Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille sov ute i vogna i går, og da jeg tok henne inn etter 3 timer var hun rød i kinnene. Dette ga seg ikke, og hun var rød i hele går (borte i dag). Det røde var litt sånn "hardt" på en måte, ikke tørr men litt stivt (vet ikke hvordan jeg skal forklare). Skyldes dette kulden? Burde jeg smøre henne med noe når det er så kaldt? Det var 6 minusgrader her i går, og snuppa er straks 4 mnd. Hun var god og varm på resten av kroppen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg smurte min lille i går, tror det var minus 7 eller noe og pleier å gjøre det når det blir minus.

Min har ofte ru kinn pga melkeutslett fra meg, så vet ikke om det skyldes kulden for din del.

Skrevet

her fikk lillegutt røde og tørre kjaker bare ved å bli båret ut og inn av bilen + litt vedfyring inne. kjøpte a-creme, brukte den i 2-3 dager og nå er han kjempefin igjen :) er nok lurt å smøre både pga minusgrader og evnt tørr luft inne :) a-creme inneholder noe vann, så om den skal brukes som kuldekrem ble jeg anbefalt på apoteket å smøre minst en halvtime før han skal ut.

Skrevet

Takk for svar dere! Da prøver jeg å smøre henne og ser om det hjelper. Kan selvfølgelig også være pga tørr luft, vi har akkurat installert varmepumpe her.

Skrevet

Jeg kjøpte kuldekrem på apoteket som ikke inneholder vann. Den kan du smøre rett på før du går ut. Det er jo ikke alltid like lett å planlegge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...