Gå til innhold

Ang denne slimproppen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!!

Jeg kjente plutselig i stad som om det kom noe i truseinnlegget mitt!! Jeg ble redd for at det skulle være blod og kom meg på do! Der ser jeg at det blankt slim i truseinnlegget... Ikke særlig mye men sånn at man så det og jeg kjente at det var litt ekkelt i trusa liksom:)

Er det noen som har kjennskap til denne berømte slimproppen og hvordan den liksom kommer ut?

Jeg begynte plutselig å grue meg veldig for at dette kunne bety at det snart skal skje noe!! :S hehe :) Jeg er ikke klar, vi mangler litt småting osv:) Må vente litt til:)

Jeg tenkte også at det kunne kanskje bare være litt ekstra utflod som kom i en sleng... At det ikke var noen slimpropp i det hele tatt:)

Så spørsmåle mitt er litt slik: Hvordan er denne slimproppen? Hvordan ser det ut? Er det mye eller lite som kommer, kommer alt på en gang eller over lengre tid??? osv osv :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:-) Husker jeg syntes slimproppen var ufattelig stor! Og tok aldri slutt! Blod og slim blandet...

Men tror også det kom litt og litt slim først, før proppen kom :-)

Noen som vet hva som skjer med slimproppen når man tar planlagt keisersnitt? Kommer det ut av seg selv etterpå?

Skrevet

Jeg lurer egentlig litt på det samme. For jeg blir veldig i tvil, selv om dette er min nr.2... (Er 10 år siden jeg fødte sist ;))

Men jeg har vel lest tidligere at det kan komme litt og litt, eller hele kan komme samtidig.

Kan ikke huske om det er vanlig at det kan komme lenge førfødsel, mener å huske det i hvertfall kan være snakk om uker.

Jeg har også en del slimete utflod for tiden. Veldig mye slim de siste dagene. å, herlige detaljer ;)

Sikkert noen her som vet mer enn meg :)

Skrevet

Hei hei du:)

I mitt forrige svangerskap kom slimproppen ut litt og litt over to dager... Den tredje dagen kom jenta;)

Det var litt blod og slim blandet. Alle fortalte meg at det ikke hadde noe med fødsel og gjøre i det hele tatt. At det fortsatt kunne gå en uke. (Vet ikke om det var tilfeldig at jeg fødte da)

Denne gangen har jeg hatt MYE slimete utflod gjennom hele svangerskapet (33 uker)

Vet ikke om det hjelper så veldig... Men det var da min erfaring;)

Skrevet

Hei!

Her kom deler av slimproppen for 2 dager siden. En klump med hvit/blankt slim (kjente ikke på konsistensen :P).

Var hos jordmor i dag og hun sa at det ikke behøver ha noen som helst betydning for fødsel. Men det kan også ha det.

Dvs. hos noen går slimproppen over lenger tid, men ingen fødsel skjer (6-8 uker før fødsel). Hos andre kan det gå 1 døgn fra slimproppen går til ungen er ute. Alt er VELDIG individuelt.

Som sagt hos noen går den litt etter litt, mens hos andre kommer hele på en gang. Slimproppen som "tar vannet med seg" er vel helst den som er blodblandet og det kommer veldig mye av den.

Mange merker ikke noe til slimproppen heller for da går den samtidig med vannet.

Skrevet

Okei:) Interessant lesing:) hihi...

Så det trenger ikke nødvendigvis bety at junior kommer akkurat nå eller i romjula:) Samtidig som det kan bety at ting kan nærme seg ganske masse...

Ser at en del har hatt blod i og det var det ikke i det som kom i stad hvertfall:) Og det var ikke sånn veldig mye vil jeg si..Sånn at det kan umulig ha vært hele proppen (om det var noe av den i det heletatt)

Jeg er nemlig litt usikker på om dette var en del av denne slimproppen eller om det bare var en "klatt" med utflod:) (unnskyld detaljer/språk) Hittil har utfloden min egentlig vært ganske slik hvit og tynn, mens denne slimklumpen var mer blank og tjukkere (igjen unnskyld altså:) :S)

Takk for svar damer!:)

Skrevet

Hei :) Jeg er nå 2 dager på overtid og min slimpropp begynte å komme for to dager siden. Da hadde jordmor undersøkt meg vaginalt og hadde en åpning på 1 cm. Dagen etterpå etter jeg hadde gått en tur gikk jeg på do og så farge i truseinnlegget. Da jeg tørket meg kom det masse blankt slim med litt brune blodflekker i. Hos meg kom ikke alt på en gang, det kommer faktisk enda slim i større mengder enn til vanlig 2 dager etter.

Slimproppen betyr ikke at fødsel er nær, den kan gå flere uker før den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...