Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, håper spiren sitter hos alle oss om ikke så alt for lenge... Det er faktisk bare en uke igjen til man kan svi av en liten test:-) Spennende å se, selv om jeg ikke har den store trua denne perioden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det håper jeg også på:) hvordan er formen din i dag da Lykke? bedre i magen??:)

Skrevet

Hey hey=)

Begynner dere å bli spente nå eller? Noen som kjenner noe/har mistanke ennå?

Jeg har vært flink og vært hos optiker i dag og begynt med linser:) Herreguuuuud for en forskjell! Haha! Har gått med altfor svake briller i et par år så var på tide da jeg har fått dobbelt så svakt syn etter første undersøkelsen jeg hadde for flere år siden! Så DER kjente jeg noe :P Heheh!

Er stuptrøtt i dag også. Kan hende det blir bedre for øynene med skikkelig syn eller hur!

Skrevet

Hei!

I dag har vi bestilt oss reise til København i sommer :D Hele familien. Det var svinbillig syns jeg, så det ble en spontan kjøp - kosta 2300kr for 2 voksne og 1 barn. Hotell bestiller vi når det nærmer seg :) Så nå har vi noe å se fram til!!!

Når det gjelder prøvingen - så er jeg mer gira til neste pp. Jeg er ikke så optimistisk på at det har klaffet denne pp. Så planlegger neste pp smått. Kjenner ingenting heller - ikke en gang PMS. Men tiden får vise :)

Hva med dere andre?

Dere som bruker EL-tester; når på dagen er det lurt å teste?

Skrevet

Hei LilleFie- ja, veldig spent nå kjenner jeg. Men over en uke til ikm, og synes ventetiden er laaang. Spurte jordmor angående symptomer, for jeg har hatt oppblåst mage, luktet metall og vært uggen to dager(ikke sammenhengende, men). Hun sier som jo jeg også tror at det er litt VEL tidlig å kjenne symptomer rett etter el (30./31. des), men likevel.. veldig snålt med disse "sypmtomene" kjenner jeg;)

Vel, vel.. det går den ene eller den andre veien uanset.. samme for meg, bare det går den RETTE veien :o)

Husker når jeg gikk fra briller til linser for noen år siden. Herremin, så stor forskjell. Følte liksom at jeg fikk videre syn og fikk sett alt, ingen begrensning med en ramme rundt øynene liksom:o) Helt herlig. Du kommer til å føle det som en stor lykke, helt sikkert.

Skrevet

Hali- jeg kjøpte ClearBlue sin EL-test. Den ber om at man tester når man ikke har tisset på 4 timer. Jeg testet kvelden, på svært lite urin, og kanskje 2 timer etter siste tissepause mellom julefilmene.. he, he.. og jeg fikk svar.

ClearBlue sine er også så fine fordi har man el så får man et smileansikt, har man ikke så får man bare en runding.

Da slipper jeg å tolke HVOR klare noen streker er liksom ;)

åh.. Danmarksferie har jeg hatt lyst til noen år. Har bare aldri klaffet. Har såå lyst til å ta en tur til sommeren. Tenkte på det for noen dager siden også faktisk:)

Hvor er det så billig med billetter da?

Skrevet

Ønske: Bestilte billettene hos SAS ca 400kr pr pers. Syns det var dyrt hos Norwegian. Gleder oss!! :D

Vurdert Clearblue sin EL-test men er så redd at jeg kommer til å bruke opp testeste..at jeg kommer til å trenge mer enn 7 stk.

Skrevet

Åh! Ja, skjønner godt dere gleder dere.

Jeg er redd vi mÅ bruke pengene pÅ ny og større bil istedet jeg. Tre barn er noe helt annet enn to liksom.

Hehe.. ja, kan jo være fare for Å bruke dem raskt opp ja. For min del sÅ orker jeg ikke tanken pÅ Å tolke mer enn det jeg gjør i et svangerskap.

Men de er kanskje dyre tester? jeg vet ikke om andre jeg da sÅ..

Skrevet

Vurderer å bestille de fra billig-tester eller babyplan.

Skrevet
Vurderer å bestille de fra billig-tester eller babyplan.

Jeg bruker el-tester fra babyplan, hvite stavtester med grønn hette. Jeg har kun testet positiv i 1 pp av 3, MEN: det er umulig å ta feil av testen når man har el. Kontrollstreken som man ellers synes er veldig sterk, blir rett og slett svak i forhold til en positiv kontrollstrek. Jeg kan forsøke å legge ut bilder av en negativ og en positiv så får du se. Det er ikke vanskelig å tolke. Sålenge teststrek er rødere og mer intens enn kontroll, har man el, eller får det snarest. Man vil alltid ha LH i urinen, så det vil være en svaak/diffus testrek ved enhver testing, denne skal tolkes negativt. Det står i pakningsvedlegg med bilder :) Jeg tester døgnet rundt, også med mye utvannet urin (pga kaffe osv).

Skrevet

Den til venstre er positiv, den til høyre er negativ, om det skulle være noe tvil :P

Skrevet

Aah, I see! Tror jeg skal prøve de neste pp. Billigere òg :D

Skrevet

jeg kjøper tilbudspakker med 18+3 til 199,- (18 el og 3 g-tester) det skal holde til 3-4 pp'er ca. hvis man da brukerbegrenset antall hver pp :)

Skrevet

Hva er begrenset antallet da?

Skrevet

LilleFie: Når på dagen tester du etter EL?

Skrevet

9 el tester og en g test per periode... Da går det an å bestille ekstra g tester ved siden av. Bare bestill i to omganger så du slipper toll.

Skrevet

Ok. Da får jeg bestille de når tr har kommet. :)

Skrevet

God morgen!!

Enda en dag nærmere uken vår :D

Jeg må si at jeg er stolt over meg selv denne pp. Jeg har faktisk klart å ha et slags ro over meg selv gjennom hele 4.pp. *stolt* I motsetning til de andre pp, hvor jeg er besatt av at det Må klaffe ellers så dør jeg liksom...hehe. Symptomer - hva er det liksom ;)

Det finnes heller ingen symptomer hos meg (er i dag 7dpo).

Altså ikke tro at ønsket om en liten spire i magen ikke er der for det om men i en mindre stressende utgave.

Hvordan går det med dere andre snupper?

Symptomer?

Kom igjen gi meg noe så jeg kan være optimistisk og over analyser for dere andre ;)

Skrevet

Hehe, jeg har det ganske likt deg Hali, stresser mindre over denne pp.

Symptomer kjenner jeg veldig lite til selv, tror vi er like langt på DPO. Eneste som jeg har kjent er små kvalmebølger og da jeg nøs istad, så knøt det seg skikkelig i magen.

Men det trenger ikke å bety noe fordet:)

Gleder meg til neste uke!

Ikke at det spiller noen rolle,men er det noen som har noen spesiell ønske om hvilket kjønn det blir, den dagen spiren sitter?:)

Ha en flott dag videre jenter!

Skrevet

Jeg er veldig "Sår" på venstre side. når jeg trykker forsiktig så er det vedlig ubehaglig. og i dag på morgenen da jeg skulle på do så fikk jeg sånn strekk på den siden, også når jeg pusser nesen så klarer jeg ikke å blåse hardt, vist dere skjønner:) da gjør det vondt. Noen som har opplevd det samme? Vet ikke om det er symtomer på at jeg er gravid eller ikke, men noe er det jo:)

nei nå må på jobb:) ha en fin dag..

Skrevet

skjønner ikke hvorfor det kommer anonym bruker..

Skrevet

Spennende tider, jenter :) 7 dpo her. Bestemte meg for å være rolig og avbalansert og ikke gå rundt å tenke på graviditet, heller holde fast ved det som er godt i hverdagen. Det funker IKKE ;) Har ikke roen til det her altså! Jeg har samme symmptomer som sist syklus, da fikk jeg to streker som falmet henimot ikm og så kom mensen. Lett kvalme, sulten/tørst/tisser ofte, strekkesmerte/fornemmelse ned mot begge lår. Måler tempen også, helt latterlig egentlig for jeg aner ikke hva jeg skal bruke den til! Den ligger iallefall jevnt på 37.4 klokka åtte om kvelden...tolk i vei den som kan! Ellers styrer jeg på med å injisere blodfortynnende i magen og ta prednisolon fordi gynekologen mener at det er en trygg forsikring. Har "bare" mistet en gang, så vet jo ikke om det er noe behov for det i det hele tatt egentlig, han var litt "trigger happy". Men jeg tør ikke la være. Til deg som skrev om sånne strekk: Jeg hadde det når jeg var gravid, men seinere (si fra uke 5 kanskje?) Håper du er gravid! Og alle dere andre også :) Ha en fin dag jenter :) Hilsen håper83

Skrevet

jeg ser jeg er som mange andre her. stresser lite denne måneden. prøvde å la vær å være inne på slike forum også, men det er jo så interessant å lese!! Tror egentli jeg leser aaaaalt for mye om alt for mye. :P

jeg har ingen nye symptomer denne måneden, bare de samme som alltid kommer før IKM. men har jo fortsatt et liiiiite håp om at en spire har klamret seg fast. Men hva vet jeg. får svar på mandag. :P

Skrevet

Hei alle sammen.

Som mange andre skriver, stresser jeg mindre denne pp, og godt er det. Men tankene sniker seg inn uansett. Hvis det stemmer at jeg hadde el 26 des så er jeg 10 dpo.

I går og i dag har jeg skikkelig stramme/svie/ømme pupper. Litt slik man blir hvis man fryser, bare rart at jeg ikke fryser...

Kanskje ett tegn, men tar det med ro enda.

Sist pp brukte jeg opp alle gtestene, klarer ikke ha dem i hus har jeg funnet ut av, blir helt testoman. Har bestemt meg for å vente til 1 dag over ikm, før jeg går til innkjøp av test.

Håper alle dere andre her har det bra !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...