Gå til innhold

Når begynte din baby å rulle...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille er nå 3.5 mnd og ser ikke ut til å ha planer om det med det første :)

men når hun ligger på magen vil hun så gjerne krype fremover, men blir sååå irritert når hun ikke klarer dette...jøye meg!

En annen ting, hvor mye ligger din baby på gulvet? og hvor mye 'alene' (under tilsyn selvfølgelig!)

Fortsetter under...

Skrevet

Jentami er 5mnd og har fortsatt ikke rulla rundt, men er på god vei. Hun kommer seg framover ovs, men rulle rundt har hun ikke enda altså, så trenger ikke bekymre deg. hihi. :)

Skrevet

Gutten min rullet bevisst for første gang når han var 6 mnd og 8 dager gammel. Rullet da fra rygg til mage, og etter den dagen så gjør han det hele tiden :)

Skrevet

I følge helsesøster hadde min lille "skjønt" det da hun var tre måneder. Hun rullet da av og til fra mage til rygg, og helsesøster mente det ikke bare var tilfeldig, og at hun hadde riktig "teknikk". Etter dette skjedde det så mye annet (oppdaget stemmen, armer, bein, tær osv) at lillemor ikke rulla før hun var nesten fire måneder. Nå, tre uker etter ruller hun fra rygg til mage HELE tiden bare hun blir lagt ned (både til høyere og venstre), men kommer seg ikke tilbake... Hun ligger stort sett på matte eller i babygymen og sitter lite i vippestolen. Dette i motsetning til mine venninners babyer (som sitter mye i stol), som er eldre, men som ikke ruller. Vet ikke om det har noe å si, men min får i hvert fall øvd mye :-)

Skrevet

Min gutt på 4,5 mndr har nettopp begynt å legge seg på siden fra ryggleie. Han snur seg kun over mot høyre foreløpig. Så får vi se hvor lang tid det tar før han knekker koden med å snu seg helt rundt:)

Helsesøster sa til meg at babyer bør ligge så mye som mulig på gulvet, så jeg tilstreber det. Nå har det vært litt vanskelig de siste ukene, pga vi har vært på overnattingsbesøk hos svigers en uke, og jeg har vært syk etterpå, da orket jeg ikke å ligge på gulvet med ham, så da har jeg tatt ham opp på fanget og lest bok etc.

Skrevet

Gutten min begynte når han var 4.5 måneder. Hadde da en stund kun lagt seg på siden, men plutselig kom han helt over. Dette er nå litt over en uke siden og nå ligger han nesten ikke på rygg i det hele tatt, han snur seg så fort jeg legger han ned. Så langt ruller han kun mot venstre og klarer ikke snu seg tilbake. Noe som gjør han utrolig sinna når han har havnet på magen i baby gymen og ikke får tak i lekene som henger bak hodet hans!

Han har alltid vært mye i lekegrinda (vi har stor hund så han har ikke vært så mye på gulvet) og der tror jeg det var for trangt for han. Han begynte ikke å rulle før han hadde noen dager på matte på gulvet ved siden av meg som pakket inn julegaver på gulvet. Nå ruller han uansett hvor han er, prøver også på stellebordet og det er litt skummelt!

Annonse

Skrevet

Min lille gutt snudde seg første gang fra rygg til mage rett før han var 3 mnd. Nå ruller han begge veier og ruller ofte vekk fra lekematta. Skyver seg litt rundt også, men ikke mye. Er nå 4,5 mnd :)

Skrevet (endret)

*Slettet innlegget mitt pga feil tråd*

Endret av Englestøv81
Skrevet

Våres begynte fra rygg til mage på tirsdag og dette helt av seg selv. Du kan se han jobb veldig på magen, hvor rumpa går opp og ned. Så nå ligger han enten på en matte eller gulvet og har fått på seg gli sokker så han får litt tak. Så nå ruller han over til magen så fort hN blir lagt på gulvet.

Har ligget og vippet litt på siden men ikke klart å vippe over selv, før denne uken. Han ble 4mnd i går.

Men han har ikke skjønt det med å gå fra mage til rygg. Trodde det kom først jeg da, men ser ikke sånn ut.

Skrevet

Han rullet faktisk noen dager før han ble tre måneder. Men han er en veldig sterk baby, da. HS hadde aldri hørt om noen som var så tidlig ute før, særlig siden han hadde kolikk og har ligget lite på gulvet før det.

De andre snudde seg ca ved 4-5 mnd. Det er vel mer vanlig.

Nå er baby snart 6 mnd, og han ligger på gulvet stort sett hele tiden. Men jeg ligger ikke sammen med han! Han leker, ruller og øver seg på å krabbe. Storesøsknene ligger ofte og leker med han når de er hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...