Anonym bruker Skrevet 22. desember 2011 #26 Skrevet 22. desember 2011 Jeg vet om svært mange som gjør dette, av ulike grunner. Min søsters barn feirer som regel 2 julaftener hvert år, da begge foreldrene er kirurger, og som regel må en av dem jobbe på julaften. Som i år; mine foreldre og jeg skal til min søster og hennes familie i morgen kveld og feire julaften med ribbe, gaver osv, og på julaften drar min søster på døgnvakt på sykehuset, og faren kjører med barna mange timer unna til sine foreldre, slik at de også får feira julaften med barna (min svogers foreldre er syke, og kan derfor ikke reise helt hit). Jeg syns det er trist at unga sitter og kjører bil i 3 timer på julaften, men det er nå meg og ikke min sak. Her blir det kun jul på julaften! I min jobb har jeg fri hver julaften, og mannen slutter senest kl 15, ellers har han fri. Halvparten av magien med jula, for meg, er nettopp lengtingen etter JULAFTEN. Våkne med strømpe med godis i senga, tasse opp i pysj og få velge ut en gave under treet, og kose meg hele dagen med familien og tre nøtter til askepott og disneys jul, mens det begynner å lukte godt fra kjøkkenet. Så er det deilig julemiddag mens sølvguttene synger - magisk! - og den fantastiske pakkeåpningen før vi ser på flåklypa grand prix Jeg tviler på at min søsters barn vil få denne opplevelsen da de feirer jul flere ganger hvert år, og på vidt forskjellige plasser, med forskjellige tradisjoner. Jeg mener at flere julaftener - det feires for foreldrenes skyld, og ikke for barna.Magien blir borte, det blir rot i tradisjoner, og julekvelden er da ikke magisk når den feires både to og tre ganger ila desember måned! Men jeg skjønner godt argumenter som en over her; "når barna feirer jul hos far, så kommer ikke gavene jeg sendte med hjem i igjen" - det er jo trist, og ikke noe man kan vite på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2011 #27 Skrevet 23. desember 2011 Selvsagt opp til hver enkelt familie hvordan de vil gjøre det. Poenget mitt er at hvorfor feire mange julafter når det kun er den ene dagen i året. Når man har valgt og gå fra hverandre så har man valg og ikke feire hver eneste jul med barna/barnet. Jeg uttrykkte bare min mening om det og feire så mange julafter. Men i de tilfellene jeg nevnte så ser jeg ikke helt vitsen. Når man også får samboer og har barn så er det normalt man bytter på og feire med sin og samboers familie, at man ikke kan bli voksen og innse det at man lenger ikke får feire hver eneste julaft med sin familie(da i tilfelle at begge side av familien bor ganske nære hverandre) at man må reise veldig langt så blir det såklart dyrt og ta med alle julegaver og da kansje lettest og gjøre det på den måten. Da mener jeg det blir en annen situasjon enn at man feirer julaften mange ganger men da som du ene sa i innlegget at dere feirer med din familie når det kommer hjem igjen fra din manns familie. Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå