein ikkje burde barebere seg når det var 1mnd igjen..
kleika Skrevet 23. desember 2011 #3 Skrevet 23. desember 2011 hei mener det bare er 14 dage før termin,så du kan sagtens ta det engang eller 2 mere
sjarmtrollet78 Skrevet 23. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. desember 2011 hmmmm, kanskje jeg burde la være nu da...
sjarmtrollet78 Skrevet 23. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 23. desember 2011 Takk for svar.. Da satser jeg på det. Er ekkelt og la det gro..
Knerten <3 Skrevet 23. desember 2011 #6 Skrevet 23. desember 2011 Dette var helt nytt for meg. Aldri hørt om noen som ikke har barbert seg helt fram til fødsel.. Jeg går ikke med hår der nede!! Og ingen som nevnte noe om det under fødselen. Må jo være mye rensligere å være barbert. Mamma fortalte at når hun fødte barberte de henne først, for på den tiden var det vel ikke så vanlig for damer å intimbarbere...
Blinkimom Skrevet 24. desember 2011 #7 Skrevet 24. desember 2011 Jeg ble barbert littegrann før sying sist, og det var virkelig ikke godt.. Var jo så sår og hadde fått skikkelige blodutredelser under fødselen, og så barberte jm med en dårlig engangshøvel :/ Frister å komme ferdig "styla" denne gangen, men har hørt det ikke er anbefalt pga infeksjonsfaren.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2011 #8 Skrevet 24. desember 2011 Fått brev om det?? Jøssenavn, de har ikke sagt noe om det på St. Olavs i Trondheim, der gjør vel folk som man vil selv.
Fru.Antonsen Skrevet 25. desember 2011 #9 Skrevet 25. desember 2011 ...Hår skal vokse på hue. PUNKTUM!
SiriViri Skrevet 25. desember 2011 #10 Skrevet 25. desember 2011 Jg klarer ikke se tærne mine engang, langt mindre klare å barbere nedentil uten fare for liv og helse samboer gav mg et forskrekket blikk da jg ba han hjelpe, hehehe. Føler mg litt uattraktiv, men bare 5 uker igjen!
sjarmtrollet78 Skrevet 25. desember 2011 Forfatter #11 Skrevet 25. desember 2011 hehe, jeg tar litt likevel om jeg ikke har sjans å se-- Så risikerer vel litt mye..hahaha., men det gikk bra.. Tror jeg skal la det være fra nå og framover. Har 36 dager igjen til lillemann er her ( får jeg håpe). Gud, det skal bli deilig å få tilbake kroppen sin og til og få se og bli kjent med prinsen <3
Barbarella og froskebarna Skrevet 26. desember 2011 #12 Skrevet 26. desember 2011 Dette har jeg aldri hørt før heller. Men det må vel gjelde barbering med høvel fordi det kan gi små sår? Hva med å bruke maskin? Jeg pleier å bruke maskin, og ta med høvel der det må barberes helt tett. Kunne jo droppe høvelen nå på slutten men fortsette med maskinen, så slipper jeg skog i hvert fall? :-)
AO3 Skrevet 26. desember 2011 #13 Skrevet 26. desember 2011 Hører ikke til her lenger, men dette er pga at studier har vist at intimbarbering gir økt fare for infeksjon ved keisersnitt. Og selv om du ikke tror du skal ta keisersnitt, så kan du ende opp med det likevel... Så jeg ville absolutt ha droppet barberingen den siste måneden. Jeg ville i alle fall aldri gjort noe for å øke risikoen for infeksjon etter et keisersnitt, den er stor nok fra før. Jeg har selv tatt to ks, men heldigvis ikke fått infeksjon - men jeg kjenner folk som har fått det etter ks, og det var helt forferdelig, så hvorfor øke sjansen for noe slikt pga forfengelighet?? Jeg har ikke hørt noe om at det er forskjell på høvel og maskin, poenget er vel at det kan bli små rifter i huden, og lokale infeksjoner i hårsekker når håret begynner å gro ut igjen (tror jeg).
Rosablader Skrevet 27. desember 2011 #14 Skrevet 27. desember 2011 Kan umulig være så farlig når det er så mange som ikke har blitt infomert om dette. Jeg har heller ikke fått noe beskje om det, så jeg vokser meg. Spurte JM sist jeg var på kontroll om man kunne det, kun fordi det hadde blitt tatt opp her inne. Da sa ho at man ikke skal barbere seg. Men hvis det er så farlig, hvorfor ikke gi den infoen til oss da?!?
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 27. desember 2011 #15 Skrevet 27. desember 2011 Jeg barberer /bruker hårfjerningskrem på bikinilinjen frem til et par-tre uker føre termin (og det er jo nå, så jeg får vel ta en siste "sjau" nå, hehe), skulle jeg få noen barberingsnupper vil de da være borte innen termin. Holder resten av "dotten" ved like ved å klippe det forholdsvis kort med saks, så det slipper å bli sånne lange, ekle hår ;P Og på denne måten slipper man jo da å evt. få betente hårsekker, noe som ikke er noe særlig, uansett om man må ta keisersnitt -hvor intimbarbering gir økt fare for infekjon i operasjonssåret, men også om man føder vanlig og revner/får masse skrubbsår. Da kan nybarberte hår som begynner å vokse ut igjen være ganske så ubehagelig på toppen av alt annet, og skulle det da bli betente hårsekker, så kan jo dette øke faren for infeksjon i riftene og skrubbsårene, og det har jeg IKKE tenkt å utsette meg for
kleika Skrevet 27. desember 2011 #16 Skrevet 27. desember 2011 hei dette har vært et slt for diskutert emne herinne hvis dere spør meg og jeg beklager at min holdning og dette innlegg sikkert vil støde noen. Men helt ærligt,hvad er problemet med å la være med og barbere seg forneden i et par uker bare for en sikkerhets skyld. Jeg er vanligvis også glatt barbert, men blir altså provokert over forfengeligheten til mange herinne, og jeg finner det faktisk veldig morsomt også. da jeg venter nr 3 finner jeg det morsomt at folk tenker på om der er hår forneden til en fødsel når der er andre ting som ofte sker der er mye pinligere som å tisse på seg eller bæsje på seg hvilket jo altså faktisk er veldig vanligt. min første ble tatt med tang og med nr 2 tissede jeg på meg og måtte skifte seng, de har nokk sett det meste derinne og det er jo de der ønsker vi kommer uten at ha barbert oss. vi skal føde, noe der absolut ikke går sammen med å se godt ut og ha kontroll over hvad der skjer. Jeg synes derfor helt ærligt at det er latterligt at dette emne blir ved med å gå igjen fordi folk er så forfengelige og finner det uhygienisk og gå ubarbert i et kort stykke tid
Drømmeprinsen<3 Skrevet 12. januar 2012 #17 Skrevet 12. januar 2012 Jg klarer ikke se tærne mine engang, langt mindre klare å barbere nedentil uten fare for liv og helse samboer gav mg et forskrekket blikk da jg ba han hjelpe, hehehe. Føler mg litt uattraktiv, men bare 5 uker igjen! Ditto! Har prøvd, men det endte bare med at jeg skar meg. Jeg vil ikke at noen skal se meg der nede, for jeg har ikke klart og barbere meg der nede på 2-3 uker og har 8 uker igjen! iiiiiiik!
Venter nr3 er 22 år Skrevet 12. januar 2012 #18 Skrevet 12. januar 2012 her har jeg virkelig ikke kjangs til å se eller barbere me,men ville gjerne gjort det. eh.. hvorfor ikke barbere om man må ta keisersnitt? hørtes rart ut,når jeg tok keisersnitt for 9 år siden barberte di meg !! vil ikke be mannen min om hjelp,nei,da får jeg klare det sånn nogenlunde selv. 22 dager til terminen her
litekreativtbrukernavn Skrevet 12. januar 2012 #19 Skrevet 12. januar 2012 Ser ikke tærne mine selv, men da er det bare (å sette seg på huk) og bruke speil... Har barbert meg i over 15år, og føler meg virkelig ekkel ubarbert. Ingen JM eller gyn lege har sagt noe imot det. Man er vel lett bekymret mtp ingrodde hår etc... men er man vant med å barbere seg, og gjør det riktig, så går det sikkert bra.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #20 Skrevet 13. januar 2012 Var på fødselsforberedenede kurs i går med JM og lege tilstede, de sa at det spilte ingen rolle, handler om hva man liker / klarer... Man skal jo EGENTLIG ikke barbere seg der nede i det hele det, fordi det øker risikoen for infeksjoner ,sopp, urinveisinfeksjon osv
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #21 Skrevet 13. januar 2012 har jobbet på fødeavd..og det er faktisk letter å jobbe med de damene som har barbert seg for det er lettere å få oversikten der nede..og å vaske bort blod og andre væsker under fødsel..og var aldri bort i noen som fikk infeksjoner pga sin barbering..og blir ofte mye styr når en skal sy eller må til keisersnitt når all barberingen skal skje også samtidig..så til de som ønsker å barbere seg og får det til..gjør det!! gjør jobben til jordmødrene og legene lettere..
Nutte87+ februar spire! Skrevet 13. januar 2012 #22 Skrevet 13. januar 2012 Jeg blir å barbere meg helt frem til fødsel klarer ikke tanken på å ha en busk der nede hehe. Jeg ser heller ikke noe, da jeg har 42 dager igjen. men her er løsningen å sitte på do å gjøre det går så fint atte
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #23 Skrevet 13. januar 2012 Her må jeg bare spørre: hvordan fjerner dere hårene? Jeg synes aldri det blir noe bra resultat, samme hva jeg prøver, ny høvel, skum, eller en hårfjerningskrem osv. Det blir alltid røde prikker, og håret vokser ut etter to-tre dager.. Er ute etter gode tips! Blir ofte til at jeg klipper det ganske kort, og barberer bikinilinjen. Mannen min bryr seg ikke om hvordan det ser ut og det tror jeg vel egentlig ikke de på fødeavd gjør heller?
Gjest Hippoღ Skrevet 13. januar 2012 #24 Skrevet 13. januar 2012 Det viktigste er å barbere med hårene. Da får ikke jeg røde prikker
klar for 3? Skrevet 13. januar 2012 #25 Skrevet 13. januar 2012 Fikk brev fra Haukeland om ikke å barbere seg etter uke 36 da dette gir økt risiko for infeksjon i forbindelse med fødsel. Så jeg lar det nok være. Må uansett ha hjelp siden jeg ikke ser noen ting der nede lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå