Gå til innhold

Pcen min blir veldig varm og plutselig skrur den seg av av seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den har gått av flere ganger i dag.

Er det noe jeg kan gjøre med det eller er det tegn på at den er moden for utskiftning?

Fortsetter under...

Skrevet

Er det stasjonær pc eller laptop? Høres ut som om vifta i den er ødelagt, eller har kilt seg fast i f eks en støvdott. Om det er stasjonær pc, så skru av sidedeklset og rengjør forsiktig - jeg fant en DIGER støvdott ved vifta på min stasjonære pc, og etter det har det gått fint. Om det er en laptop, så pass på at ikke vifteutgangen blokkeres. Ha den på et solid underlag som f eks et bord; liggende oppå f eks dyne eller pute gjør at den ikke får sluppet ut varm luft.

Skrevet

Det er en bærbar pc og den står på bordet.

Takker for tips, skal sjekke med de på Elkjøp :-)

Skrevet

Kjøp deg et USB-kjølebrett til bærbar PC, det vil ta unna mye varme. Det koster rundt 200 kroner og er ganske mye billigere enn å få renset støv ut av viften om du ikke kjenner noen som kan gjøre det for deg.

De kjølebrettene du får nå er også gode å ha på fanget og man ungår at lårene også blir varme. Du vil også merke at PC-en blir kjappere for da slipper den å bruke så mye energi på å kjøle den ned.

Skrevet

Takker for tips!! Betraktelig billigere enn å kjøpe ny pc så skal jammen sjekke ut et kjølebrett :-)

Skrevet

Mannen min er data/it-mann. Han kjøpte ny til meg når min oppførte seg på samme måte. Er den noen år er den sansynligvis moden for å byttes ut i en ny.

Annonse

Skrevet

Du kan prøve å støvsuge pcen. Noen ganger er det alt som skal til.

Skrevet

Har hatt samme problemet med min gamle pc. Var viften som var røket... Fikk beskjed om at jeg burde ha støvsugd den i ny og ne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...