Fgf februar 12 Skrevet 21. desember 2011 #1 Skrevet 21. desember 2011 Jeg har lagt rett under den røde streken i fundusmål grafen, men ibdag var jeg under det grønne feltet, jordmor sendte henvisning til ul. Var selv veldig liten ved fødsel. Hva ser man etter på en slik ul? Om babyen får nok næring fra morkaken? Hva kan man gjøre om babyen er under gjennomsnittlig vekt? Er det vanlig å være så liten i magen? ( fundusmål,ål var 25,5 i dag og jeg er i uke 32+5) eller rettere sagt er det veldig uvanlig? Jeg har lagt på meg rundt 8 kilo siden jeg ble gravid..... Vet ikke om jeg bør bekymre meg eller hva. Men orker ikke bekymre meg hele julen heller da jeg nok ikke får ul før i januar en gang....
<3 mine søte små<3 Skrevet 21. desember 2011 #2 Skrevet 21. desember 2011 går nok bra dette:) de kommer til å skjekke vekst til barnet og se om barnet får nok næring gjennom navlestrengen. så lenge du kjenner liv, så er allt bra:) dersom du selv var liten, er det jo stor mulighet for at barnet ditt er det også masse lykke til..
PrøvLykken Skrevet 22. desember 2011 #3 Skrevet 22. desember 2011 Opplevte det samme sist gang. Jeg ble så stressa at jeg ringte sykehuset selv for å få time. Fikk komme med en gang... De sjekka størrelse på baby, gjennomstrømning i navlesnora og mengde fostervann. Alt så bra ut, selv om magen var under det grønne feltet. Magen hadde ikke vokst mer enn 1 cm på 6 uker... Fikk mange ekstra kontroller, men de fant aldri noe galt. Ungen var nesten 3,5 kg da hun kom, så hun var helt normal. Hun lå nok bare litt bakover/innover.
Fgf februar 12 Skrevet 22. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 22. desember 2011 Godt å høre, jeg regner med alt er bra, kjenner mye liv og om det var en hastesak hadde vel jordmor ringt til sykehuset. Så lenge jeg kjenner liv skal jeg smøre meg med tålmodighet:) god jul til dere begge og dere andre som er innom leser.
Gullsmeden Skrevet 29. desember 2011 #5 Skrevet 29. desember 2011 Hei! Jeg ligger også under normalen på fundusmålet, men jeg fikk beskjed av jormoren at det som betydde noe, var at jeg kjente godt med liv, og at magen vokste jevnt, og det har den gjort. Målet har ligget jevnt under normalen. Var på 3d ultralyd for ca en mnd siden, ved ca uke 27, og da viste det seg at babyen faktisk var større enn normalen på den tiden!! Så han ligger nok bare litt lengre inni magen enn det som er normalt kanskje.. De skjekket også at alt var bra, målte hodet, beina, og så på organene osv. og al så bra ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå