Anonym bruker Skrevet 22. desember 2011 #1 Skrevet 22. desember 2011 Vil man da miste alle gravid symptomer, eller kan de fortsatt være der? Håper noen vil ta seg tid til å svare, er så engstelig for at det er noe galt. Vet det er en normal ting å tenke, men slik følte jeg det ikke med nr.1.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 22. desember 2011 #2 Skrevet 22. desember 2011 Nei, du trenger ikke miste alle symptomer. Det finnes dem som har gått med dødt foster, (men mest vanlig er vel at det skjer før det får definisjonen foster, vet ikke hvilken uke det skjer i) i mange uker selv om de har symtpomer Så om du mister symptomene så trenger det ikke bety at noe er galt.. Tenk på alle dem som går flere mnd uten å vite at de er gravide....
Anna Nym :o) Skrevet 22. desember 2011 #3 Skrevet 22. desember 2011 Jeg tror at mitt foster var dødt noen uker før kroppen støtte det ut. Støtte det ut i uke 11. Jeg hadde symptom helt til jeg fikk blødning. Etter det forsvant de fort. Tror det er vanlig å tenke mer på alt som kan gå galt med nummer to, tre osv..... Har gledet meg til ultralyd med de to første. Denne gangen gledet jeg meg til det var over. Lykke til! Hvor langt er du på vei? Sjans for å høre hjertelyd?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2011 #4 Skrevet 22. desember 2011 Takk for svar!! Er i uke 18, legen hadde ikke tid til å høre etter noe hjertelyd i uke 14, og på toppen av det så har det skjedd en feil med sending av henvisning til ul så nå vet jeg ikke hvortid jeg kommer til der. Har fortsatt symptomer ( kvalme og bekkenløsning), men hadde håpet på et svar om at symptomene forsvant om det var noe gale. Æsj, er ikke noe gøy å gå å føle slik, og vil jo ikke ringe legen og virke helt hypokonder heller.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2011 #5 Skrevet 22. desember 2011 Veldig vanlig å gå rundt å være redd for at babyen skal være død i magen. Jeg har trodd det mange ganger, har vært sikkert mange ganger også. Nå er jeg over termin og babyen i magen har det helt supert enda han. Det er vanlig og i de aller fleste tilfellene går det elt bra. Og ikke tenk nå at du er et av de som det ikke går bra med, det har jeg også tenkt. Jeg heller var ikke så skråsikker på at alt var feil med førstemann, det forandrer seg fra svangerskap til svangerskap. Du kan alltids ringe legen og si du vil han skal ta seg tid til å lytte etter hjertelyd, bare husk at de hører den ikke alltid. Hun hørte ikke den hos meg heller da jeg var 17 uker. Men på ul viste det seg en frisk guttebaby. Ring legen å spør om timen til ul, du har krav på det og det er ikke å være hypokonder, ring nå med en gang. Ikke godt å være redd nå.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2011 #6 Skrevet 22. desember 2011 Hei, jeg hadde en MA (Missed Abortion) i fjor høst, og da hadde jeg alle symptomene selv om fosteret var dødt i et par uker. Men jeg ville ikke bekymret meg for mye, det at man har symptomer er jo et godt tegn, selv om man av og til kan ha en MA. Uten å egentlig vite helt hva jeg snakker om, har jeg også inntrykk av at det er vanligere å ha MA før 12 uker? Jeg håper du får kommet deg til legen snart, kanskje du kan få en time hos fastlege/jordmor bare for å lytte til hjerteslagene? Hvis du er veldig bekymret kan du jo også ta en privat ultralyd, bare for å slippe å bekymre deg så mye. Lykke til, jeg gjetter at alt er bra, men det er fælt å gå og bekymre seg sånn!
Lakenskrekk Skrevet 22. desember 2011 #7 Skrevet 22. desember 2011 Kjenner du ikke spark eller bevegelser da? Håper det ordner seg - når du er så langt på vei så går det som regel bra
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2011 #8 Skrevet 22. desember 2011 Jeg leste en plass at ved en viss uke så skal en kunne høre hjertelyden på magen om en legger en tom dorull på magen. Skulle vistnok fungere på samme måte som jordmødrenes trestetoskop...men er jo litt vanskelig for oss gravide å klare å lytte på magen vår da Mange er negative til Angel Sound og doppler osv, men har også lest at du skal klare å høre hjertelyden med et stetoskop.. så at de hadde det på Teknikmagasinet til kr 69...
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2011 #9 Skrevet 22. desember 2011 Tusen takk for svar. Nei jeg kjenner ingen spark el noe enda, ligger å kjenner etter ganske mye for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2011 #10 Skrevet 22. desember 2011 Hvis du er veldig engstelig, så ring til føden der du bor, å hør om du kan komme inn på en sjekk. da tar de ul av deg. Hvis de ikke vil sjekke deg, så kan man få privat ul i de fleste storbyer. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2011 #11 Skrevet 22. desember 2011 Jeg kjente heller ingen spark så tidlig, ikke hørte de hjertelyden heller, men babyen er frisk og lever. Ikke engst deg, bestill time hos lege slik at han kan lytte og spør om det er bestilt time til ul og når, få an til å kjappe seg, dette er en rettighet du har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå