Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Min lille jente på 3 mnd er tett i nesen og har en veldig slimhoste, og jeg lurer på om dette er noe jeg burde dra til legen for.

Almenntilstanden hennes er bra. Hun smiler og spiser.

Ingen feber så langt, men det hosten er skikkelig grøtete.

Har ikke lyst til å være en mamma som løper ned legekontoret, men vil jo heller ikke være så tøff at jeg overser noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke noe grunn til å løpe til legen ennå jeg hvertfall :) Babyer blir jo forkjøla de også, og ikke stort legene kan gjøre med det.

Får hun derimot høy feber over flere dager og allmenntilstanden blir dårlig, ville jeg tatt en tlf til lege.

Du kan bruke saltvanspray i nesen hennes for å få løst opp litt, og hev sengen slik at hun ligger litt i oppoverbakke.

God bedring til lille jenta di!

Skrevet

Signerer LilleNurketMitt. Allmenntilstand og om de spiser greitog har våte bleier er det viktigste. Feber over 3 dager bør også sjekkes av lege (barn under 3 mnd skal alltid til lege ved feber).

Saltvannsspray eller morsmelk i nesa og nesesuger er greit å bruke.

Skrevet

Føler du at hun har tungt for å puste? hoster hun til hun brekker seg? Du kan telle hvor mange ganger hun puster på et minutt. Tror over 40 pust er litt mye. Hvis du selv er bekymret, syns jeg du skal gå til legen. Så små babyer har ofte grei allmenntilstand uansett. Hvis jenta sliter med pusten er det beste å få det sjekket. Når du er bekymret er det en grunn for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...